Druhý tréning na GP Belgicka 2018 patril opäť Ferrari

24. augusta 2018, 17:59 | Impire | Komentáre
Ilustrační fotografie - Druhý tréning na GP Belgicka 2018 patril opäť Ferrari
Popoludňajší tréning v Spa patril druhému Ferrari, ktoré riadil Kimi Räikkönen.

Druhý tréning v Belgickom Spa-Francorchamps prebiehal v pokoji.
Najrýchlejší čas si pripísal Kimi Räikkönen, ktorý nadelil tímovému kolegovi Sebastianovi Vettelovi sedem desatín.

So stratou necelých dvoch desatín skončil na druhej priečke Lewis Hamilton. Tretie miesto obsadil druhý Mercedes Valtteriho Bottasa. Tím Red Bull dosiahol s Maxom Verstappenom štvrtú priečky so stratou necelých sedem desatín.

Najlepší zo zvyšku sveta bol Sergio Pérez s tímom Racing Point Force India na siedmej pozícii. Domáci Stoffel Vandoorne skončil rovnako ako v prvom tréningu na poslednom mieste.   24. augusta 2018

Prvý tréning na GP Belgicka 2018 ovládol Vettel!

24. augusta 2018, 14:15 | Dominik Obložinský | Komentáre
Ilustrační fotografie - Prvý tréning na GP Belgicka 2018 ovládol Vettel!
Formula 1 je po letnej prestávke späť v plnej sile. Prvý tréning ovládol Sebastian Vettel s Ferrari.

Sezóna Formuly 1 pokračuje trinástym podnikom, ktorý hostí Belgické Spa-Francorchamps.

Lando Norris debutoval v oficiálnom pretekárskom víkende za volantom stajne McLaren, kde musel uvoľniť miesto skúsený Španiel Fernando Alonso. Norris si viedol dobre, porazil o deväť stotín tímového kolegu Stoffel Vandoorna, pre ktorého sú to domáce preteky.

Druhá priečka patrila Maxovi Verstappenovi, ktorý stratil len desatinu na prvého Vettela. Tímový kolega Daniel Ricciardo mal problém s motorom, takže stihol zájsť v závere iba pár ostrých kôl.

Tretie a piate miesto obsadili jazdci Mercedesu Lewis Hamilton a Valtteri Bottas.

Force India v Belgicku odštartuje, s novým menom, bez bodov

23. augusta 2018, 22:47 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Force India v Belgicku odštartuje, s novým menom, bez bodov
Ešte včera nikto, vrátane členov tímu, nevedel, či sa ružové monoposty postavia na štart VC Belgicka. Nakoniec odštartujú, no s nulou v Pohári konštruktérov.

Force India Formula One Team bude na Veľkej cene Belgicka pretekať pod novým menom, Racing Point Force India. Zmena názvu znamená, že tím prišiel o všetky body, ktoré tento rok získal. Force India bola na šiestom mieste s 59 bodmi. Pôvodný tím bol zo šampionátu vyškrtnutý, Racing Point Force India začína s 0 bodmi. Sergiovi Perezovi a Estebanovi Oconovi ostávajú body, ktoré získali. Novým majiteľom na čele s Lawrencom Strollom sa nepodarilo presadiť štart Force Indie pre trestno-zákonnú situáciu v ktorej je bývalý majiteľ Vijay Mallya.  Bývalý hlavný výkonný úradník Otmar Szafnauer bol potvrdený ako nový šéf tímu a zároveň mu ostala pôvodná funkcia. Bob Fernley z tímu po zmene majiteľa odišiel. Monoposty už prešli prebierkou ako vozy tímu Sahara Force India F1 Team. Toto označenie však bolo odobrané z motorhome, kamiónov a garáží. Vyzerá to teda, že po mesiacoch v neistote je tím v bezpečí, to sa ale nedá povedať o Estebanovi Oconovi. Je len otázkou času, kedy ho Stroll nahradí svojim synom.

Sainz o vete Verstappena: To by nikdy neurobil!

23. augusta 2018, 11:00 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - Sainz o vete Verstappena: To by nikdy neurobil!
Vestappen mal údajne vetovať príchod Sainza do tímu. Španiel však týmto špekuláciám neverí. Dokonca je Max v paddocku jedným z mála jazdcov, s ktorým si naozaj dobre rozumie.

Max Verstappen s Carlosom Sainzom už raz boli vo Formule 1 tímovými kolegami, a to u sesterského tímu Red Bullu, Toro Rosso. Vtedy to však medzi nimi príliš neklapalo a atmosféra bola napätá. Alebo sa to tak prinajmenšom javilo zvonku... Španiel bol po oznámenom odchode Daniela Ricciarda spájaný práve s kokpitom rakúskej stajne. Veď patrí rodák z Madridu do jej juniorky a do Renaultu bol na tento rok iba zapožičaný. No Sainz namiesto toho, aby budúci rok obliekal overal s červeným býkom na hrudi, bude reprezentovať farby McLarenu. Jeho prestup k Red Bullu mal totiž údajne vetovať Verstappen, ktorý má miesto isté do roku 2020. Jeho novým parťákom bude Pierre Gasly. Hoci z vonku sa mohlo zdať, že to medzi nimi poriadne vrie, tak opak bol pravdou. "Netuším, odkiaľ táto špekulácia pochádza. Max patrí v paddocku k hŕstke ľudí, s ktorými si rozumiem najlepšie," prezradil 22-ročný pretekár, ktorý vyvracia, že by jeho niekdajší kolega využil právo veta ohľadne jeho angažmá v Red Bulle:" To by Max nikdy neurobil." Sainz má síce teraz angažmá isté, a to u stajne z Wokingu, ale pre návrat do redbulláckej rodiny si necháva zadné vrátka otvorené. "Red Bullu môžem byť len vďačný za šancu, že môžem jazdiť v F1 pre rôzne tímy. A že teraz nejdem k Red Bullu, neznamená, že to už nikdy neurobím," uviedol nasledovník španielskeho velikána Fernanda Alonsa a na svoje dobrodružstvo u "oranžových" sa teší: "Myslím, že v tomto momente je to pre

V poazadí letných prestupov: Ocon na horskej dráhe a možný návrat Kubicu už v Spa

22. augusta 2018, 11:16 | Pavel Fabry | Komentáre
Ilustrační fotografie - V poazadí letných prestupov: Ocon na horskej dráhe a možný návrat Kubicu už v Spa
Robert Kubica bol v hre o angažmá vo Williamse pre sezónu 2018, uprednostnený bol nakoniec Sergej Sirotkin. Poliak by sa ale pokojne už v Spa mohol do F1 predsa len dostať. A ak je pilot, ktorému už sa na tohtoročnom prestupovom kolotoči musí točiť hlava, je to Esteban Ocon.

Letné prestávka ročníka 2018 bola mimoriadne nabitá zaujímavými udalosťami. Krátko po Veľkej cene Maďarska bolo oznámené, že tím Force India bol zachránený z rúk konkurzného správcu, Daniel Ricciardo šokoval paddock prestupom od Red Bullu k Renaultu a Fernando Alonso svetu oznámil, že v roku 2019 nebude pretekať vo Formule 1. Jeho náhradníkom sa stane Carlos Sainz jr., do Red Bullu príde Pierre Gasly. To sú dieliky skladačky, ktoré už poznáme. Rad ďalších ale ešte musí zapadnúť na svoje miesto, pričom tento ročník je nezvyčajne plný otáznikov naprieč celým štartovým poľom. Podstatnou skutočnosťou je zachránenie tímu Force India. Kupcom sa stalo konzorcium vedené kanadským podnikateľom Lawrencom Strollom, zároveň otcom pilota Williamsu Lanca Strolla. Očakáva sa preto, že mladý pretekár sa presunie k tímu zo Silverstone. Otázkou teraz zostáva, či pre sezónu 2019, alebo ešte tento rok. Pokiaľ bude správne B, ľahko by sa mohlo stať, že sa už tento víkend predsa len dočkáme návratu Roberta Kubicu. Ale poporiadku... Ak sa vrátime do druhej polovice júla, do doby okolo Veľkej ceny Nemecka na Hockenheime, vyzeral stav Force India kriticky. Jej finančná situácia bola veľmi zlá a mala už priame dôsledky na jej výkonnosť a schopnosť vývoja. Jedným "z najlepších" riešení bol pád do konkurzu, výsledkom však mohol byť aj náhly kolaps a koniec vo Formule 1. V zložitej situácii sa tak ocitol šéf Mercedesu Toto Wolff, člen jeho juniorského programu, talen

Gasly potvrdený v Red Bulle ako náhradník za Ricciarda

20. augusta 2018, 22:50 | Pavel Fabry | Komentáre
Ilustrační fotografie - Gasly potvrdený v Red Bulle ako náhradník za Ricciarda
Šampión GP2 z roku 2016 naskočil ku koncu minulého roka k tímu Toro Rosso. Tento rok sa zaskvel dobrými výkonmi vrátane štvrtého miesta na Veľkej cene Bahrajnu. Red Bull sa preto rozhodol povýšiť ho na miesto jazdca svojho hlavného tímu.

Pierre Gasly bol oficiálne potvrdený ako nový pretekársky pilot tímu Red Bull, v sezóne 2019 tak v hlavnej stajni rakúskej značky nahradí Daniela Ricciarda, ktorý sa rozhodol zamieriť k továrenskému tímu Renaultu. Gasly sa v roku 2016 vo farbách Red Bullu stal šampiónom GP2, pre nadchádzajúcu sezónu však nezohnal angažmá a musel sa na rok uspokojiť s japonským seriálom Super Formula. Už na konci roka 2017 ale nastúpil do Toro Rosso, kde nahradil Carlosa Sainza, ktorý zamieril na miesto Jolyona Palmera do Renaultu. Francúz pre tohtoročnú sezónu v Toro Rosso zostal a hneď v druhých pretekoch sezóny v Bahrajne sa zaskvel štvrtým miestom. Išlo pritom o doteraz najlepší výsledok s pohonným agregátom Hondy, ktorá ako dodávateľ prešla od McLarenu práve k Toro Rosso. Skúsenosti s japonskými motormi sú pritom teraz Gaslyho výhodou, Red Bull s nimi totiž bude od sezóny 2019 tiež pretekať. 8. apríla 2018   "Od tej doby, čo Pierre ani nie pred rokom prvýkrát naskočil do sedačky Formuly 1 s tímom Scuderia Toro Rosso, dokazoval svoj nepochybný talent, ktorý Red Bull podporoval od začiatkov jeho kariéry," povedal šéf Red Bullu Christian Horner. "Tešíme sa, že Pierre v roku 2019 prinesie do nášho tímu svoju rýchlosť, zručnosti a svoj prístup."

Ťažká nehoda v IndyCar

20. augusta 2018, 11:45 | Dominik Obložinský
Ilustrační fotografie - Ťažká nehoda v IndyCar
Robert Wickens utrpel v nedeľu počas Pocono Raceway ťažkú nehodu, v ktorej utrpel zlomeniny nôh, pravej ruky, poranenie chrbtice a pomliaždenie pľúc.

Pilot tímu Schmidt Peterson Motorsports-Honda kolidoval s Ryanom Hunterom-Reayom počas 6 kola nedeľného ABC Supply 500 v Pocono Raceway a vyletel ponad zadnú časť stroja Andretti Autosport.

Následne sa Wickensovo auto dostalo do nekontrolovateľnej rotácie pozdĺž bezpečnostnej bariéry a po dopade na trať spravilo ešte niekoľko 360 ° otočiek, úlomky z nehody zasiahli ešte niekoľko áut a pretek bol prerušený.

Vyhlásenie SPM a IndyCar neskoro večer v nedeľu potvrdilo: "Pilot tímu Schmidt Peterson Motorsports Robert Wickens je liečený na zranenia dolných končatín, pravého ramena a chrbtice po incidente v ABC Supply 500 na Pocono Raceway. Utrpel tiež pľúcnu kontúziu."
"Podstúpi MRI a pravdepodobnú operáciu v Lehigh Valley Hospital - Cedar Crest. Ďalšie informácie o jeho stave budú poskytnuté, až budú k dispozícii. " Video z havárie.    

Alonso prišiel o víťazstvo v Silverstone

20. augusta 2018, 11:20 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Alonso prišiel o víťazstvo v Silverstone
Alonso, Buemi a Nakajima si včera pripísali druhé víťazstvo v seriály WEC, no po pretekoch boli diskvalifikované obe posádky Toyoty.

Fernando Alonso prišiel o včerajšie víťazstvo v seriály WEC, obe Toyoty boli po pretekoch diskvalifikované. Dôvodom boli skĺznice, ktorých predná strana môže podľa pravidiel prečnievať maximálne 5 milimetrov na oboch stranách. Skĺznice vozu Alonsovej posádky prečnievali 9 milimetrov na oboch stranách, kým na druhom voze to bolo 6 milimetrov na pravej a 8 milimetrov na ľavej strane. “Napriek tomu, že sa voz nedostal do nijakého konkrétneho incidentu, súťažiaci vyhlásil, že jeho jediným vysvetlením pre nepresnosti je dôsledok toho, že auto vyšlo mimo trať a poškodilo sa nejakým spôsobom, ktorý zmenil proporcie auta,”  stojí vo vyhlásení komisárov. “Komisári túto možnosť zvážili, no dospeli k záveru, že dizajn auta musí ustáť 6-hodinové preteky." Diskvalifikácia Toyoty znamená víťazstvo tímu Rebellion, ktorého posádka stratila na pôvodných víťazov 4 kolá.  
« 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »