Leclerc hľadá negatíva aby sa zlepšil

15. júna 2018, 20:03 | Rastislav Macko | Komentáre
Ilustrační fotografie - Leclerc hľadá negatíva aby sa zlepšil
Mladá hviezda Formuly 1 a Ferrari, Charles Leclerc, hovorí, že dobré výsledky mu automaticky nezaručujú vysoké sebavedomie. Snaží sa hľadať negatíva na zlepšenie svojho výkonu.

Monačan sa dokázal kvalifikovať do druhej časti kvalifikácie v posledných štyroch pretekoch a v troch z nich dokázal bodovať. Pre porovnanie, jeho tímový kolega, Marcus Ericsson, ktorý strávil v „efjednotke“ už štyri sezóny, bodoval zatiaľ len raz, ale sa ani raz nedostal do Q2. Na otázku ohľadom aktuálnej skvelej forme Leclerc odpovedal: „Je to divné, ale moje sebavedomie nie je až také veľké. Áno, sú to skvelé výsledky, ale po každých pretekoch sa snažím nájsť hlavne tie negatívne veci a zlepšiť ich.“ „Doteraz to šlo dobre a necítim sa až tak celkom sebavedomý. Nie som ten, ktorý si stále verí. Snažím sa stále zlepšovať.“ Úradujúci šampión nižšej série, Formuly 2, priznal, že v Kanade ani nenašiel nejaké veľké negatíva potom, čo po štarte z 13. miesta dokončil preteky na poslednom bodovanom, 10. mieste. Taktiež sa mu podarilo úspešne zvládnuť problém s brzdami počas pretekov. Povedal tiež, že je to práve to, čo by mal Sauber na svojom modeli C37 vylepšiť. Brzdy boli taktiež príčinou nehody v Monaku. „Ako tím vieme stále nejako vylepšiť auto a vyladiť nepresnosti s brzdami, pretože brzdy sú to, kvôli čomu stagnujeme. Rovnako aj moje kolá v Q2 by boli lepšie. Môžete vidieť, že len 6 desatín nás delili od 11. miesta na štarte.“ Leclerc taktiež uviedol, že nemôže uveriť svojim posledným výsledkom a užíva si to, ale zá

Verstappen bol v Kanade sám

13. júna 2018, 12:09 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Verstappen bol v Kanade sám
Max Verstappen mal prvýkrát v roku 2018 čistý víkend. S tímom sa pred Veľkou cenou Kanady dohodol, že na ňu príde sám, bez doprovodu.

Max Verstappen mal tento rok prvý víkend bez incidentu a zapísal si druhé pódium v sezóne. Zmena bola v tom, že bol v Montreale sám, bez otca, manažéra a rodiny. Odzrkadlilo sa to na jeho prístupe mimo trať. “Jeho prístup bol trochu iný. Bol tu sám,” povedal Christian Horner. “Je to jednoducho iné. Či to k tomu prispelo sa nedá povedať.” Rozhodnutie, aby prišiel do Kanady sám bolo spoločné, dohodol sa tak jazdec s tímom. “Je to niečo, o čom sme s ním diskutovali, bolo to teda niečo, na čom sa zhodol on aj tím. Chceli sme to tento víkend skúsiť. Nehovorím, že to nejakým spôsobom prispelo, no niečo bolo iné.” “Bol veľmi pohrúžený do všetkého, čo tím tento víkend robil. Odviedol skvelú prácu, všetka česť, dal dohromady dobrý víkend.” Verstappen odštartoval víkend kontroverznou reakciou na jeho sériu chýb. “Naozaj ma začínajú všetky otázky otravovať, takže, áno, myslím, že keď ich dostanem o niečo viac, nakopem niekoho do zadku.”
Na štarte mal Holanďan tvrdý ale férový súboj s Valtterim Bottasom o druhé miesto. Celý víkend nemal jediný dotyk so stenou, a tie sú v na okruhu Gillesa Villeneuvea veľmi blízko pri trati.

   “Nechcete ho ukľudniť. Je to časť toh

VC Kanady: Vettel sa vracia do vedenia

10. júna 2018, 22:28 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Kanady: Vettel sa vracia do vedenia
Preteky v Kanade boli až na úvodné kolá nezáživné, spôsobom štart-cieľ vyhral Sebastian Vettel pričom nedošlo k súboju o prvé miesto.

Sebastian Vettel vyhral spôsobom štart cieľ, Ferrari v Montreale zvíťazilo po 14 rokoch. Nemecký pretekár sa navyše dostal späť do vedenia šampionátu. Druhý Bottas zviedol s tretím Verstappenom súboj na štarte, keď sa Holanďan excelentne odpichol. Vedúci dvaja parketári boli na hypersoftoch viac ako polovicu pretekov a svoje zastávky v boxoch zvládli s prehľadom, Pirelli sa nepredviedlo v najlepšom svetle. Na štvrtom mieste Daniel Ricciardo, v úvodnej fáze pretekov sa dostal pred Räikkonena a potom cez boxy pred Hamiltona. Úradujúci majster sveta sa ho síce v závere snažil dohnať no neúspešne. Renaulty sa v úvode nemohli dostať cez Ocona, nakoniec ho podbehli cez boxy. Najlepšiu desiatku uzavrel skvelým výkonom Charles Leclerc. Z posledného radu na štarte sa na jedenáste a dvanáste miesto dokázali prebojovať Gasly a Grosjean. Grosjean zvolil stratégiu s neskorou zastávkou v boxoch, kalkuloval s možným výjazdom safety car, k tomu ale nedošlo. Preteky v Kanade si do rámiku nedá trinásty Perez, ktorého v úvode pretekov vytlačil v prvej zákrute z trate Sainz. Incident sa ďalej neprešetroval, no Mexičan sa prepadol hlboko do druhej desiatky a späť sa už nedostal. V prvom kole sa o žlté vlajky a virtuálny safety car postarali Stroll a Hartley. Kanaďan pri korekcii šmyku natlačil Hartleyho na múr, ten vyletel do vzduchu a zamieril si to do bariéry. Po ceste so sebou vzal aj Strolla. V predposlednom kole došl

Zürich ePrix: Formula E láme ľady

10. júna 2018, 20:23 | Rastislav Macko
Ilustrační fotografie - Zürich ePrix: Formula E láme ľady
Formula E prelomila vyše 60 rokov trvajúci zákaz okruhových pretekov vo Švajčiarsku. Preteky vyhral obhajca titulu Lucas di Grassi. Za ním prišiel do cieľa Sam Bird a pódium po dlhej dobe doplnil Jerôme d’Ambrosio.

Ak sa spomenie Švajčiarsko, väčšine motoršportových fanúšikov príde na um krajina, v ktorej sa narodilo niekoľko dobrých pretekárov ako napr. Clay Regazzoni, Jo Siffert, Marcel Fässler, Neel Jani, Sebastien Buemi, Alain Menu, Simona de Silvestro, prípadne pod francúzskou vlajkou jazdiaci rodák z Ženevy, Romain Grosjean. Okrem toho je krajina helvétskeho kríža v motoršporte veľmi známa aj svojim zákazom okruhových pretekov. Tento zákaz sa ťahá od roku 1955 kedy sa na pretekoch 24 hodín Le Mans stala hrôzostrašná nehoda. Časom sa tento zákaz stal predmetom vládnych rokovaní, väčšinou neúspešne. Neskôr sa na scéne objavila Formula E a vláda opäť v roku 2015 rokovala ohľadom zrušenia zákazu pretekov. Ten opäť neprešiel, ale nastal jediný rozdiel. Zelenú dostali len preteky elektromobilov. O tom viac tu: Formula E vracia motoršport do Švajčiarska Kvalifikácia V kvalifikácii bol prekvapivo najrýchlejší Mitch Evans, ktorý pre tento britský tím získal vôbec prvé pole position v histórii. Druhým najrýchlejším mužom sa stal André Lotterer z Techeetahu. Jeho tímový kolega Jean-Eric Vergne zaznamenal najhoršiu kvalifikáciu v kariére a vyštartoval len zo 17. miesta. Vergnov najväčší rival, Sam Bird, vyštartoval z druhého radu. Prekvapivo sa do Super Pole dostala dvojica z Dragonu Racing, ktor&aacut

VC Kanady: V prvom rade prekvapivo Vettel a Bottas

9. júna 2018, 21:17 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Kanady: V prvom rade prekvapivo Vettel a Bottas
Verstappen, ktorý doposiaľ udával rýchlosť odštartuje až z druhého radu. Pole position získal prekvapivo Vettel, ktorý včera nemal rýchlosť. V prvom rade ho doplní Bottas. Fínsky pretekár včera jazdil pomerne nenápadné tréningy.

Q1 Na začiatku Q1 vybuchol motor Grosjeanovi a vyzeralo to, že sa nedočkáme prekvapenia a v Q2 neuvidíme Williams a Sauber. Potom ale Leclerc zajazdil super kolo, posunul sa na dvanáste miesto a o Q2 muselo bojovať niekoľko jazdcov: Alonso, Grosjean či Hartley. Čierneho Petra nakoniec schytal Gasly. O rýchle kolo sa pokúšal aj Stroll, no bol príliš rýchly v nájazde do poslednej zákruty. Nakoniec ju musel prejsť krížom, čas sa mu teda nerátal. Q2 V Q2 sme sa veľkej drámy nedočkali. Jedenásty Magnussen sa neúspešne snažil postúpiť a Hulkenberg, ktorý bol v ohrození, si polepšil z desiateho miesta na ôsme. Malá dráma nastala na konci, Vettel končil ostré kolo keď si na zadnej rovinke pomalou jazdou chystali nájazd do posledného meraného kola ostatní jazdci. Nemec mal čo robiť, aby nedošlo ku kolízii. Ďalej nepostúpili Hartley, Leclerc, Alonso a Vandoorne. Do zajtrajších pretekov štartujú všetci okrem Red Bullov na hypersoftoch. Q3 Prvé jazdy v Q3 dopadli prekvapivo najlepšie pre Vettela ale prekvapil aj Bottas. Negatívne prekvapili jazdci Red Bullu na štvrtom a šiestom mieste. Force India stavila na jednu kartu a vyšli len počas druhých jázd. Prvý začal druhú sériu ostrých jázd Räikkonen, pokazil ju ale po druhej zákrute, kedy vyšiel mimo trať. Hamilton sa z tretieho miesta nedokázal zlepšiť, pokazil desiatu zákrutu. Vettel svoj najlepší čas ešte vylepšil, Ric

VC Kanady: Verstappen najrýchlejší v oboch tréningoch

8. júna 2018, 23:43 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Kanady: Verstappen najrýchlejší v oboch tréningoch
V oboch tréningoch bol najrýchlejší Max Verstappen, Mercedes však ešte neobul hypermäkkú zmes.

Prvý tréning Verstappen sa prvýkrát dostal na čelo 30 minút pred koncom tréningu. O najlepší čas súperil s Hamiltonom, ten mal však obuté o stupeň tvrdšie, ultramäkké pneumatiky. Daniel Ricciardo bol rýchlejší ako druhý Mercedes, no situácia s pneumatikami bola rovnaká. Bottas sa prepadol ešte o jedno miesto, za Vettela na hypersoftoch. Najlepšiu šestku doplnil Räikkonen, najrýchlejší zo zvyšku sveta bol Fernando Alonso. V strede tréningu nastala nútená prestávka, Nico Hulkenberg odstavil svoj voz tesne za vlásenkou. Renault na diaľku svojmu pretekárovi radil, ako dať monopost do pohybu, nakoniec z neho musel Hulk vystúpiť a nechať maršalov, nech odvedú svoju prácu. Druhý Renault bol ôsmy najrýchlejší medzi dvomi McLarenmi. Na desiatom mieste Gasly napriek tomu, že mal drobný výlet mimo trať. “Stenu šampiónov” okúsil domáci Lance Stroll, spôsobil si defekt pravej zadnej pneumatiky a kým sa dostal k mechanikom, musel s ňou odjazdiť celé kolo. Tréning bol kľudný až na jeho koniec, Ericsson dostal šmyk v ôsmej zákrute, Sirotkin dostal šmyk a dotkol sa bariér v šiestej zákrute. Mimo trať sa v prvej zákrute ocitol aj Hartley. O zábavu sa postaral Alonso, v prvej zákrute zaútočil na Räikkonena a následne mu vzal “pozíciu”   PoradieJazdecTímMotorPočet
kôlČasStrata 1

Daniel Ricciardo dostane v Kanade penalizáciu

7. júna 2018, 10:48 | Jan Fridrich | Komentáre
Ilustrační fotografie - Daniel Ricciardo dostane v Kanade penalizáciu
Technický šéf rakúskej stajne Red Bull Adrian Newey potvrdil, že Austrálčan dostane penalizáciu za nasadenie tretieho motorgenerátora (MGU-K). Povolené sú iba dva kusy na sezónu.

Daniel Ricciardo zvíťazil v Monaku aj napriek technickému problému s MGU-K. Pôvodné správy tvrdili, že MGU-K bude možné aj napriek tomu znova použiť, ale realita je presne opačná. 1. júna 2018   Austrálčan nasadil svoj druhý motorgenerátor (MGU-K) už v tretích pretekoch tohtoročnej sezóny (GP Číny). Za nasadenie ďalšieho kusu je automaticky penalizácia desiatich miest na štarte. A za potenciálnu výmenu batérií (ES) a riadiacej jednotky (CE) je udeľovaná ďalšia penalizácia v podobe piatich miest na štarte. Ako vysoká bude teda penalizácia pre pretekára s číslom 3? O tom môžeme len špekulovať, pretože z vyjadrenia Adriana Neweyho je jasné, že sa tím rozhoduje, koľko častí nasadí, keď je penalizácia už istá. "Rozhodne dostane nejaké penalizácie v Montreale, ale v tejto chvíli nevieme ich presný počet. Kým nebudeme vedieť od Renaultu, či je batéria z Monaka poškodená, nevieme presne, koľko penalizácií dostane. Penalizácia za MGU-K je istá, "uviedol Adrian Newey. Francúzsky výrobca pohonných jednotiek Renault oznámil, že do Kanady chystá vylepšenia motora. Vylepšený balíček je potenciálne dostupný pre všetky autá, ktoré sú poháňané motormi Renault - Red Bull, McLaren, Renault. Zatiaľ nie je presne znám

F1 uvažuje pre rok 2021 nad prechodom na osemnásťpalcové kolesá

5. júna 2018, 22:25 | Pavel Fabry | Komentáre
Ilustrační fotografie - F1 uvažuje pre rok 2021 nad prechodom na osemnásťpalcové kolesá
Tím inžinierov pod Rossom Brawnom pripravuje na sezónu 2021 novú sadu technických pravidiel. Ich súčasťou by pritom s relatívne vysokou pravdepodobnosťou mohla byť zmena v oblasti kolies. Namiesto súčasných trinásťpalcových ráfikov by sa totiž mohli používať kolesá s priemerom 18 palcov.

Pirelli koncept osemnásťpalcových kolies skúma už niekoľko rokov. V roku 2014 ho dokonca prvýkrát otestovali, keď sa Charles Pic so špeciálnym obutím previezol na Silverstone za volantom vozidla Lotus E22, o rok neskôr potom v rámci víkendu Veľkej ceny Monaka s monopostom Dallara GP2 / 11 väčšie kolesá predviedol Martin Brundle. Taliansky výrobca pneumatík je presvedčený, že väčšie obutie, ktoré sa už používa v seriáloch WEC a Formula E, má viac spoločného s technológiami, s ktorými sa jeho zákazníci stretávajú v bežnej cestnej premávke. Osemnásťpalcové kolesá by tak boli marketingovo zaujímavejšie. Britský Autosport pritom uvádza, že podľa jedného z jeho zdrojov je prechod na väčšie kolesá pravdepodobnejší ako možnosť, že by Formula 1 zostala pri trinásťipalcových.
9. júla 2014   Riaditeľ pretekov FIA Charlie Whiting k téme povedal: "Povedal by som, že áno. Je to súčasťou balíka, o ktorom diskutujeme." Všeobecnými argumenty proti prechodu na vyššie kolesá boli záťaž vyvíjaná na zavesenie. Pneumatiky s nižším profilom majú totiž menšie tlmiace schopnosti, zavesenie tak musí odviesť väčšiu časť práce. Zmena je diskutovaná už na