Vettel so svojim Ferrari búral počas akcie v Miláne

30. augusta 2018, 19:40 | Jiří Košta
Ilustrační fotografie - Vettel so svojim Ferrari búral počas akcie v Miláne
Tímy Ferrari, Toro Rosso a Sauber boli v Miláne v rámci sprievodného programu pretekov Formuly 1.

Akcia sa naozaj podarila. Okrem vozidiel Formuly 1 sa ukázal za volantom Safety Caru Bernd Maylander. Po dlhšej dobe bol vidieť aj Giancarla Fisichellu, ktorý riadil špeciál Ferrari FXX-K. Ferrari priviezlo dokonca tohtoročné monoposty. Avšak Sebastian Vettel v jednej zo zákrut nedobrzdil a nabúral do bariéry, pričom si poškodil predné krídlo.

Scuderia Ferrari: Najúspešnejší tím v Monze

30. augusta 2018, 18:41 | Petr Čermák | Komentáre
Ilustrační fotografie - Scuderia Ferrari: Najúspešnejší tím v Monze
Monza alebo "chrám rýchlosti" je už dlhodobo tradičným podujatím v kalendári pretekov Formuly 1. Veď v úvodnej sezóne v roku 1950 hostila Monza posledné preteky roka, kde sa tiež rozhodlo o prvom majstrovi sveta. Vtedy sa ním ešte na Alfe Romeo stal Giuseppe Farina.

Okrem toho, že je Monza tradičným podujatím, ktorý za 69 rokov organizovania šampionátu chýbal iba raz, a to v roku 1980, keď Monzu nahradila Imola, je chrám rýchlosti braný tiež ako domáca trať obľúbenej talianskej stajne Ferrari. Poďme si teda pred pretekárskym víkendom v Taliansku pripomenúť všetky triumfy Ferrari v chráme rýchlosti. 1949 - Dominantný Ascari Víťaz pretekov: Alberto Ascari

Monopost: Ferrari 125

Alberto Ascari a prvý triumf Ferrari v Monze.

Prvé víťazstvo stajne Enza Ferrariho v Monze prišlo ešte pred úvodným ročníkom šampionátu Formuly 1. Vtedy nasadil "il Commendatore" do súboja proti svorke vozidiel značky Maserati len 4 autá, ale ako sa neskôr ukázalo, bohato to stačilo. Pole position získal Alberto Ascari, ktorý s časom 2:05 zajazdil o 4 desatiny rýchlejší čas ako tímový kolega Luigi Villoresi. Tretí Farina, vtedy s vozom Maserati, stratil na najrýchlejšieho Taliana 2,8 sekundy. V 80 kôl trvajúcich pretekoch si išlo Ferrari pre double, ale problémy s prevodovkou nakoniec Villoresiho vyradili. Teraz to bolo už len na Ascarim, ktorý nakoniec dominantným spôsobom ovládol GP Talianska, keď druhému Étancelinovi na voze Talbot Lago nadelil celé jedno kolo. 1951 - Šťastie a zníženie straty v šampionáte

Budúca sezóna prinesie zvýšenie zadných krídiel

29. augusta 2018, 11:45 | Dominik Obložinský | Komentáre
Ilustrační fotografie - Budúca sezóna prinesie zvýšenie zadných krídiel
V budúcej sezóne budú zadné krídla vyššie posadené a takisto sa zmení aj pozícia zrkadiel ako súčasť radu opatrení, ktoré boli dohodnuté s cieľom zlepšiť viditeľnosť pilota.

FIA sa od začiatku roka zameriava na problémy s viditeľnosťou smerom dozadu, ktoré prináša súčasná generácia aut.
Práce na zmenách naviac urýchlil incident, ktorý sa odohral počas kvalifikácie na Rakúsku Veľkú cenu, kedy sa skoro zrazil Carlos Sainz so Sebastianom Vettelom. Počiatočný tlak na zavedenie zmien už pre singapurskú Veľkú cenu bol opustený, ale z diskusie s tímami na stretnutiach technických predpisov (TRM) vyplynul rad vylepšení pravidiel.

Tieto zmeny je ešte potrebné schváliť na nasledujúcom stretnutí strategickej skupiny F1 a Svetovej rady pre motošport FIA skôr, ako sa začnú uplatňovať pravidlá, ale očakáva sa, že sa bude jednať už len o formalitu.

Nové pravidlá budú zahŕňať zdvihnutie zadného krídla o 50 mm, aby sa vytvoril väčší priestor na viditeľnosť medzi spodným povrchom hlavnej roviny a horným povrchom bočných stien.

Navyše v pravidlách bude stanovená normatívnejšia pozícia zrkadiel s tým, že budú nižšie s väčšou vzdialenosťou od seba, aby sa zabezpečilo, že sa nachádzajú na lepšom mieste pre pilotov.

Zároveň budú existovať aj prísnejšie pravidlá týkajúce sa upevnenia zrkadiel, ktoré sa budú snažiť zabezpečiť, aby tímy nezneužívali upevnenia pre lepší aerodynamický prietok na úkor bezpečnosti.
Diskusia o potrebe zmeny v zrkadlových pravidlách sa objavila aj na belgickej Veľkej cene, kedy počas záverečnej voľnej tréningovej jazdy bol St

Ricciardo na štarte v Monze klesne pre výmenu motoru

28. augusta 2018, 17:43 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Ricciardo na štarte v Monze klesne pre výmenu motoru
Red Bull sa pripravuje na Singapur, Monzu pretrpí.

Daniel Ricciardo klesne na štarte VC Talianska. Christian Horner potvrdil, že jeho pretekárovi nasadia nový motor. Ricciardo už tento rok za prečerpanie povoleného množstva komponentov penalizovaný bol, v Nemecku použil tretie MGU-K. Výmeny motoru boli naplánované na Taliansko, jedny preteky pred Singapurom, kde si Red Bull každoročne trúfa na silný výsledok. “Budeme sa snažiť pripraviť sa najlepšie ako môžeme,” hovorí Horner. “Daniel určite obdrží budúci víkend penalizáciu za motor.” “Max bude používať svoj tretí motor, dúfajme, že bez penalizácie. Takže sa pokúsime dostať nás do čo najlepšej situácie do akej pred Singapurom môžeme, to je pravdepodobne naša ďalšia šanca byť schopní sťažiť to Ferrari a Mercedesu.” Po dvoch víťazstvách v prvých šiestich pretekoch išla Ricciardova sezóna z kopca, v posledných piatich pretekoch trikrát nedokončil. V Rakúsku odstúpil pre poruchu výfuku, v Nemecku mu odišiel motor. Naposledy v Belgicku bol obeťou štartovej kolízie, ktorú spôsobil Nico Hulkenberg. Z garáže sa na trať síce vrátil, no so stratou niekoľkých kôl. “Daniel mal šťastie, že sa odtiaľ dostal, no smolu, že to v konečnom dôsledku ukončilo jeho preteky. Chalani odviedli skvelú prácu pri oprave zadného krídla. Niečo, čo malo zabrať 45 minút, urobili za desať." “Pustili sme ho naspäť, mysleli sme, že ak tam bude safety car al

Leclerc sa už v júli zviezol na tohtoročnom Ferrari

28. augusta 2018, 17:03 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Leclerc sa už v júli zviezol na tohtoročnom Ferrari
Charles Leclerc je tento rok často spojovaný ako náhradník Kimiho Räikkönena. Minulý mesiac sa dokonca v tohtoročnom voze zviezol.

Charles Leclerc sa zviezol na Monze v rámci príprav na nadchádzajúce Veľkú cenu Talianska. Ferrari odjazdilo 100 kilometrov, ktoré sú maximálne povolené počas "filmových dní". Leclerc je tento rok veľkým favoritom na sedačku v tíme Ferrari od budúceho roka a táto správa nádeje ešte zvyšuje. Ferrari využilo prvý z dvoch filmových dní počas predsezónneho testu v Barcelone. Aj keď sa to tvári ako reklamný deň, dáta z aerodynamiky a motora môžu byť stále veľmi užitočné. Avšak FIA takéto testy stráži veľmi prísne. Ako už bolo spomenuté, je tu povolené maximálne 100 kilometrová dĺžka testu, a navyše jazdci dostanú špeciálne pneumatiky Pirelli, ktoré sú len pre filmovacie dni. Tímy musia o takomto teste informovať FIA minimálne 72 hodín pred vykonaným testom. Všetci musia uviesť špecifikáciu vozidla, jazdca, dôvod testu, dátum a dĺžku celej jazdy. Keďže sú bežné testy počas sezóny zakázané, musí sa tiež veci strážiť, aby niekto nezískal kľúčovú výhodu. Avšak Ferrari si tak ako prvé mohlo vyskúšať preasfaltovanú štartovú a cieľovú rovinku, ktorá bola v minulom roku dosť nerovná a za dažďa spôsobila aj nehodu Romaina Grosjeana.

Taliansko 2008 - 10 rokov od prvej výhry Vettela

28. augusta 2018, 10:29 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Taliansko 2008 - 10 rokov od prvej výhry Vettela
Ročník 2008 sa zapísal do histórie mnohými udalosťami. Určite každý si spomenie na súboj Felipeho Massu a Lewisa Hamiltona v Brazílii. Ale to nebol zďaleka jediný výnimočný okamih.

Tento rok je to presne 10 rokov, čo sa Sebastian Vettel radoval zo svojho prvého víťazstva vo Formule 1. Stalo sa tak na talianskom okruhu v Monze, kde v tom čase pilotoval priemerný monopost Scuderia Toro Rosso. Vettel debutoval v roku 2007 počas Veľkej ceny USA, kde nahradil otraseného Roberta Kubicu, ktorý mal počas pretekov v Kanade veľkú nehodu. Hneď vo svojich prvých pretekoch Vettel získal svoj prvý bod za ôsme miesto (predtým mala Formula 1 iný bodovací systém). Od pretekov v Maďarsku už jazdil Vettel pre Toro Rosso. V Japonsku bol ten istý rok Vettel tretí, ale za safety car nabúral do Marka Webbera, v dôsledku čoho obaja odstúpili. Začiatkom roka 2008 Vettel neodjazdil v prvých štyroch pretekoch ani kolo, ale od polovice sezóny sa začala situácia zlepšovať. Talianska Monza hostila štrnáste podujatie sezóny 2008. Celý rok sa vo Formule 1 niesol v duchu súboja Lewisa Hamiltona a Felipeho Massu o titul majstra sveta. Lenže víkend v Monze postihol silný dážď a všetko bolo inak. Hamilton aj Räikkönen sa pre zlú taktiku tímov nedostali do poslednej časti kvalifikácie. Naopak Vettel so svojim Toro Rosso lietal. Dokázal vyhrať ako druhú časť kvalifikácie, tak aj tú poslednú, najdôležitejšiu. Vettel a Toro Rosso sa tak spoločne mohli radovať zo svojej prvej pole position. Navyše to pre tím Toro Rosso boli domáce preteky, pretože má sídlo v Talianskej Faenze, kde predtým sídlilo Minardi. Tímový kolega Sébastien Bourdais skončil na skvelom štvrtom mieste, pre ktorého to tiež bol najlepší kvalifikačný výsledok v kariére. V

Hulkenberg vzal po havárii zodpovednosť na seba

27. augusta 2018, 16:33 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Hulkenberg vzal po havárii zodpovednosť na seba
Vinník hromadnej kolízie zo štartu včerajších pretekov bol známy od prvých opakovaných záberov, Hulkenberg si chybu aj sám priznal.

Kolízia z prvej zákruty včerajšej VC Belgicka vyradila z pretekov troch jazdcov priamo a dvaja v jej dôsledku odstúpili. Hulkenberg prepásol brzdiaci bod, vrazil zozadu do Alonsa, ktorý následne vyliezol na chrbát Leclerca, toho pred nárazom do hlavy zachránilo halo. Alonso v letku trafil Ricciarda a reťazová reakcia sa zastavila až na Räikkonenovi, do ktorého Austrálčan vrazil. Fernando Alonso sa na margo rany zozadu vyjadril ,že nechápe ako môže niekto tak veľmi minúť brzdiaci bod a sám Hulkenberg sa nevyhováral na auto ale vzal vinu na seba. “Žiaden problém s autom, je neuveriteľné zistiť v prvom kole, ako citlivé tieto auta sú, čo sa aerodynamiky týka,” hovorí Hulkenberg. “Je prekvapujúce ako veľa gripu strácate keď máte pred sebou hromadu áut, keď som šliapol na brzdu, okamžite som zablokoval predné kolesá a kĺzal som sa do Fernanda.” “Pravdepodobne zlý úsudok z mojej strany, trochu neskoro na brzdách, príliš dychtivý. Frustrujúce preňho aj pre Charlesa, no tiež pre mňa. Musíme ísť za komisármi, porozprávať sa s nimi a vyjasniť si to. Uvidíme, čo sa stane.” Podľa očakávania bol ako vinník kolízie aj oficiálne označený Hulkenberg a ako trest klesne na štartovom rošte VC Talianska o 10 miest.

Ferrari a Vettel oslavujú piate víťazstvo, Kimi po kolízii nedokončil

27. augusta 2018, 15:51 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Ferrari a Vettel oslavujú piate víťazstvo, Kimi po kolízii nedokončil
Ferrari napravilo nepodarenú kvalifikáciu a získalo ďalšie víťazstvo, tento rok už piate.

Sebastian Vettel štartoval z druhej pozície, ale hneď po štarte sa na dlhej rovinke Kemmel Straight dostal do vedenia, ktoré už do konca pretekov nepustil. "Som veľmi šťastný, mali sme skvelé preteky, auto teraz ukázalo, že je skvelé na všetkých tratiach, a že sme získali o trochu viac výkonu z nového motora, čo nám pomohlo na rovinkách. Na štarte som sa snažil zostať blízko Lewisovi, mať dobrý výjazd z prvej zákruty a využiť slip stream na dlhej rovinke. Keď zašiel safety car, bola to tá istá situácia, len v opačnom poradí, takže som sa snažil postrážiť si výjazd z prvej zákruty. prvý stint bol veľmi tesný, mali sme medzi sebou len pár sekúnd, ale chalani z tímu odviedli skvelú prácu počas zastávky v boxoch. Neveril som, že zelené svetlo v boxoch sa rozsvietilo tak rýchlo, ale to nedalo naším súperom šancu. Druhý stint už bol len o šetrení pneumatík nás oboch. Toto je skvelé víťazstvo a my dúfame, že na Monze to budeme môcť zopakovať, ale nebude to ľahké," povedal po pretekoch Vettel, pre ktorého to bola 52. výhra vo Formule 1. To Kimi Räikkönen odchádza zo Spa viac ako sklamaný, pretože pred pretekmi cielil na pole position a minimálne pódium v pretekoch. "Neviem, čo sa stalo na štarte. Jediné čo viem, že ma niekto trafil zozadu a ja som dostal defekt. Mal som poškodené zadné krídle a podlahu, čo znamenalo, že som nemohol ísť rýchlo a zostalo otvorené DRS celú dobu, takže bolo ťažké zostať na trati. Nemalo zmysel pokračovať, voz bol príli&sc
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »