VC Veľkej Británie: V treťom tréningu najrýchlejší Hamilton, Hartley havaroval

7. júla 2018, 13:14 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Veľkej Británie: V treťom tréningu najrýchlejší Hamilton, Hartley havaroval
Hamilton s Räikkonenom boli najrýchlejší, no pozornosť bola upriamená na Harlteyho, ktorému sa za jazdy zlomilo zavesenie kolesa. Jazdec Toro Rosso tvrdo narazil do bariéry, no je v poriadku.

Najrýchlejší bol v treťom tréningu Hamilton, menej ako desatinu naňho stratil Räikkonen. Na treťom a štvrtom mieste Bottas a Vettel. Šesticu najlepších uzatvárajú Verstappen s Ricciardom. Najlepší zo zvyšku sveta Leclerc, tímový kolega Ericsson s ním dlho držal krok, nakoniec bol ale až desiaty najrýchlejší. Medzi jazdcov Sauberu sa dostali oba vozy Haas. Všetci desiati jazdci dosiahli svoj čas na mäkkej zmesi pneumatík Počas tréningu sme boli svedkami veľkej havárie, Hartley brzdil do ľavotočivej zákruty a pri brzdení sa mu zlomilo zavesenie ľavého predného kolesa. Monopost sa stal nekontrolovateľným a Novozélanďan skončil v bariére. Musel podstúpiť lekársku prehliadku a Toro Rosso sa rozhodlo na trať už nepustiť Pierra Gaslyho, aby neskončil ako Hartley.  

Piatok v Silverstone: Na čele Hamilton a Vettel, Grosjean S Verstappenom havarovali

7. júla 2018, 08:33 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - Piatok v Silverstone: Na čele Hamilton a Vettel, Grosjean S Verstappenom havarovali
V piatkových jazdách sa najlepšie darilo najväčším rivalom v boji o titul, Sebastianovi Vettelovi a Lewisovi Hamiltonovi. Force India je späť v najlepšej desiatke, takisto Sauber postupuje stále vyššie. V Británii si odbila premiéru tvrdá, modro označená zmes pneumatík Pirelli a neboli sme "ochudobnení" ani o červené vlajky či virtuálne safety car a niekoľko výletov mimo trať.

Prvý tréning
Na okruhu v Silverstone mohli piloti prvýkrát vyskúšať tvrdú sadu pneumatík. Videli sme ju však len na voze Ricciarda, Grosjeana, Alonsa a oboch Force Indií. Ostatní obuli buď stredne tvrdú špecifikáciu gúm alebo softy.   Mercedesu, ako je už zvykom, táto trať sedí, čo okamžite potvrdili, keď Hamilton s Bottas obsadili prvé dve priečky a tretí Vettel mal na domáceho hrdinu stratu niečo málo cez pol sekundy. Za ním sa zaradil Ricciardo a Räikkönen, ktorý si dnes s traťovými limitmi nijako nelámal hlavu a raz sa roztočil. 6. júla 2018  Fín ale nebol jediným pilotom, ktorý si urobil výlet mimo trať. Najhoršie dopadol Romain Grosjean, ktorý v zákrute nezvládol svoj Haas a zabodol ho do bariéry a bol kvôli nemu aktivovaný virtuálny safety car. 6. júla 2018

Reakcia na biedu v McLarene: Boullier oznámil rezignáciu

4. júla 2018, 12:52 | Stanislav Kolman | Komentáre
Ilustrační fotografie - Reakcia na biedu v McLarene: Boullier oznámil rezignáciu
Nie je žiadnym tajomstvom, že stajňa z Wokingu rieši jednu patáliu za druhou. To teraz vyústilo v rezignáciu lídra Erice Boullier a reorganizáciu najvyššieho vedenia tímu McLaren.

Nepresvedčivé výsledky, čokoládová kauza a nezhody vo vnútri samotného tímu. To všetko sa v posledných týždňoch nasčítalo a vyústilo v rezignáciu Erica Boulliera, závodného riaditeľa britského tímu McLaren. Prostredníctvom oficiálnych stránok to dnes oznámila sama stajňa.

"Som veľmi hrdý na to, že som v uplynulých štyroch rokoch spolupracoval s tak skvelým tímom, ale teraz som si uvedomil, že je ten správny čas, aby som odišiel. Chcem McLarenu popriať všetko najlepšie do zvyšku sezóny aj do budúcnosti, "uviedol Boullier v oficiálnom vyhlásení.

Písali sme:

Skvelá hra čísel: Tri tímy išli v Rakúsku okrúhle preteky. Všetky si prišli pre dvojité body

4. júla 2018, 00:16 | Stanislav Kolman | Komentáre
Ilustrační fotografie - Skvelá hra čísel: Tri tímy išli v Rakúsku okrúhle preteky. Všetky si prišli pre dvojité body
Dramatické preteky na rakúskom Red Bull Ringu ponúkli samy o sebe atraktívne divadlo, zaujímavosti k nám však prúdia aj desiatky hodín po finiši. Trebárs tá o guľatinách troch tímov, ktoré ich oslávili poriadnou porciou bodového zisku.

Na číselnú zaujímavosť upozornila sama Formula 1 prostredníctvom účtu na Twitteri krátko po skončení pretekov. Hneď tri stajne totiž v Rakúsku oslávili jubilejný štart. Pre americký Haas to bola päťdesiata veľká cena, Force India zaznamenala dvesté preteky a Sauber si pripísal 450. štart. A jazdci všetkých troch tímov nadelili svojim zamestnávateľom ten najlepší možný darček. Predsa len ide o stajne, ktoré ťažko môžu pomýšľať na boj o najvyššie priečky, cieľom pre nich je skôr maximalizácia bodového zisku. A to sa podarilo na výbornú. Všetkých šesť vozov sa totiž umiestnilo v najlepšej desiatke a vezie domov body. Pre Haas, Force Indiu aj Sauber je to navyše tento rok prvý dvojitý bodový zisk. Písali sme: VC Rakúska: Verstappen vyhral, Mercedes zlyhal Konečné poradie na Veľkej cene Rakúska 2018 vynieslo zo spomínanej trojice tímov najväčší bodový zisk Haasu. Romain Grosjean sa dočkal prvých tohtoročných bodov a skončil štvrtý, kolega Kevin Magnussen hneď za ním. Celkom teda 22 bodíkov. Dvojica z ružových monopostov skončila za nimi, šieste miesto Estebana Ocon a siedme Sergia Péreza prinieslo štrnásť bodov. A desiatku najlepších uzavrel Sauber deviatym (Charles Leclerc) a desiatym (Marcus Ericsson) miestom so ziskom troch bodov. 2. júla 2018

Formula E sa vracia do Číny

3. júla 2018, 14:39 | Rastislav Macko | Komentáre
Ilustrační fotografie - Formula E sa vracia do Číny
Elektrická séria, Formula E, sa po dvoch sezónach a štyroch rokoch vráti do Číny. Ulice Pekingu tentokrát vystriedajú ulice mesta Sanya.

Niektorí si pamätajú kde sa jazdili prvé preteky Formuly E. Bolo to v Pekingu v Číne v septembri 2014. Na tieto preteky ešte pomerne nedávno upozornil Lewis Hamilton, ktorý sa v decembri 2017 na twitteri strachoval, či sa Heidfeldovi nič nestalo. Preteky v Pekingu zaznamenali značný úspech aj pre divákov a vrátili sa tam ešte o rok neskôr. Odvtedy sa Čína v kalendári neobjavila a ako úvodné podujatie sezóny ju vystriedal susediaci Hong Kong. V piatej sezóne príde akýsi nový začiatok Formuly E. Rozšíri sa štartový rošt, príde Nissan, Mercedes a BMW, uvidíme auto novej generácie, nový formát pretekov aj kvalifikácie a Čína chce byť opäť pri tom, avšak už si nemôže dovoliť uzavrieť ulice jednej z najväčších svetových metropol. Preto sa preteky presunú do mesta Sanya. Tropické pobrežie Juhočínskeho mora tak zažije 22 jazdcov v 11 tímoch, ktorí sa budú biť o víťazstvo pri zálive Haitang. Budú to šieste preteky sezóny a budú nasledovať 2 týždne po pretekoch v Hong Kongu, 23. marca 2019. Mesto Sanya sa nachádza v na samom juhu provincie Hainan na rovnomennom ostrove. Na rozlohe takmer 2000 km2 žije okolo 700 tisíc obyvateľov. Mestu sa taktiež hovorí aj Florida Číny, pretože v zime tam chodí na dovolenku veľké množstvo čínskych seniorov. „Návrat Formuly E do Číny je významným krokom pre túto sériu a čínsky trh je jedným z najdôležitej

Ericsson: Kľúčom k TOP 10 bolo správne zaobchádzanie s pneumatikami

3. júla 2018, 00:38 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - Ericsson: Kľúčom k TOP 10 bolo správne zaobchádzanie s pneumatikami
Marcus Ericsson sa na Red Bull Ringu konečne dočkal ďalších bodov, mohol mať však o bod viac nebyť drobnej tímovej réžie a Švédovho "tímového ducha".

Stajňa z Hinwillu po 66 pretekoch prišla konečne do cieľa s oboma vozmi v najlepšej desiatke, čo je najlepší výsledok od VC Číny 2015. Cieľovou pásku preťalo jej duo na deviatom a desiatom mieste, v poradí Leclerc-Ericsson. Charles Leclerc sa prehrýzol famóznym spôsobom po štarte z osemnásteho miesta a chybe v prvom kole na konečnú deviatu pozíciu a jeho parťák Ericsson najlepšiu desiatku uzavrel. Aby dostihli Alonsa, tak si podľa toho, ako boli rýchli, priebežne menili cez tímovú réžiu poradie. "Prenasledoval som Alonsa, ktorý išiel na deviatom mieste. Naozaj ma to bavilo. Ale na konci som musel Charlesa pustiť, pretože on urobil to isté predtým," odvoláva sa na situáciu, ktorá nastala o niekoľko kôl skôr. Každý bol na inej stratégii a Monačan ho vtedy tiež pustil pred seba. Ericsson tvrdí, že s nasledujúcim dobrovoľným odovzdaním pozície a tiež s jedným bodom do hodnotenia jazdcov "nemal žiadny problém, pretože je tímový hráč." Dvadsaťsedemročný rodák z kumule po dlhej dobe zažiaril, keď sa mu podarilo niekoľko krásnych predbiehacích manévrov vrátane "dvojnásobného" predbehnutie Pierra Gaslyho. Najprv ho prekonal Leclerc a následne Francúza z Toro Rosso odsunul na nebodované pozície práve za Lelcercom nalepený Ericsson.   1. júla 2018   "Z úplného chv

Odplata za Austráliu: Haas si pri svojej 50. VC prišiel pre najlepší výsledok v histórii tímu

2. júla 2018, 23:30 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - Odplata za Austráliu: Haas si pri svojej 50. VC prišiel pre najlepší výsledok v histórii tímu
Aj v Haase mali dôvod oslavovať, pretože obaja ich jazdci došli v najlepšej päťke, čo pred pretekmi nikto nečakal. Magnussen tento fantastický výsledok označil za "odplatu za Austráliu".

Americká stajňa po celý víkend na Red Bull Ringu ukazovala svoju silu, keď sa pravidelne umiestňovala za Ferrari, Mercedesom a Red Bullom. Do pretekov Romain Grosjean a Kevin Magnussen odštartovali z piateho, resp. ôsmeho miesta. Počas pretekov udávali tempo zvyšku poľa a pohybovali sa okolo šiesteho, siedmeho miesta, než vypadli pred nimi idúci piloti Mercedesu a Daniel Ricciardo na Red Bulle. Napriek tomu, že boli najlepší zo zvyšku sveta, tak top 3 im nadelila jedno celé kolo. Rovnako ako kopa ich rivalov mali aj oni problémy udržať pneumatiky pri živote. Avšak, popasovali sa s tým ako jazdci, tak tím na výbornú a za odmenu si pripísali svoj najlepší výsledok v histórii tímu, ktorý symbolicky zaznamenali na okrúhlej 50. Veľkej cene. "Pre celý tím to je skvelý deň. Zaslúži si (tím) tak skvelý výsledok, ako je dojsť s oboma vozidlami na štvrtom a piatom mieste," radoval sa francúzsky pretekár, ktorý bol blízko podobne výbornému výsledku už v úvodných pretekoch v Austrálii. Tam však doplatil, rovnako ako jeho parťák Magnussen, na zle upevnené koleso. "Je to pre nás neuveriteľná 50. Veľká cena. Som naozaj šťastný za všetkých chlapcov. Po celý víkend sme odvádzali skvelú prácu. V pretekoch sme mali trochu šťastia, pretože oba Mercedesy nedokončili, ale bol to parádny víkend, na ktorom môžeme stavať. Stále sú nejaké veci, ktoré môžeme zlepšiť, ale som rád, že sme zvládli na pneumatikách tak dlhý stint. Posledných 20 kôl

VC Rakúska: Verstappen vyhral, Mercedes zlyhal

1. júla 2018, 16:44 | Rastislav Macko | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Rakúska: Verstappen vyhral, Mercedes zlyhal
Veľkú cenu Rakúska prekvapivo vyhral Max Verstappen. Na pódiu ho doplnila dvojica Ferrari. Tragédiu zaznamenala dvojica z Mercedesu, ktorá nevidela cieľ. Vettel sa tak dostal do čela šampionátu.

Valtteri Bottas nezaznamenal ideálny štart z Pole Position a hneď po štarte sa prepadol za Hamiltona, Raikkonena a Verstappena. Takýto stav trval len jednu zákrutu, v tej ďalšej Verstappen vytlačil Raikkonena do výbehovej zóny, vďaka čomu stratil trochu času a Bottas tak dokázal minimalizovať stratu a dostal sa pred Raikkonena a Verstappena. Hamilton si na prvom mieste začal budovať náskok na svojho kolegu Bottasa. Dobrý štart zaznamenala aj dvojica z Haasu, ktorá sa dokázala v prvých kolách biť s Red Bullmi, ale v ďalších kolách na nich postupne zaútočil Vettel a Haasy začali pomaly strácať. Raikkonen sa po svojej chybe prepadol až na 4. miesto. Veľmi rýchlo sa naň začal doťahovať Daniel Ricciardo. V 10. kole sa začali biť medzi sebou Renaulty a Force Indie. O dve kolá neskôr sa Hulkenbergovi pokazil motor a vydymil štartovú rovinku. Rovnaká smola zastihla druhého Bottasa o ďalšie dve kolá neskôr. „Odišla mi prevodovka,“ zahlásil Bottas svojmu tímu. Na trati sa spustil virtuálny safety car a počas neho sa strhol súboj v boxoch medzi Ferrari a Red Bullom, ktoré takto zariskovali. Táto pomalšia fáza trvala len jedno kolo a keďže Hamilton vtedy nešiel do boxov, Ferrari a Red Bull získali výhodu. V 20. kole opäť Raikkonen chyboval, tentokrát bez cudzieho zavinenia, a okamžite to využil Daniel Ricciardo, ktorý sa dostal na tretie miesto a zajazdil najrýchlejšie kolo. Na čele sa stále držal Lewis Hamilton s 13 sekundovým násko