Hamiltona prekvapilo, že si Vettel zvolil vnútornú líniu

2. septembra 2018, 19:10 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Hamiltona prekvapilo, že si Vettel zvolil vnútornú líniu
Na veľký smútok a bučanie tifosi zvíťazil v dnešných pretekoch Hamilton s pomocou tímovej réžie.

Lewis Hamilton po nevydarenej kvalifikácii štartoval až z druhého radu za oboma jazdcami Ferrari. Na štarte s nimi držal tempo a keď sa Vettel chystal v štvrtej zákrute predbehnúť Räikkonena, využil situáciu a pokúsil sa predbehnúť svojho súpera v súboji o titul. Skúsil to po vonkajšej strane, Vettelovi nechal dostatok miesta, no ten sa ho pokúsil vytlačiť z trate a doplatil na to. Vrazil do Mercedesu, roztočil sa a prepadol sa na posledné miesto. Zvyšok pretekov zvádzal Hamilton boj s Räikkonenom, neporazil ho na trati ani cez boxy a tak zaúradoval wingman Bottas. Ten obetoval svoje preteky, do boxov išiel extrémne neskoro, dostal sa na prvé miesto a natlačil Räikkonena na Hamiltona. Úradujúci majster sveta už potom predbehol Lietajúceho Fína poľahky, pretože v sendviči, ktorý mu pripravili s Bottasom, prišiel o pneumatiky. “Myslím, že sme všetci mali podobný štart a bol som prekvapený, že Seb vchádzal do prvej zákruty zľava. Všetci traja sme sa tam ťukli, v štvrtej zákrute som bol následne prekvapený opäť keď išiel Seb znovu po ľavej strane.” Lewis Hamilton pred ôsmimi rokmi spravil tú istú chybu ako dnes Vettel. Vtedy sa vo farbách McLarenu pokúsil predbehnúť Massu na Ferrari, pochodil ale oveľa horšie ako nemecký pretekár, keď musel svoj voz odstaviť. “To bola moja príležitosť, vopchal som sa tam a uistil sa, že som dosť na kraji. Spred pár rokov mám skúsenosť z toho, aké je to ísť vnútrajškom a vtedy to nedopadlo dobre.” &ldquo

Veľkú cenu Talianska 2018 vyhral Hamilton, Vettel po štarte kolidoval

2. septembra 2018, 17:41 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Veľkú cenu Talianska 2018 vyhral Hamilton, Vettel po štarte kolidoval
Domáca stajňa Ferrari neudržala svoje dobré štartové pozície z kvalifikácie.

Tohtoročná Veľká cena Talianska sa zapíše určite do histórie. Z víťazstva sa radoval Lewis Hamilton, aj keď to rozhodne nemal ľahké. Akonáhle boli preteky odštartované, tak skončil Brendon Hartley v sendviči vozov McLaren a Sauber, v dôsledku čoho odlomil svoje predné krídlo a koleso, a musel odstúpiť. V nájazde do druhej šikany sa Lewis Hamilton dostal na vonkajšok zákruty, pričom mal po boku Vettela. Vettel ľahko nedobrzdil, oprel sa do Hamiltona, roztočil sa a poškodil svoje predné krídlo. Na trať vyšiel safety car. Vettel s poškodeným krídlom zašiel do boxov a vrátil sa na chvoste poľa. Kimi Raikkonen rozbiehal pole po odchode safety caru, aj keď Hamilton bol veľmi blízko a Raikkonen musel svoju pozíciu brániť. O chvíľu neskôr predbehol Hamilton Raikkonena pri nájazde do prvej zákruty, ale Raikkonen mu to hneď v ďalšej šikane vrátil. Tesne pred polovicou pretekov urobil Mercedes falošné volanie jazdca do boxov, kde mal Hamilton stáť, ale naďalej pokračoval. Ferrari ale bohužiaľ povolalo Raikkonena, čo ho vo výsledku stálo víťazstvo. Fernando Alonso opäť preteky nedokončil pre technické problémy. Pomalým tempom sa doplížil do boxov, dôvodom bol pravdepodobne opäť motor Renault. Hamilton pokračoval nasledujúce kolá v dobrom tempe a do boxov zašiel oveľa neskôr. Vettel sa postupne prebíjal ľahko poľom. Avšak musel stáť ešte raz, čo sa mu nakoniec vyplatilo. Na trať sa vrátil za Bottasa a Räikkönena. Bottas ešte nebol v boxoch, mohol teda Raikkonena brzdiť, aby sa Hamilton dotiahol.

VC Talianska: Ferrari obsadilo prvý rad

1. septembra 2018, 16:23 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Talianska: Ferrari obsadilo prvý rad
Napriek rozpačitému začiatku víkendu v Miláne to Ferrari dokázalo. Po 18 rokoch stojí na Monze v prvom rade.

Q1 Na trati bolo na začiatku kvalifikácie poriadne husto, každý chcel stihnúť slušný čas pred prípadným dažďom. Prvý, ktorému sa to podarilo, bol Hartley. Šesť minút pred koncom mali na konte čas všetci okrem Ricciarda, ktorý práve vtedy na trať vyšiel. Pripísal si štvrtý najrýchlejší čas. O Q2 to bol súboj Sauberu, Toro Rosso, Williamsu a Vandoorna s Hulkenbergom. Ericsson mal dobrý prvý sektor, no zvyšok trate pokazil a následne ho z postupovej pozície odsunul Stroll, dostatočne na postup do Q2 sa dokázal zlepšiť aj Sirotkin a tak nakoniec v Q1 uviazli prekvapivo Perez a Leclerc. Ďalej nepostúpili Vandoorne, spomínaný Ericsson a Hartley. Dvanásteho Gaslyho a osemnásteho Hartleyho delila len jedna desatina sekundy. Q2 Prvý na trati bol Magnussen, vo Variante della Rogia nezvládol výjazd zo šikany a previezol sa po piesku. Tri minúty pred koncom malo čas len 11 jazdcov. Neočakávalo sa , že by vyšli Hulkenberg alebo Ricciardo ale čas nemali ani jazdci Williamsu. Na trať sa Sirotkin a Stroll vydali až dve a pol minúty pred koncom Q2. Williams teda išiel na jeden pokus, o postup sa pokúšal aj jedenásty Alonso. V ohrození boli jazdci Haasu a Gasly. Nakoniec vypadli Magnussen, ktorého vytlačil z trate Alonso v sekcii zákrut Rettifilo a pokazil pokus jemu aj sebe, Sirotkin a Hulkenberg s Ricciardom. Dvojica s motorom Renault nemala meraný čas. Do Q3 teda prvýkrát v sezóne postúpil zásluhou Strolla Williams a to hneď z ôsmeho miesta. Q3 Pri prvej sérii já

VC Talianska: Pred kvalifikáciou najrýchlejšie Ferrari

1. septembra 2018, 13:23 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Talianska: Pred kvalifikáciou najrýchlejšie Ferrari
Tretí tréning prebehol pod mrakom a vyzeralo to, že môže každú chvíľu prísť dážď. Nakoniec všetko predbehlo za sucha a jazdci sa mohli v kľude pripraviť na kvalifikáciu.

Pred tréningom pršalo a Pierre Gasly po výjazde hlásil, že na častiach trate v tieni stromov je ešte dosť mokro. Vonku sa dosť rýchlo objavil aj Ericsson, Sauberu patrí určite pochvala za prácu, ktorú na jeho zdevastovanom monoposte od včera odviedli. Na začiatku tréningu sme veľa akcie nevideli, jazdcom sa na schnúcu trať veľmi nechcelo a čakali, kým budú podmienky lepšie. Behom pár minúť však mali na konte časy všetci jazdci. Po polhodine pretekári hlásili, že trať je takmer suchá. Sebastian Vettel pri jednom zo svojich pokusov prebrzdil prvú zákrutu a neskôr hlásil vibrácie. Problémy s limitmi trate mali ešte aj Alonso a Sainz v Parabolice, no nešlo o nič dramatické. Za zmienku stojí McLaren, ktorý sa v porovnaní s vlastnými časmi z minulého roku zatiaľ nedokázal zlepšiť. V závere tréningu mali ešte problém vo Variante della Rogia Sirotkin a Hamilton. Z kvalifikačnej simulácie vyšlo Ferrari lepšie než Mercedes. Medzi najlepších šesť jazdcov sa dostal aj Magnussen, na piateho Verstappena stratil 7 desatín. Daniel Ricciardo sa pred tréningom nechal počuť, že s prípravou kvalifikácie to nebude nejak hrotiť (bude penalizovaný za výmenu motora). Zaradil sa za siedmeho Ocona, od toho by sme mohli po Belgicku očakávať ďalšiu silnú kvalifikáciu, a pred deviateho Leclerca. Podarené sobotné ráno pre Haas doplnil desiaty Grosjean. Marcus Ericsson bol po včerajšej havárii o viac ako polsekundu pomalší než t&

VC Talianska: Ferrari najrýchlejšie, Sauber v problémoch

31. augusta 2018, 16:41 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Talianska: Ferrari najrýchlejšie, Sauber v problémoch
Hodinu a pol, ktorá bola k dispozícii, skrátila havária zo začiatku tréningu. Na trati bol následne veľmi rušno.

Hneď na začiatku tréningu došlo k havárii, ktorá spôsobila červené vlajky na 20 minút. Marcusovi Ericssonovi sa na konci rovinky nezavrelo zadné krídlo, auto sa zvrtlo doľava, narazilo do bariéry a následne sa štyrikrát prevrátil. Ericsson bol prevezený na zdravotnú kontrolu, no je úplne v poriadku. Po reštarte bolo na trati veľmi rušno, hneď sedemnásť jazdcov si pripísalo merané kolo. Charles Leclerc bolo povolaný do boxov pretože s tímom zistil, že ani jeho zadné krídlo sa nezatvára. Okrem jazdcov Sauberu bol Alonso jediným, kto dlho nemal zapísaný čas, až po hodine tréningu. Nakoniec si čas zapísal aj Leclerc, keď mu tím potvrdil, že DRS funguje správne. O malý náraz sa postaral aj Sebastian Vettel, v Parabolice dostal šmyk a zadnou časťou auta jemne narazil do bariéry. Po ceste z trate spomalil dosť na to, aby nedošlo k výraznejšiemu poškodeniu. Napriek tomu odjazdili spolu s tímovým kolegom Räikkonenom dve najlepšie kolá. Ide už o Vettelovu druhú drobnú nehodu tento víkend, prvá prišla predvčerom v Miláne, keď pri náraze jemne poškodil predné krídlo monopostu, ktorý bol Räikkonenov. Tretí a štvrtý najrýchlejší čas si pripísali jazdci Mercedesu a rovnako usporiadane to pokračuje aj v pomyselnom treťom rade s Red Bullmi v poradí Verstappen, Ricciardo. „Nový“ tím Racing Point Force India pokračuje v nastolenom trende z Belgicka, siedme a&nb

VC Talianska: V upršanom tréningu najrýchlejší Perez

31. augusta 2018, 12:53 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Talianska: V upršanom tréningu najrýchlejší Perez
Prvý tréning na Monze bol upršaný a reálne výsledky nepriniesol, najrýchlejší čas zaknihoval Perez a mokrá trať nerobila výraznejšie problémy nikomu.

Prvým na trati bol napriek dažďu Ricciardo, testoval nový motor Renaultu, ktorý by mal byť výkonnejší, no má problémy so spoľahlivosťou. Nenasadili ho v Renaulte, aby nestratili body v súboji s Haasom, nechcel ho Verstappen a (pochopiteľne) ho nechceli ani v McLarene. Ricciardo bude v dôsledku nasadenia tohto motoru penalizovaný poklesom na štarte. Daniel Ricciardo ho otestuje a na základe dát sa rozhodnú, či ho použijú v Singapure kde majú šancu vyhrať, motor by mal spraviť 0,1 sekundy na kolo. Po dvoch minútach Ricciardo hlásil, že nemá výkon. Nový motor nasadil aj Verstappen, ten ale penalizovaný nebude. Prvé merané kolo odjazdil Nico Hulkenberg po 25 minútach tréningu, pripomíname, že na štarte obdrží penalizáciu 10 miest pre kolíziu, ktorú spôsobil v Belgicku. O malú drámu sa postaral Verstappen, ktorý dostal šmyk v Parabolice, no nevyšiel mimo trať. To sa nedá povedať o Ricciardovi, ten sa na trať vrátil s opraveným motorom a za mokrých podmienok vyšiel mimo trať. Šancu dostal opäť Lando Norris, ktorý jazdil aj v Belgicku a bol rýchlejší než Stoffel Vandoorne. Po 45 minútach mal na konte najlepší čas majster na vode, Hamilton. Sebastian Vettel sa na konci tréningu na trati už neukazoval, tím mu vraj mení prevodovku, no ide len o použitú, takže penalizácia z toho nebude. Čo sa týka časov, ako trať schla tak boli časy lepšie a lepšie, kto išiel neskôr, ten bol rýchlejší. Najlepší čas v samom závere tréningu zaknihoval Per

Vráti sa Kvyat do Toro Rosso?

30. augusta 2018, 20:34 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Vráti sa Kvyat do Toro Rosso?
Posledné informácie hovoria o tom, že odstúpený jazdec Daniil Kvyat sa vracia do hry o pretekársku sedačku.

Daniil Kvyat pretekal pre tím Toro Rosso a Red bull počas sezón 2014-2017. Tento rok je len testovacím jazdcom Ferrari. Počas sezóny 2017 bol nahradený na dva preteky Pierrom Gaslym, ale počas Veľkej ceny USA si ešte zapretekal, pričom získal jeden bod. Od tej doby Kvyat nejazdil. Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene sa počas víkendu v Spa zišiel s Christianom Hornerom a Helmutom Markom, ktorí sú vo vedení Red Bullu. Arrivabene vyjednával o možnom návrate Daniila Kvyata do jeho bývalého tímu Toro Rosso. Pre Kvyata by to bol ďalší návrat do tímu. Tím Toro Rosso opustil na konci sezóny 2014, aby išiel do sesterského tímu Red Bull. Po slabých výkonoch a nehodách bol po Veľkej cene Ruska 2016 prehodený s Maxom Verstappenom, ktorý v tom čase pretekal práve pre Toro Rosso. Šance na Kvyatov návrat zvyšuje aj nedostatok jazdcov juniorského programu Red Bullu. Pierre Gasly budúci rok nastúpi za tím Red Bull, a Brendon Hartley pravdepodobne zostane z dôvodu nedostatku jazdcov, mohol by to teda byť prekvapivý návrat práve Kvyata. Franz Tost minulý víkend pre motorsport.com zhrnul aktuálnu situáciu. "Máme tu veľa mien na zozname, ale zatiaľ nebolo nič rozhodnuté, skrátka čakáme na rozhodnutie samotného Red Bullu." Okrem Kvyata sú v hre ešte mladíci Stoffel Vandoorne, Lando Norris a náhradný jazdec Ferrari Antonio Giovinazzi.

Bolo to Kimiho auto, povedal Vettel o nehode

30. augusta 2018, 20:21 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Bolo to Kimiho auto, povedal Vettel o nehode
Sebastian Vettel včera havaroval s tohtoročným monopostom Ferrari SF71-H počas festivalu v Miláne.

Ako sme dnes písali, Vettel mal nehodu v malej rýchlosti počas Milánskeho festivalu Formuly 1. V malej rýchlosti narazil do bariéry a odlomil predné krídlo tohtoročného monopotu. Aj keď bola na voze Vettelova päťka, voz bol Kimiho Räikkönena. A to bol dôvod nehody. "Veľmi sa ospravedlňujem," povedal Vettel. "Mal som Kimiho volant, kde je spojka na opačnej strane. Bohužiaľ som na to nemyslel a v ten moment som bol príliš rýchly. Spýtal som sa tímu, či je možné vymeniť krídlo a urobiť ešte pár kôl pre fanúšikov. Samozrejme to bola moja chyba, ale je to v poriadku." Uloženie ovládanie spojky na volante sa u tímových kolegov líši. Záleží, aký z tohto ovládania má jazdec pocit. V minuloročnej sezóne Vettel prešiel na "dvojité pádlo", zatiaľ čo Räikkönen mal klasický jednoduchý systém. Aj keď pre Vettela nezačal pretekársky víkend dobre, jeho cieľom je odviesť z Monzy víťazstvo. "Je to pre nás špeciálny víkend a cítim sa dobre. Dúfame, že Monza bude mať zase svoju jedinečnú atmosféru a pokúsime sa predviesť skvelé preteky. Tieto preteky sú ďalšími v boji o titul. Viem, že fanúšikovia sú oddaní a ja dúfam, že im priveziem čo najlepší výsledok," povedal Sebastian Vettel, ktorý vyhral v Taliansku v rokoch 2008, 2011 a 2013.
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »