Antonio Giovinazzi sa zúčastní prvého voľného tréningu VC Nemecka

18. júla 2018, 15:59 | Jan Fridrich | Komentáre
Ilustrační fotografie - Antonio Giovinazzi sa zúčastní prvého voľného tréningu VC Nemecka
Taliansky jazdec Antonio Giovinazzi absolvuje prvý voľný tréning VC Nemecka s vozom tímu Sauber namiesto Marcusa Ericssona, ktorý vyjde na trať až v druhom voľnom tréningu.

 Antonio Giovinazzi je členom juniorskej akadémie Ferrari a na trati ho prvýkrát uvidíme od mája, kedy testoval vozy tímov Sauber a Ferrari počas sezónnych testov v Španielsku.   pic.twitter.com/t2HkTSEAhr— SvětFormule.cz (@svetformule) 17. júla 2018

Steiner mieri s Haasom na štvrté miesto

17. júla 2018, 18:42 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Steiner mieri s Haasom na štvrté miesto
Haas v prvej polovici sezóny splnil to čo chcel, teraz si určil priority na zvyšok roka.

Šéf tímu Haas hovorí, že v F1 už neexistuje niečo ako stred poľa. Tímy sú rozdelené na tri najlepšie a zvyšok. Haas je momentálne piaty, na najlepší tím zo zvyšku, Renault, stráca 19 bodov. Pred šiestou Force Indiou má náskok dva body, pred siedmym McLarenom tri. Williams síce vystriedal Sauber na mieste najslabšieho tímu, no nejaké body na konte má. Steiner je rád, že Haas je v polovici sezóny tam kde je, no tento výsledok neprišiel ľahko. “Po testoch sme boli veľmi optimistickí čo sa týka toho, čo môžeme dosiahnuť, no stále je to náročné, pretože ostatné tímy sú veľmi dobré, nie je nikto, kto by nebol konkurencieschopný.” “Už nie je stred poľa, je len zvyšok. Najprv prvé tri tímy a potom zvyšok. Všetky tímy od štvrtého po desiate miesto môžu súperiť o body, v tejto sezóne sme to videli. Takže, byť piaty je pekné.” “Po testoch bolo realistické myslieť si, že tam budeme, no mali sme podozrenie, že to môže byť namáhavé a ono to namáhavé je.” "Vybudovať si túto pozíciu bolo náročné a pracoval na tom celý tím, no v druhej polovici sezóny je našim cieľom a udržať sa tam a nakoniec dostihnúť Renault." “Myslím, že s potenciálom auta, ktorý sme ukázali v posledných troch pretekoch, je možné zameriavať sa na štvrté miesto.” “Druhá vec je, či to dosiahneme alebo nie. Nechcem byť arogantný a hovor

Honda sa chce výrazne zlepšiť do konca roka

16. júla 2018, 22:55 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Honda sa chce výrazne zlepšiť do konca roka
Honda si uvedomuje kde a ako veľmi stráca na konkurenciu a dúfa, že sa v tejto sezóne ešte zlepší.

Japonská továreň predstavila v Kanade vylepšený motor, ten vraj presvedčil Red Bull pre podpis zmluvy na rok 2019. Na Veľkej cene Veľkej Británie bola strata Hondy na čelo sekunda na kolo, Gaslyho trápila nízka rýchlosť na rovinkách. Strata Hondy bola podčiarknutá vo vysokorýchlostných zákrutách za bývalou cieľovou rovinkou. “Nemôžem vám povedať jasné áno ani jasné nie, no stále pracujeme na motore,” povedal technický riaditeľ Hondy Toyoharu Tanabe. “Dúfam, že túto sezónu ešte prídeme s vylepšeniami a zlepšeniami.” “Na kvalifikačných dátach (zo Silverstone) sme videli deficit vo výkone na rovinkách. Samozrejme, že máme medzery, najmä tu, kde sa ide na plný plyn. V Silverstone sme to mali náročné, náročnejšie ako inde.” Zlepšenie Hondy v porovnaní s Renaultom pridáva Red Bullu na optimizme. Naznačuje to, že sa Honda môže budúci rok ešte značne zlepšiť. Gasly hovorí, že nie je frustrovaný z Hondy. Tá sa podľa jeho slov zlepšuje. Mladého Francúza štve, že dodávateľ motorov jeho tímu začal vývoj s ročným oneskorením oproti ostatným tímom. "Je to čisto forme a výkone motoru, no viem, že na tom robia a že majú pár nápadov,” hovorí Gasly. “Potrebujem im len dať čas, aby to dostali na trať, momentálne stále strácame veľa rýchlosti na rovinkách.” Gasly skončil v Británii na desiatom mieste, v dôsledku penalizácie sa

New York ePrix II: Vergne vyhráva, ale oslavuje Audi

16. júla 2018, 08:04 | Rastislav Macko | Komentáre
Ilustrační fotografie - New York ePrix II: Vergne vyhráva, ale oslavuje Audi
Korunovaný šampión, Jean Eric Vergne, v nedeľu vyhral druhé preteky v New Yorku. Dokázal sa ubrániť silnému tlaku zo strany Lucasa di Grassiho, ktorému muselo postačiť len druhé miesto. Tretí Daniel Abt zaistil pohár konštruktérov pre Audi.

Mokrá kvalifikácia vyhovovala najviac práve motorovým rivalom. Autá s pohonnou jednotkou od Renaultu obsadili prvé tri miesta a tie s Audi ďalšie dve miesta. Naopak preteky sa išli za slnečného jasného počasia. Sebastien Buemi si štart z prvého miesta dlho neužil, pretože už v prvej zákrute ho predbehol Vergne, ktorému dopomohol jeho kolega Lotterer. Ten sa odvážil zaútočiť na Buemiho o niekoľko zákrut neskôr aby si uchmatol dočasné druhé miesto. Takáto situácia vyhovovala Techeetahu aby získali pohár konštruktérov. Už v skorej fáze pretekov nastali prvé nehody, ktoré skomplikovali situáciu. Najprv to o stenu oprel Jose Maria Lopez a o pár zákrut neskôr sa stala podobná nehoda, ale tu už figurovali traja jazdci – d’Ambrosio, Filippi a da Costa. D’Ambrosio bol nútený odstúpiť, ale dvojica od Andrettiho pokračovala ďalej s problémami, navyše da Costa dostal trest 10 sekúnd stop-go. Tieto tri nehody vyvolali Full Course Yellow. Nastal problém pre Techeetah, komisári počas Full Course Yellow udelili opäť trest 10 sekúnd stop-go. Tentokrát pre Andrého Lotterera, ktorý ulial štart. Rovnako vyšetrovali aj Vergna, ale ten trest nedostal. Lotterer sa prepadol na 15. miesto a musel sa prebíjať takmer celým poľom. V 12. kole viedol Vergne pred Buemim o niečo málo pod dvomi sekundami. Na Švajčiara sa rýchlo dotiahol di Grassi a v 11. zákrute sa Buemi prepadol na tretie miesto. Di Grassiho kolega Abt sa prepadol už v prvom kole zo svojho štvr

New York ePrix: Spoznali sme nového šampióna

15. júla 2018, 08:42 | Rastislav Macko | Komentáre
Ilustrační fotografie - New York ePrix: Spoznali sme nového šampióna
Novým šampiónom Formuly E sa stal Jean Eric Vergne. Preteky vyhral Lucas di Grassi a na pódiu ho doplnil kolega, Daniel Abt, a jeho najväčší súper z posledných dvoch sezón, Sebastien Buemi.

Dvojica tímu Techeetah pôvodne ovládla kvalifikáciu, avšak kvôli softwarovej chybe prekročili jazdci párkrát výkonnostný strop a tak boli ich časy anulované a dvojica musela vyštartovať z posledných miest na štarte. Pole position si po dlhej dobe vybojoval Sebastien Buemi. Vergne sa v pretekoch prebíjal poľom z posledného miesta. Po skvelom výkone si odniesol 10 bodov za piate miesto, medzitým sa z 11. miesta na štarte dral dopredu aj Lucas di Grassi. Brazílčan prišiel do cieľa pred svojim kolegom Abtom a dvojica tak pre tím získala double. Vergnov posledný súper v boji o titul, Sam Bird, dokončil preteky na deviatom mieste. Po štarte sa Sebastien Buemi odtrhol od zvyšku poľa a viedol pred svojim tímovým kolegom, Nicom Prostom. Katastrofický štart zaznamenal Mitch Evans, ktorému zlyhalo auto okamžite po štarte. Túto situáciu využil Daniel Abt, ktorý sa hneď zavesil za Nica Prosta a predbehol ho aby sa dostal na druhé miesto. Vergne strávil úvod pretekov na samom chvoste poľa, zatiaľ čo sa jeho kolega Lotterer rýchlo dostával vyššie v poradí. Po pár kolách už Abt minimalizoval stratu na Buemiho a začal ho prenasledovať. V šiestom kole sa Nemcovi podarilo Švajčiara predbehnúť a dostať sa tak na dočasné prvé miesto. Pomaly sa poľom predieral aj di Grassi, ktorý využíval chýb súperov. Medzičasom predbehol aj Nica Prosta, ktorý odpadol z bojov o pódiové umiestnenie. Pred Prosta sa dostal aj Tom Dillmann, ktorý ako posl

Dodávatelia motorov stopli zmenu pravidiel na rok 2021

10. júla 2018, 20:27 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Dodávatelia motorov stopli zmenu pravidiel na rok 2021
Na rok 2021 sa chystajú nové pravidlá v oblasti motorov. Potvrdenie bolo na spadnutie, no dodávatelia motorov sa na poslednú chvíľu zhodli, že zmenu nechcú.

Diskusie o zmene pravidiel v roku 2021 sa pozastavili. Továrenské tímy spochybnili balík pravidiel, ktorý bol potvrdený FIA a šéfmi série. Zmena pravidiel, resp. ich zjednodušenie, bolo prijaté v októbri a jedným z krokov je napríklad zrušenie MGU-H. Diskusie odvtedy pokračovali, továrne súhlasili so zrušením MGU-H a FIA dúfala, že všetky pravidlá budú oficiálne potvrdené na konci júna. Pri poslednom stretnutí strategickej skupiny ale výrobcovia dospeli k záveru, že chcú ostať pri súčasnom modeli pohonnej jednotky vrátane MGU-H. Jedným z argumentov je to, že do F1 neprichádza nový tím, pričom potenciálny príchod niekoho nového bol prvotným dôvodom pre zmenu pravidiel. Do diskusie o zmene pravidiel v roku 2021 bolo zapojené Porsche, Volkswagen bol zapojený do diskusie o zmenách pravidiel, ktoré priniesli V6 motory. Volkswagen sa ako potenciálny nový dodávateľ motorov vytratil po škandále s emisiami. Iniciatívu prejavoval aj Aston Martin, no momentálne sú jednania na bode mrazu. “Stále je o čom diskutovať,” hovorí Toto Wolff. “Mali sme prezentáciu, ktorá by v prípade schválenia znamenala prerobenie motoru.” “Všetci štyria motorári sa zhodli, že rozumejú, že by sme možno v F1 potrebovali zvýšiť hluk a že je treba diskutovať o spotrebe paliva. Zmena motoru bez toho, aby prišiel niekto nový ale zmysel nedáva.” “Ak teda niekto mieni do F1 vstúpiť tak ako my, je

Gasly bol penalizovaný a prišiel o desiate miesto

9. júla 2018, 15:07 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Gasly bol penalizovaný a prišiel o desiate miesto
Pretekár Toro Rosso prišiel pre penalizáciu za súboj s Perezom o jeden majstrovský bod.

Pierre Gasly bojoval v závere pretekov o poslednú bodovanú pozíciu so Sergiom Perezom. Finálny súboj sa odohral v predposlednom kole, v zákrute Club, jazdec Toro Rosso nenechal na výjazde svojmu súperovi žiadne miesto a vytlačil ho z trate. Keď sa na to pozrieme z iného uhla pohľadu, Gasly bol jasne na Perezovej úrovni a Mexičan nepribrzdil. Traťoví komisári ale dospeli k záveru, že vina je na strane Francúza a udelili mu penalizáciu 5 sekúnd. Gasly neprišiel len o desiate miesto, prepadol sa na trináste miesto za Pereza, Vandoorna a Strolla. Verdikt sa mladému pretekárovi samozrejme nepáči a hovorí o tom, že takéto incidenty ostanú bežne bez povšimnutia. “Každý víkend dochádza ku kontaktom a ďalej sa to nerieši, je to súčasť pretekania a to, čo ho robí vzrušujúcim! Mali sme tesný súboj, užil som si to. Nechajte nás jednoducho pretekať a zastavte tieto otravné penalizácie!”

Räikkönen vzal vinu za kolíziu s Hamiltonom na seba

9. júla 2018, 14:47 | Aleš Mrázek | Komentáre
Ilustrační fotografie - Räikkönen vzal vinu za kolíziu s Hamiltonom na seba
Kimi Räikkonen potvrdil, že si zaslúžil penalizáciu za kolíziu s Lewisom Hamiltonom na štarte Veľkej ceny Veľkej Británie.

V tretej zákrute prvého kola pretekov fínsky jazdec v službách Ferrari prebrzdil a vrazil do pravého zadného kolesa Lewisa Hamiltona, ktorý sa následne okamžite dostal do šmyku a prepadol sa na koniec štartového poľa.   The moment @lewishamilton’ dreams of a 5th straight #BritishGP all but disappeared . #LewisHamilton #F1 #Formula1 #Silverstone #Raikkonen #InstaSports Příspěvek sdílený FORMULA 1® (@f1), Čec 8, 2018 v 8:04 PDT   Räikkönen potom dostal za spôsobenie kolízie penaliz&aac