Force Indii hrozí kontrolovaná insolvencia. Zachráni ju miliardár Stroll?

23. júla 2018, 15:43 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - Force Indii hrozí kontrolovaná insolvencia. Zachráni ju miliardár Stroll?
Budúcnosť indickej stajne je v ohrození. Hoci obhájila vlani štvrté miesto, teda akýsi titul "najlepší zo zvyšku sveta", tak tento rok zaznamenala výkonnostný prepad a hlavne sa stretáva s nedostatkom financií. Už to zašlo tak ďaleko, že im hrozí insolvencia, ktorá by mala byť ohlásená počas dnešného dňa. Tím by mohol zachrániť Lawrcence Stroll. Jeho syn Lance je spájaný s prestupom práve do Force Indie.

Dlhú dobu v paddocku kolujú zvesti, že by tím mohla odkúpiť britská spoločnosť vyrábajúca energetické nápoje. Stajni nepomáha ani fakt, že je jej majiteľ a zakladateľ Vijay Mallya trestne stíhaný. Situácia zašla už tak ďaleko, že je pôsobenie ružových vozov v ohrození, pretože jej hrozí kontrolovaná insolvencie, ktorá by mohla byť oznámená už počas dnešného dňa. S tým uzreli svetlo svetla ďalšie špekulácie: Budúci rok by nahradil vo Force Indii jedného z aktuálnych pilotov Lance Stroll, ale ešte predtým by ju mohol zachrániť jeho otec Lawrence, ktorý by ju odkúpil. Podľa informácií nemeckého portálu auto-motor-und-sport.de by k tomu malo dôjsť už po letnej pauze. Okrem potencionálneho investora Lawrence Stroll prejavilo o kúpu Force India pomerne veľká škála záujemcov v podobe hlavného sponzora BWT, istý americký obchodník a newyorský investičný fond. Stroll miesto Ocona vo Force Indii? Jeden z kľúčových faktorov trhu s jazdcami Osud Force Indie a rozhodnutie Ferrari ohľadom jazdeckej sústavy pre budúci rok sú kľúčovými faktormi na trhu s jazdcami. Ak by osemnásťročný Kanaďan naozaj zamieril do tímu so sídlom v Silverstone, tak by v ňom pravdepodobne nahradil Estebana Ocona. Francúz je spájaný s miestom po boku Nica Hülkenberga v továrenskom Renaultu, pričom Nemcov tímový kolega Carlos Sainz by s

Wolff aj po včerajšku tvrdí, že Bottas nie je dvojka

23. júla 2018, 15:17 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Wolff aj po včerajšku tvrdí, že Bottas nie je dvojka
Valtteri Bottas musel včera na príkaz tímu prestať bojovať o víťazstvo s Hamiltonom. Podľa Tota Wolffa ale o tímovú réžiu nešlo.

Po fáze safety car visel Valtteri Bottas na difúzore svojho tímového kolegu a došlo aj k tvrdému súboju. Po ňom bol Bottas požiadaný, aby ostal na pozícii na ktorej je. Fínsky pretekár to bez problémov akceptoval. Totovi Wolffovi bola položená otázka, či je to signál toho, že v tíme je jasná jednotka a dvojka. “Nie, vôbec nie. Ak by to bolo naopak, Valtteri by viedol a Lewis by bol druhý, urobili by sme rovnaké rozhodnutie. Išlo o to, aby to doviezli domov, nezáležalo na tom v akom poradí.” Mercedes mal za sebou dvoje veľmi nevydarené preteky. V Rakúsku nedokončil pre technické problémy ani jeden jazdec a vo Veľkej Británii pripravila Lewisa Hamiltona o možné víťazstvo kolízia s Räikkonenom. “Keď sa začali po reštarte naháňať, v niektorých miestach stále pršalo a stále bolo vlhko. V posledných pár pretekoch sme mali toľko smoly, že som si scenár, kedy nedokončí jedno auto alebo obe, nevedel ani pripustiť.” Bude sa Toto s Valtterim o udalostiach posledných kôl rozprávať? “Počas pódiovej ceremónie sme mali očný kontakt, myslím, že je medzi nami jasno. Myslím, že v tíme máme transparentnosť, nerobíme rozdiely. Bolo dôležité získať dvojité pódium za účelom náhrady za body, ktoré sme smolne stratili.” Podľa Wolffa v Mercedese k tímovej réžii nepríde, pokiaľ bitka o titul nebude vyostrená v &u

Hamilton vyhral, Vettel havaroval

22. júla 2018, 23:08 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Hamilton vyhral, Vettel havaroval
Včera by nebol nikto povedal, že Lewis Hamilton sa dostane do vedenia šampionátu a to hneď s náskokom 17 bodov na Vettela.

Hamilton vyhral preteky zo štrnásteho miesta na štarte, ťažil z premenlivých podmienok a havárie Sebastiana Vettela. Nemecký pretekár chcel prečkať dážď na trati bez prezúvania, vo vracáku na štadióne išiel na vode prirýchlo, stratil kontrolu a bariéry boli veľmi blízko. Po tom čo Vettel havaroval, dostal na treťom mieste jazdiaci Hamilton zmätočné príkazy od tímu. Výsledkom bolo, že už bol na ceste do pit lane, no vzhľadom na to, že za bariérou ešte nebol, sa vrátil na trať. Tento manéver bol na hranici pravidiel, možno aj za nimi, no FIA vzala do úvahy poľahčujúce okolnosti. Jazdec aj tím si priznali chybu a všetko sa udialo v malej rýchlosti pod safety car, Hamilton teda nikoho neohrozil. Hamilton sa týmto manévrom dostal pred Bottasa, ktorý do boxov išiel. Prezuť išiel aj vedúci Räikkonen a tak pri reštarte za sebou na čele išli oba Mercedesy, ktoré zviedli tvrdý ale férový súboj. Bottasovi bolo neskôr od tímu prikázané, aby s Hamiltonom nebojoval. Na treťom mieste skončil spomínaný Räikkonen, Max Verstappen doplatil na zlé odhadnutie počasia. Tím mu obul pneumatiky do prechodného mokra priskoro, potom čo na nich Holanďan odkrúžil niekoľko pomalých kôl na suchej trati, prezúval späť. A vtedy začalo pršať. Z absencie Vettela a Ricciarda ťažil Hulkenberg, ktorý skončil na piatom mieste, Romain Grosjean predviedol v záverečných kolách strhujúcu jazdu, keď sa dostal z deviateho miesta cez Ericssona a obe Force Indie. Veľmi cenné dva body si pripísal Ericsson a tak i

Riadil IndyCar či NASCAR, teraz bude promotérom VC Miami

22. júla 2018, 00:28 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Riadil IndyCar či NASCAR, teraz bude promotérom VC Miami
Promotérom prípadných pretekov v Miami bude Tom Garfinkel. Človek s bohatými skúsenosťami v športe vrátane toho motoristického.

Tom Garfinkel je zástupcom šéfa, prezidentom a výkonným riaditeľom Miami Dolphins, tímu NFL. Rovnaké funkcie zastáva čo sa týka domáceho stánku tohto tímu. Tím aj štadión sú vo vlastníctve Stephena Rossa, ktorý vlastní tiež South Florida Racing, spoločnosť, ktorá bola založená, aby obstaral podujatie F1 v Miami. Garfinkel bol Rossom poverený, aby zaručil, že preteky na Floride budú úspechom. Má za sebou organizovanie udalostí podobných rozmerov a tento rok navštívil VC Kanady ako hosť Liberty Media. Čo sa týka skúseností v motoršporte, päť rokov robil pre tím Ganassi, neskôr bol výkonným viceprezidentom IndyCar, NASCAR a GrandAm.

Ferrari prišlo o prezidenta, Marchionne má zdravotné problémy

22. júla 2018, 00:11 | Anton Krajčoviech
Ilustrační fotografie - Ferrari prišlo o prezidenta, Marchionne má zdravotné problémy
Sergio Marchionne po štyroch rokoch končí vo funkcii prezidenta Ferrari. Dôvodom sú zdravotné komplikácie.

Podľa Fiatu má Marchionne zdravotné ťažkosti po operácii. Vo vyhlásení Ferrari stojí, že nebude schopný návratu k práci. Nástupcom Marchionneho sa stal John Elkann, výkonným riaditeľom sa stal Louis Carey Camilleri. Cammileri je bývalým šéfom tabakového koncernu Philip Morris, pod ktorý spadá niekdajší hlavný sponzor Ferrari, Marlboro. Výkonným riaditeľom sa stáva Mike Manley, bývalý šéf značky Jeep spadajúcej pod Fiat. Ferrari vo svojom vyhlásení uvádza, že sa o Marchionneho stave dozvedelo s “veľkým smútkom” a ďakuje mu za “výnimočný prínos, ktorý Ferrari v posledných rokoch priniesol”. Už bývalý prezident Ferrari túto funkciu prevzal v roku 2014 po Luca Di Montezemolovi. Ten prebral značku na začiatku deväťdesiatych rokov, kedy na tom nebol formulový tím nijak slávne. Bol súčasťou renesancie Ferrari, ktorá prišla s Michaelom Schumacherom, vrcholu, kedy Nemec získal päť titulov za sebou a postupného úpadku, ktorý dosiahol dno v roku 2014. Vtedy Ferrari ani jedenkrát nevyhralo a získalo len jedno pódium v Maďarsku. Jeho nástupca bol aktívny aj politicky. Spojil sily s Mercedesom pri dohadovaní nových pravidiel, ktoré budú platné od roku 2021. Neraz sa vyhrážal odchodom Ferrari zo šampionátu v prípade, že zmena pravidiel nebude znamenať zjednodušenie motorov. Camilleri mal dostať “potrebnú moc na zabezpečenie pokračovania v riadení spoločnosti”.

VC Nemecka: Vettel na pole position, Hamilton Q3 nevidel

21. júla 2018, 23:37 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Nemecka: Vettel na pole position, Hamilton Q3 nevidel
Zdalo sa, že Vettel nebude mať v Q3 konkurenciu, doslova. Hamiltonova kvalifikácia sa skončila v prvej časti, nakoniec ale Nemca trochu potrápil Bottas.

Po prvých jazdách v Q3 Vettel určoval tempo, no čelil tlaku od Valtteriho Bottasa. Fínsky pretekár ho pri svojom poslednom pokuse prekonal o takmer pol sekundy, no Vettel vytiahol ešte lepšie kolo a pole position si vzal späť. Räikkonen odštartuje tretí, opäť raz to vyzeralo , že by mohol mať pole position. Mal absolútne najrýchlejší tretí sektor, no prostredný pokazil. Pri prvom pokuse pokazil pre zmenu tretí sektor. S Räikkonenom bude v druhom rade stáť Verstappen, ktorý tak trochu ťažil z absencie Hamiltona a možno aj svojho tímového kolegu, ktorý v Q2 nezajazdil merané kolo. Austrálsky pretekár je penalizovaný a tak či tak by štartoval z posledného miesta. Hamiltonovi sa nedalo preradzovať a tak bol v Q1 povolaný do boxov. Pokračoval ale v jazde a bol priširoký v prvej zákrute. Auto, ktoré bolo aj tak poškodené, už neznieslo viac pri neohrabanom návrate na trať. Skončilo to tak, že Hamiltonovi bolo prikázané, aby voz zastavil úplne. Najprv protestoval, poslúchol až keď mu traťový inžinier oznámil, že riskuje pohonnú jednotku. Úradujúci majster sveta sa aj tak nevzdal. Vystúpil z monopostu, zozadu ho roztlačil, prebehol ku kokpitu, chytil volant a pokračoval s cieľom prísť s ním až do boxov. Treba zobrať do úvahy, že už bolo po Q1 a trať bola relatívne prázdna. Jeho snahu prekazili maršáli, tí mu prišli pomôcť, no voz tlačili na kraj trate na prevezenie do boxov  dodávkou. Tým pádom už Mercedes nemohol svojho jazdca poslať na trať ani keby chcel. Z neprítomnosti Hamiltona a Ricciarda

VC Nemecka: V treťom tréningu len deväť meraných časov

21. júla 2018, 14:05 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Nemecka: V treťom tréningu len deväť meraných časov
Nepriaznivé podmienky zapríčinili netradičný výsledok. Výsledkovej listine kraľuje Sauber, za nimi Sergej Sirotkin.

Pre hustý dážď odjazdilo meraný čas len deväť jazdcov. Ku koncu pretekov sa podmienky ešte zhoršili, do problémov voda dostala jazdcov Sauberu, Leclerca, Vettela či Gaslyho. Pršať začalo polhodinu pred začiatkom tréningu, okrem jazdcov, ktorí mali meraný čas, absolvovalo inštalačné kolo iba päť jazdcov. Prví pretekári vyšli na trať po 35 minútach. Cyril Abiteboul z Renaultu počas tréningu povedal, že jazdenie nie je bezpečné a je zbytočné posielať jazdcov na trať. Vyhlásenie prišlo po tom, čo dostal Carlos Sainz šmyk. V pit lane takmer došlo ku kontaktu medzi Verstappenom a Alonsom. Obaja chceli trénovať štart, no nepochopili sa a tak vychádzali na trať bok po boku. V kvalifikácii, ktorá začína o 15:00, by malo pršať ešte viac. ClaDriverChassisEngineLapsTimeGapkm/h 1  Charles Leclerc  Sauber Ferrari 8 1'34.577   174.105 2  Marcus Ericsson  Sauber Ferrari 9 1'35.000 0.423 173.330 3

Nové pneumatiky majú zaručiť agresívnu jazdu

20. júla 2018, 22:11 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Nové pneumatiky majú zaručiť agresívnu jazdu
Od roku 2021 dôjde k zmene v pravidlách čo sa týka pneumatík. Budú mať trochu iný tvar, budú sa inak zahrievať a nebudú sa dať šetriť.

Od roku 2021 majú byť predné pneumatiky užšie o 35 milimetrov. Zadné ostanú rovnako veľké, priemer sa zvýši o 30-50 milimetrov. Zmluva končí Pirelli v roku 2019, ak by sa teda objavil nový dodávateľ, musel by vyvinúť súčasný typ pneumatík na jednu sezónu (2020) a následne bude všetko meniť. Ďalšou veľkou zmenou v pravidlách, čo sa pneumatík týka, je zrušenie obalov, ktoré ich držia v teple pred jazdou. O tejto zmene sa v minulosti diskutovalo, no vždy bola zavrhnutá z bezpečnostných dôvodov. Teraz však bola schválená. “Pneumatiky by sa mali chovať bezpečne, keď studené opúšťajú boxy,” stojí v oficiálnom dokumente FIA. Na testovanie v zime budú špeciálne pneumatiky do nízkych teplôt, pneumatiky do mokra sa tak isto nebudú zahrievať obalmi.Na každých pretekoch budú k dispozícii tri zmesi pneumatík: tvrdá, stredne tvrdá a mäkká. Tvrdé pneumatiky by mali “spomaliť” o dve sekundy po 22% pretekov. Stredne tvrdé spomalia po 18%, no budú o 1,2 sekundy na kolo rýchlejšie. Najmäkšia zmes stratí na rýchlosti dve sekundy už po 10% pretekovej vzdialenosti, no bude o 2,2 sekundy na kolo lepšia než tvrdá zmes. 20. júla 2018   Vo výsledku to znamená, že nové tvrdé pneumati