Polčas v F1: Vettel a Hamilton si prehadzujú vedenie ako horúci zemiak 2/2

3. augusta 2018, 11:00 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - Polčas v F1: Vettel a Hamilton si prehadzujú vedenie ako horúci zemiak 2/2
Prvá polovica sezóny 2018, ktorá nám pripravila poriadnu porciu akcie a nečakaných zvratov, je za nami. Piloti a členovia tímu si dajú teraz zaslúžený takmer mesačný odpočinok, aby sa vrátili do druhej časti napínavého ročníka F1 v plnej sile. My sa pozrieme na to, ako to vyzerá v interných súbojoch jednotlivých stajní.

Dvojité DNF: Najväčšia nočná mora tímov, najmä keď sa vyradia parťáci Tento rok už sa viac ako polovici stajní stalo, že oba ich vozy v jedných pretekoch nevideli cieľ. Prekvapivo medzi šesticu nešťastlivcov patrí aj líder šampionátu Mercedes. Čierneho Petra si vybrali v Rakúsku, kedy Hamilton aj Bottas odstúpili pre technickým ťažkostiam. V úvodných pretekoch sezóny v Melbourne mal našliapnuté k senzačnému výsledku americký tím Haas. Jazdci však doplatili na pochybenia pri zastávke v boxoch. Najprv bolo zle upevnené ľavé zadné koleso na voze Magnussena, o pár kôl neskôr ten istý osud stretol tiež Grosjeana. S drobným rozdielom: tentoraz sa jednalo o zle upevnené ľavé predné koleso. Red Bull si horkú pilulku musel prehltnúť hneď dvakrát - v Barhajne a Azerbajdžane. V Bahrajne zohrala svoju rolu technika na voze Daniela Ricciardo a k údajnému zlyhaniu techniky došlo aj u Maxa Verstappen. No Holanďan možno k odstúpeniu mierne prispel aj svoju chybou. V uliciach Baku spolu piloti rakúskej stajne kolidovali. V Sauberi nebudú spomínať v dobrom na Veľkú cenu Veľkej Británie. Najprv odstúpil zo skvele rozbehnutých pretekoch Leclerc, ktorému zle upevnili koleso. O niekoľko kôl neskôr nezvládol svoj voz Ericsson a zapichol ho do bariéry. "Triple header" nezačal dobre pre Force Indiu a najmä pre domáceho miláčika Ocona, ktorého vypoklonkoval z pretekov jeho krajan Pierre Gasly. Ku

Vandoorne cíti, že sa veci opäť vrátili do normálu

2. augusta 2018, 14:01 | Dominik Obložinský | Komentáre
Ilustrační fotografie - Vandoorne cíti, že sa veci opäť vrátili do normálu
Napriek tomu, že Stoffel Vandoorne skončil predčasne v pretekoch pre poruchu prevodovky, Veľkú cenu Maďarska berie pozitívne, pretože jazda na monoposte sa vrátila do starých koľají. Posledné týždne boli pre belgického pretekára sklamaním, ktoré vyústilo až do výmeny šasi.

Aj keď sa McLarenu nepodarilo nájsť problém so starým šasi, Vandoorne trval na tom, že niečo nebolo v poriadku už od prvého momentu v Silvestrone. Zmena sa ihneď prejavila a Vandoornov McLaren bol schopný sa držať na bodoch až do momentu poruchy prevodovky. „Tento víkend bol dobrým znamením, že všetko sa vrátilo do normálu“ potvrdil pretekár. „Z osobného hľadiska to bol dobrý pocit. Tempo bolo späť.“ „Bolo sklamaním skončiť pretek takýmto spôsobom. Mali sme výborný štart. Držali sme sa síce na vyšších pozíciach ako sme chceli, ale mali sme výborné prvé kolo a dostali sme sa na body.“ „Mali sme výborný manažment pneumatík a tempo. Podarilo sa nám spraviť overcut a obehnúť mnoho aut počas fázy pitstopov. Výborná stratégia pre tím.“ „Osobne môžem byť šťastný je len škoda, že sme nedokázali bodovať s oboma autami. Zamrzí skončiť pretek bez bodov.“ Táto pozitívna zmena môže byť impulz pre Vandoorna, ktorého budúcnosť v ďalšej sezóne ešte nie je potvrdená. Neoficálne informácie naznačujú prechod Sainza do McLarenu, zároveň nad Alonsovou budúcnosťou v McLarene tiež visia otázniky. Situácia sa zrejme vyjasní až po začatí prestupového kolotoča, ktorý môže odštartovať Pérez.

Polčas v F1: Vettel a Hamilton si prehadzujú vedenie ako horúci zemiak 1/2

2. augusta 2018, 09:11 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - Polčas v F1: Vettel a Hamilton si prehadzujú vedenie ako horúci zemiak 1/2
Prvá polovica sezóny 2018, ktorá nám pripravila poriadnu porciu akcie a nečakaných zvratov, je za nami. Piloti a členovia tímu si dajú teraz zaslúžený takmer mesačný odpočinok, aby sa vrátili do druhej časti napínavého ročníka F1 v plnej sile. My sa pozrieme na to, ako to vyzerá v interných súbojoch jednotlivých stajní.

Niektorí vynikajú, iní zase jazdia v tieni svojich silnejších kolegov, či už je to pre vnútornu politiku tímu, alebo sa dotyčnému lepí smola na päty alebo jednoducho nestíha. Kvalifikácia: Alonso nedáva Vandoornovi priestor, vyrovnaný súboj v šiestich tímoch  Najprv sa pozrieme na kvalifikácie, v ktorých v porovnaní medzi tímovými kolegami jasne kraľuje Fernando Alonso, ktorý svojho tímového kolegu v McLarene Stoffel Vandoorna rozvalcovala 12: 0. Španiel sa dokonca dvakrát prebojoval do poslednej časti kvalifikácie, a to na domácej pôde, kde sa kvalifikoval na ôsmom mieste a v nasledujúcej GP Monaka štartoval ešte o rad vyššie. Kým Vandoornove maximum bolo 11. miesto v Španielsku. Vo Ferrari sa zase príliš nedarí porážať svojho tímového Kimimu Räikkonenovi, ktorý vybojoval lepšiu štartovaciu pozíciu ako Sebastian Vettel len dvakrát, avšak v ďalších dvoch prípadoch bol blízko zisku pole position, lenže chyboval. Avšak dvojica z Ferrari sa ako jediná kvalifikovala vo všetkých uplynulých Veľkých cenách v najlepšej desiatke, pričom najhoršou štartovou pozíciou bolo Räikkönenovo šieste miesto vo Francúzsku. Za vypichnutie stojí najmä fantastická forma Charlesa Leclerc, ktorý s nie príliš kvalitné technikou, ktorú dostáva od Sauberu, robí zázraky. Kým Marcus Ericsson sa, zmohol 'najlepšie na 13. miesto, tak mladá nádejná

VC Maďarska: Hamilton opäť víťazí

29. júla 2018, 18:29 | Rastislav Macko | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Maďarska: Hamilton opäť víťazí
Lewis Hamilton vyhral už svoju šiestu veľkú cenu Maďarska v kariére a navýšil tak svoj náskok pred druhým Sebastianom Vettelom o ďalších 7 bodov. Na pódiu ich doplnil Kimi Raikkonen.

Hamilton si po štarte z Pole Position udržal vedenie pred Bottasom. Za dvojku strieborných šípov sa zaradili dva červené monoposty Ferrari v opačnom poradí, keď si Vettel veľmi ľahko poradil so svojim fínskym kolegom. V 14. kole Raikkonen zašiel do boxov na výmenu pneumatík a keďže sa Mercedes snažil pokryť tento ťah, tak do boxov povolali o kolo neskôr Bottasa, ktorý už strácal na svojho vedúceho tímového kolegu cez 6 sekúnd. Potom ako sa Fíni upratali z cesty sa Vettelovi vyčistil priestor a mohol začať sťahovať lídra pretekov na striebornom Mercedese. Na rozdiel od Bottasa, Hamilton ostal na prvých pneumatikách o 10 kôl dlhšie. V 23. kole Vettel stále stíhal vedúceho Hamiltona, avšak po chybe v 12. zákrute si zablokoval brzdy a stratil tak cennú sekundu k dobru. O pár kôl neskôr prišiel Brit do boxov aby prezul na čerstvé pneumatiky. Po príchode z boxov mal Hamilton stratu cez 14 sekúnd na vedúceho Vettela a Bottas strácal rovnaký počet sekúnd na Hamiltona. Dvojica Mercedesov bola na čerstvejších gumách a bolo to hneď vidno, keď začali pomerne rýchlo sťahovať vedúce Ferrari. Vettel prišiel do boxov až v 39. kole s náskokom už len 10 sekúnd na Hamiltona, resp. 20 sekúnd na Bottasa. Zastávka nebola ideálna a po probléme s ľavou prednou pneumatikou sa Vettel prepadol až na tretie za dvojicu strieborných šípov. Nasledujúcich 20 kôl bola situácia na čele poľa nezmenená. Viedol Lewis Hamilton pred kolegom Bottasom a 

VC Maďarska: Kvalifikačný lejak postavil do prvého radu Mercedesy

28. júla 2018, 16:33 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Maďarska: Kvalifikačný lejak postavil do prvého radu Mercedesy
Premenlivé podmienky zmazali všetky rozdiely, náskok Ferrari a šancu Red Bullu na dobrý výsledok. Priniesli perfektný výsledok strieborným šípom, Renaultu a Toro Rosso.

Q1 Kvalifikácia začala za dažďa, ktorý zhruba v polovici ustal a jazdci začali hromadne prezúvať na ultrasofty. Následných pár kôl to bola lotéria, v K.O. zóne bol asi naozaj každý. Daniel Ricciardo bol jediný, kto si obul iné pneumatiky ako ultramäkké, mäkké. Mal čo robiť, aby sa do Q2 dostal. Chvíľu to vyzeralo na postup oboch McLarenov, bolo to v čase keď už trať výraznejšie neschla a dobrým kolom prekvapil Stroll, ktorý do K.O. zóny odsunul Vandoorna. Ďalej vypadli Leclerc, ktorému sa nedarilo zrýchliť, obe Force Indie (víkend pre tím v nútenej správe sa stáva čím ďalej tým horším). Najpomalší bol Sergej Sirotkin. Postupom do ďalšej fázy prekvapili Ericsson a spomínaný Stroll, pravidelní členovia vypadnutých v prvej časti kvalifikácie. Na druhej strane sklamali Ocon a Leclerc, najmä tým, že ho porazil slabší tímový kolega. Q2 Do druhej časti vyšli všetci okrem Vettela na ultrasoftoch, jazdec Ferrari obúval pneumatiky do prechodného mokra. Ukázalo sa, že sa všetci mýlili a Ferrari ako jediné odhadlo situáciu dobre. Po pár minútach bol v bariére Lance Stroll, prišiel o predné krídlo a možnosť zaznamenať čas. Najpomalší Ericsson to po 9 minútach skúsil na pneumatikách do úplného mokra po vzore Magnussena, obaja však boli pomalší než na intermediálkach. Napriek tomu Ricciardo skúsil obuť modr&eacut

VC Maďarska: Mercedes na ultrasoftoch Vettelovi nestíha

28. júla 2018, 13:22 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Maďarska: Mercedes na ultrasoftoch Vettelovi nestíha
Kvalifikačnú generálku zvládol najlepšie Vettel, no bude to tesné. Otázne je, či sa do boja o pole position zapojí aj Hamilton.

Jazdci začali byť v najkratšom tréningu aktívny až po cca 10 minútach, Kimi Räikkonen bol na prvý pokus rýchlejší než včera. Sebastian Vettel svoj čas ale prekonal o pol sekundy a zlepšoval sa. Ultramäkké pneumatiky, Bottasove prvé pokusy boli na Vettelovej včerajšej úrovni, Hamiltonove na Räikkonenovej. Na rozdiel od dvoch top tímov sa pri prvom pokuse nezlepšil Ricciardo, vo výjazde z tretej zákruty bol ale zdržaný Kevinom Magnussenom, ktorý nebol v ostrom kole. Jediným jazdcom z najlepšej šestky, ktorý neobul na prvú jazdu ultramäkkú zmes bol Max Verstappen. Mäkkú zmes obúvali aj jazdci Haasu a Alonso, Grosjean na nej dosiahol len o 2 desatiny horší čas ako včera na ultramäkkej, Alonso o štyri desatiny. Španielov trápiaci sa tímový kolega bol po polovici tréningu najpomalší so stratou pol sekundy na devätnásteho Strolla. Počas tréningu mu menili podlahu, nevedno, či je to starý typ alebo vylepšený model, známe je len to, že je nová.  Minulý rok podpísal Vandoorne v McLarene po VC Maďarska zmluvu, tento rok to na podobný scenár nevyzerá. Mercedes a Ferrari sa 20 minút pred koncom vybrali opäť súperiť o najlepší čas. Räikkonen mal rozbehnuté dobré kolo, ktorým by prekonal tímového kolegu o niekoľko desatín, no v poslednom sektore chyboval keď prebrzdil vlásenku. Síce sa zlepšil, no bolo to o desatinu horšie než Vettelov čas. Bottasovi sa podarilo štvorná

VC Maďarska: Ferrari sa dotiahlo na Red Bull, Mercedes formu neukázal

27. júla 2018, 16:58 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Maďarska: Ferrari sa dotiahlo na Red Bull, Mercedes formu neukázal
V druhom tréningu si aj jazdci Red Bullu obuli ultramäkkú zmes a ukázalo, že tu už na vrch nemajú a Ferrari je tesne pred nimi. Mercedes na ultramäkkej zmesi neznamenal plnohodnotný čas.

Na začiatku tréningu sa na trať vybrali jazdci Ferrari a Mercedesu na mäkkej zmesi pneumatík. Červení ich v prvom tréningu neobúvali a dosahovali na nich o kúsok horší čas, než Mercedesy v prvom tréningu. Tie sa na nich pre zmenu zlepšili, keď Hamilton dosiahol lepší čas než Räikkonen na ultramäkkej zmesi. Red Bull sa na trať extra nehrnul. Pár minút tréningu a Alonso hlási, že nemá výkon, niečo, na čo sme zvyknutí my, McLaren aj Alonso. Keď sa Verstappen ukázal na trati, tiež mal mäkkú zmes a pri svojom prvom pokuse bol o desatinu pomalší než ráno. Po chvíli bol Holanďan o desatinu rýchlejší než jeho tímový kolega ráno, Ricciardo bol pritom v prvom tréningu najrýchlejší. Obaja jazdci Mercedesu sa na trať vybrali na ultramäkkej zmesi naraz, obaja mali rozbehnuté dobré kolá, no pokazili tretí sektor a svoj pokus vzdali. Necelú hodinu pred koncom sa na trať začal chystať Nico Hulkenberg, v prvom tréningu mal poruchu a bol posledným jazdcom, ktorý vyšiel von. Vettel sa medzitým vybral na trať na ultramäkkej zmesi a svoj čas z rána prekonal o osem desatín, na Verstappena na mäkkej zmesi mal 0,6 sekundy. Na svoj voz sa vo veľkom sťažoval Magnussen, motor mal slabý výkon a auto bolo nedotáčavé, najviac sa trápil v prvých dvoch zákrutách. V čase, keď sa sťažoval, bol na pätnástom mieste, na to Haas tento rok veľmi zvykn

VC Maďarska: Red Bull deklasoval Mercedes aj Ferrari

27. júla 2018, 12:51 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Maďarska: Red Bull deklasoval Mercedes aj Ferrari
Už prvé jazdy naznačovali, že bežní ťahúni poľa budú možno v Maďarsku hrať druhé husle. Red Bull má veľkú nádej, že si do zbierky pridá tretie víťazstvo na Hungaroringu.

Prvé časy zajazdili jazdci Red Bullu na stredne tvrdej zmesi, Max Verstappen sa nechal počuť, že tímu trať sedí a ako vždy idú za najlepším možným výsledkom. Max výsledok určite zlepší tým, keď sa nepokúsi vyradiť tímového kolegu v prvom kole, ako tomu bolo minulý rok. V prvých kolách sa na trati Nico Hulkenberg ukázal s konštrukciou okolo celého monopostu, Renault zbieral dáta. Pred Verstappena a Ricciarda sa dostal Räikkonen, jazdil však na ultramäkkej zmesi. Po 20 minútach tréningu sa na trať začali púšťať jazdci vo veľkom, medzi nimi aj oba Mercedesy na mäkkej zmesi. Strata 6 desatín na Räikkonena hovorí vzhľadom na rozdielnu zmes o vyrovnanom súboji. Do očí bije niečo iné. Ani Hamilton, ani Bottas neboli rýchlejší než Verstappen na bielych pneumatikách a neboli výrazne rýchlejší než druhý Red Bull. Na trati sa objavil aj Vandoonre s „novými“ šasi, už ich použil no tím ich nasadil s nádejou, že zlepšia katastrofálny prítlak jeho auta z posledných dvoch veľkých cien. McLaren okrem toho hovorí, že do Maďarska priviezol najväčšie aerodynamické vylepšenia od Španielska. Bottas sa na mäkkých pneumatikách neskôr pred Räikkonena dostal, Ferrari poslalo oboch jazdcov na trať s ultramäkkými pneumatikami, pred Bottasa sa dokázal dostať len Vettel o necelú pol sekundu, opäť, potvrdil vyrovnanosť. Do bariéry takmer narazil Ericsson, keď na vonkajšku poslednej zákruty vyšiel