Halo má svoj význam, ako sa dnes ukázalo

26. augusta 2018, 18:04 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Halo má svoj význam, ako sa dnes ukázalo
V dnešných pretekoch sa ukázal význam ochrany hlavy pri havárii, ktorá bola veľmi podobná tej z roku 2012.

Na štarte VC Belgicka došlo k hromadnej kolízii. Spúšťačom bolo nedobrzdenie Nica Hulkenberga do prvej zákruty, to viedlo k tvrdému nárazu do Fernanda Alonsa. Španiel sa stal už len pasažierom v oranžovom McLarene, ktorý na Sauberi Charlesa Leclerca vyletel do vzduchu ako z odrazovej dráhy. Alonso trafil v letku Daniela Ricciarda, ktorému zdemoloval zadné krídlo a Austrálčan v dôsledku nárazu spôsobil defekt Kimimu Räikkonenovi. Okrem toho, že kolízia vyradila z pretekov piatich pretekárov, ukázala aj to, že halo má svoj význam. Keď Alonso vyšiel na chrbát Leclercovi, narazil aj do ochrany hlavy a kolesom sa jej dotkol aj keď letel vzduchom. “Halo bolo to dnes veľmi užitočné. Pozerajúc sa na replay myslím, že mu to pomohlo,” povedal Alonso. “Nemusíme riešiť, či je to dobrá vec.” “Je ťažké pochopiť, ako môžete o toľko minúť brzdiaci bod,” dodal pretekár McLarenu na adresu Hulkenberga. Kolízia sa podobala na tú spred šiestich rokoch z rovnakého okruhu, kedy Romain Grosjean na Lotuse “vyliezol” na Ferrari, ktoré riadil práve Alonso. Aj vtedy sa diskutovalo koľko chýbalo, aby Grosjean narazil Alonsovi do hlavy.   26. augusta 2018

GP Belgicka s lietajúcimi formulami ovládol Vettel pred Hamiltonom a Verstappenom

26. augusta 2018, 17:54 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - GP Belgicka s lietajúcimi formulami ovládol Vettel pred Hamiltonom a Verstappenom
Hoci pole position získal Hamilton, tak do finiša s pohodlným náskokom takmer 12 sekúnd prišiel Vettel, čím opäť odkrojil manko na Brita v boji o titul. Školáckou chybou ukončil Hülkenberg preteky ako sebe, tak aj Alonsovi a Leclercovi.

Skvele sa od štartového miesta odlepil Sebastian Vettel, ktorý okamžite prekonal Mercedes Lewisa Hamiltona. Do prvej zákruty išlo pole s prakticky nezmeneným poradím, avšak v druhej desiatke došlo k veľkej strkanici. Bol to tak veľký karambol, že musel na trať Bernd Mayländer. Školácku chybu urobil v nájazde do prvej zákruty Nico Hülkenberg, ktorý nabral zadnú časť vozu Fernanda Alonsa, čím Španiela katapultoval. Ten v lete skalpoval Sauber Charlesa Leclerca. Ulomil mu zadné prítlačné krídlo a odrel mu halo. To bolo zrejme prvýkrát od zavedenia, čo tento systém ochrany hlavy splnil svoju úlohu a zamedzil katastrofe.
Pre Nemca bude mať tento počin celkom iste nejakú dohru. Spomeňme si na kamikadze manéver Grosjeana z roku 2012. Vtedy tiež lietali formule vzduchom a Francúz za to následne dostal zákaz štartu v ďalších pretekoch. 26. augusta 2018   Do nehody sa tiež zaplietol Ricciardo, ktorý nabral dve kolá straty a krátko pred koncom z pretekov odstúpil. Podobný priebeh pretekov mal tiež Räikkönen, ktorý utrpel defekt pneumatiky a zadného krídla, čo viedlo aj k predčasnému koncu. Vettel si po rešt

Pre Hamiltona náročná kvalifikácia, Bottas berie zajtrajšok ako príležitosť

25. augusta 2018, 20:06 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Pre Hamiltona náročná kvalifikácia, Bottas berie zajtrajšok ako príležitosť
Na Hamiltona sa usmialo šťastie, najrýchlejší bol za celý víkend len raz, v Q3.

Celý víkend bolo Ferrari rýchlejšie, no v kvalifikácii Hamiltonovi pomohol dážď podobne, ako pred pár týždňami v Nemecku. “Bola to jedna z najnáročnejších kvalifikácií, na ktorú si spomínam. Boli sme veľmi blízko a ja som bol plný nádeje, Ferrari bolo rýchle na rovinkách. Potom prišiel dážď a nemôžem vyjadriť, aké náročné to bolo,” povedal Hamilton po zisku pole position. “Trať vyzerala na niektorých miestach sucho, no v skutočnosti bola mokrá. Bolo to ťažké, dvakrát som vyšiel z trate, no som rád, že som to zvládol udržať. Každý jazdil na hrane.” Hamilton dokázal, že mu to v daždi ide, no pripustil, že nie je neporaziteľný. “Určite nie,” odpovedal úradujúci majster sveta na otázku. “Milujem jazdiť v daždi, nechcel som, aby pršalo, tešil som sa, že budem blízko na suchu. Ferrari malo navrch, no myslel som, že možno budem mať dosť, aby som sa pred nich dostal, čo by bolo vzrušujúce.” Valtteri Bottas zajtra odštartuje z devätnásteho miesta pre výmenu motoru, v Q3 ani nejazdil meraný čas. “Myslím, že nedeľa je pre mňa skvelou príležitosťou na to, aby som sa skúsil vrátiť tak dopredu, ako budem môcť. Nastavil som sa na to, že štartujem posledný a teším sa na to. Beriem to ako príležitosť,” povedal Bottas. “Mojim cieľom je byť na pódiu. Viem, že je to možné, nie je dôvod na to, aby som sa vzdával.” Hamilton bude teda musieť zvládnuť preteky bez svojho &ld

(ne)Oficiálne: Stroll potvrdený vo Force Indii pre budúci rok

25. augusta 2018, 19:30 | Petr Čermák | Komentáre
Ilustrační fotografie - (ne)Oficiálne: Stroll potvrdený vo Force Indii pre budúci rok
Vcelku neočakávaným spôsobom bol dnes potvrdený prestup 19-ročného Lanca Strolla do tímu Racing Point Forca India. Televízne kamery zachytili rozhovor Sebastiana Vettela a Estebana Ocona, ktorý bol neskôr zverejnený na stránkach Motorsport.com.

Esteban Ocon je súčasťou juniorského programu Mercedes a k stuttgartskej značke má veľmi blízko. Pred niekoľkými týždňami dokonca vyhlásil, že sedačka v tíme Strieborných šípov je len otázkou času. Problém je, že Ocon zatiaľ nemá podpísanú na budúci rok žiadnu zmluvu. Po problémoch Force Indie, ktorú nakoniec odkúpil kanadský miliardár Lawrence Stroll, ktorý je tiež otcom pretekára Williamsu, sa ukázalo, že sa z Ocona stalo piate koleso na voze. Sedačku si totiž nemalými finančnými príspevkami poistil tiež Sergio Perez. Je len otázkou času, než sa oficiálne potvrdí jazdecké zloženie (nového) tímu Racing Point Force India. Na tlačovej konferencii po kvalifikačných jazdách ju však nepriamo potvrdil Esteban Ocon v rozhovore so Sebastianom Vettelom. Vettel: Tak čo budúci rok? Stále nič? Ocon: Nie. Vettel: Zostaneš tu (s Force Indiou), nie? Ocon: Nie, sedačka je obsadená. Vettel: Aha. Kto ju zabral? Ocon: Hádaj! Ten, čo si to tu kúpil! Vettel: Hej, a čo tá ďalšia sedačka ...? Ocon: No, tá ďalšia (Sergio Pérez) do tímu prináša peniaze ... Tento krátky rozhovor, ktorý nebol priamo súčasťou tlačovej konferencie, vzbudil nemalú pozornosť a emócie u všetkých fanúšikov. Esteban Ocon si tak aj cez svoje dobré výsledky z tohtoročnej a tiež minuloročnej sezóny musí hľadať novú sedačku pre budúci rok.

Dážď zmyl šance Ferrari na pole position

25. augusta 2018, 17:36 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Dážď zmyl šance Ferrari na pole position
Po sľubných časoch v tréningu a prvých častiach kvalifikácie prišiel dážď, ktorý zamiešal štartový rošt.

Jazdci Ferrari vyhrali oba piatkové tréningy aj ten dnešný. Sľubný začiatok víkendu ale ovplyvnil dážď, ktorý rozhodol, že Sebastian Vettel štartuje druhý a Kimi Räikkonen až šiesty. Sebastian Vettel bol mierne sklamaný, ale optimistický: "Úplne dobre sme si nenaplánovali výjazd do poslednej časti kvalifikácie. V tomto počasí mohla kvalifikácia dopadnúť akokoľvek. Odstup na prvého sa zdá veľký, ale verím, že pretekovú rýchlosť máme najlepšiu. V závere kvalifikácie som asi nebol tak pokojný, ako som mohol byť. Tím mi povedal, aby som šetril pneumatiky, pretože by mohla trať vysychať. Na posledné merané kolo som nemal úplne nabitú batériu, takže som celkom spokojný." Naopak Kimi Räikkönen rozhodne spokojný nebol, pretože mal ambície na prvý rad: "Došlo nám skrátka palivo, neviem prečo ... Aby som bol úprimný, tak nie som s výsledkom spokojný. Ak by sme mali viac času na ďalšiu zastávku v boxoch, tak náš čas mohol vyzerať oveľa lepšie. Naše tempo je dobré, uvidíme, ako nám to pôjde zajtra." Aj zajtrajšie preteky môže zastihnúť dážď, teda sú šance otvorené. Ferrari môže skúsiť napraviť dnešný chyby aj na úkor agresívnejšej stratégie a dotiahnuť sa na vedúci Mercedes v boji o titul.

VC Belgicka: Dážď priniesol Hamiltonovi pole position, Oconovi druhý rad

25. augusta 2018, 16:28 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Belgicka: Dážď priniesol Hamiltonovi pole position, Oconovi druhý rad
Dážď trval doslova asi 10 minút, to ale stačilo na zmazanie straty medzi tímami.

Q1 O Q2 to bol súboj Toro Rosso, McLarenu, Williamsu a Sainza s Ericssonom. Sainz bol na trinástom mieste a nezdalo sa, že by mal vypadnúť. Nakoniec sa ale zlepšilo päť jazdcov za ním viac ako on a prepadol sa do K.O. zóny. Alonso sa veľmi snažil, aby sa dostal zo sedemnásteho miesta, no neúspešne. Dopadol však lepšie ako jeho tímový kolega, ktorý bol najpomalší. Sergej Sirotkin porazil v internom súboji Strolla. Q2 Valtteri Bottas nakoniec absolvoval ostrý pokus v Q2 a postúpil. To sa nedá povedať o Hulkenbergovi, ktorý na svoje konto meraný čas nepripísal. Nepostúpili obe Toro Rosso a Sauberi, Hartley pri svojom finálnom pokuse dostal v prvej zákrute hodiny. Q3 Medzi Q2 a Q3 začalo pršať, jazdci to najprv chceli skúsiť s pneumatikami do sucha, no šmyk Bottasa v závere okruhu všetkým ukázal, že tadiaľto cesta nevedie. Force India bola jediná, ktorá to riskla, no svoje pokusy rýchlo vzdali. Okamžite prezuli Red Bully, na intermediálky, ale aj na nich sa im šmýkalo. Dážď ustal v polovici Q3 a trať začala schnúť, od toho momentu to bola lotéria, kto pôjde neskôr a kto sa odváži ísť rýchlejšie. V samom závere bolo jasné, že prvú trojku budú tvoriť Hamilton, Vettel a Ocon, no vzhľadom na to, že Brit išiel prvý sa očakávalo, že obsadí tretie miesto. Podarilo sa mu ale bezchybné kolo, zatiaľ čo Ocon pokazil druhý sektor a Vettelovi kolo nevyšlo. D

VC Belgicka: V treťom tréningu ostáva na čele Ferrari

25. augusta 2018, 13:25 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Belgicka: V treťom tréningu ostáva na čele Ferrari
Zo začiatku trénungu vyzeral rýchlejší Mercedes, nakoniec sú rýchlejší červení.

Všetci jazdci mali na konte meraný čas až po polhodine tréningu. Najrýchlejší bol Räikkonen na supermäkkých pneumatikách, no Hamilton zaostal len o niekoľko stotín a to na mäkkej zmesi. Bottas zaostal za Räikkonenom o 4 desatiny, no bol pred Vettelom, ktorý obúval super-mäkké pneumatiky rovnako ako jeho tímový kolega. Desať minút pred koncom sa na rovinke Kemmel roztočil Stoffel Vandoorne keď jeden z Mercedesov začal obiehať po trávniku. Vzhľadom na to, na akom mieste sa to stalo boli vyvesené červené vlajky. Tie skončili až dve minúty pred koncom a na trať sa vybralo pomerne dosť jazdcov. Po reštarte dostal na výjazde z pit lane Pierre Gasly šmyk. Ferrari sa na supersoftoch ešte zlepšilo a nakoniec dosiahlo dva najlepšie časy. Na treťom a štvrtom mieste Mercedesy, no Bottasovi jeho čas prekazili červené vlajky. Max Verstappen zaostal za Vettelom až o 1,3 sekundy na rovnakej sade pneumatík, šiesty Ricciardo obúval softy, za tímovým kolegom zaostal o necelú pol sekundu. Siedmy Leclerc zaostal len o sekundu za Verstappenom na červene označených pneumatikách, za ním Perez na mäkkých pneu. Deviaty Nico Hulkenberg, supermäkké pneumatiky. Najlepšiu desiatku uzavrel Ocon, ktorý zaostal za ôsmym tímovým kolegom o dve desatiny. Najpomalšie v tréningu boli McLareny, no zároveň ako jediné dosiahli svoj najlepší čas na stredne tvrdej zmesi.

Luca Badoer alebo z malej hviezdy veľkou hanbou

25. augusta 2018, 08:53 | Impire | Komentáre
Ilustrační fotografie - Luca Badoer alebo z malej hviezdy veľkou hanbou
V roku 2009 sa ukázal Talian Luca Badoer ako náhradník za zraneného Felipeho Massu. Jeho výsledky boli veľkou hanbou. Nebolo tomu tak však vždy.

Luca Badoer sa narodil 25. januára 1971 v talianskom meste Montebelluna. Svojou kariéru začal v štrnástich rokoch, keď sa prihlásil do malého Talianskeho šampionátu motokár, kde ešte ten istý rok získal dve výhry. Nasledujúce roky vyhral ako regionálne šampionáty, tak aj štátne. Už v roku 1989 sa presunul do talianskych majstrovstiev Formuly 3, kde slávil v nasledujúcej sezóne svoje prvé víťazstvo za volantom RALT-Alfa Romeo. Nasledujúcu sezónu vyhral ďalšie tri preteky a skončil celkovo na treťom mieste. Na rok 1992 sa mladý Luca už presunul do šampionátu Formuly 3000. S tímom Crypton Engineering získal štyri výhry a stal sa dokonca majstrom sveta! S náskokom dvanástich bodov dokázal poraziť budúce hviezdy Formuly 1 ako boli Barrichello, Coulthard, Panis a McNish. Posun do Formuly 1 už bol iba formalitou. Lucu si najal tím Tím BMS (Brescia Motor Sport) Scuderia Italia spoločne s bývalým jazdcom Ferrari Michelle Alboretom. Tím mal kvalitnú finančnú podporu a dokonca aj nasadil nové motory Ferrari V12. Veci, ktoré vyzerajú dobre na papieri nutne nemusia nič znamenať na trati. Už počas predsezónnych testov sa ukázalo, ako zlý voz BMS-Lola T93 / 30 bude. Prvú Grand Prix v Kyalami štartoval Luca na poslednej pozícii a po tridsiatich kolách sa mu doslova rozsypala prevodovka. Nasledujúce preteky síce dokončil, ale na poslednej pozícii s tromi kolami straty. Ďalšie preteky sa Luca dokonca nekvalifikoval! Postupom času Badoer niekoľkokrát havaroval v kvalifikácii, pretože sa snažil doháňať čas, ktor&yacut
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »