Polčas v F1: Vettel a Hamilton si prehadzujú vedenie ako horúci zemiak 2/2

3. augusta 2018, 11:00 | Barbora Goldmannová
Ilustrační fotografie - Polčas v F1: Vettel a Hamilton si prehadzujú vedenie ako horúci zemiak 2/2

Prvá polovica sezóny 2018, ktorá nám pripravila poriadnu porciu akcie a nečakaných zvratov, je za nami. Piloti a členovia tímu si dajú teraz zaslúžený takmer mesačný odpočinok, aby sa vrátili do druhej časti napínavého ročníka F1 v plnej sile. My sa pozrieme na to, ako to vyzerá v interných súbojoch jednotlivých stajní.

Dvojité DNF: Najväčšia nočná mora tímov, najmä keď sa vyradia parťáci

Tento rok už sa viac ako polovici stajní stalo, že oba ich vozy v jedných pretekoch nevideli cieľ. Prekvapivo medzi šesticu nešťastlivcov patrí aj líder šampionátu Mercedes. Čierneho Petra si vybrali v Rakúsku, kedy Hamilton aj Bottas odstúpili pre technickým ťažkostiam.

V úvodných pretekoch sezóny v Melbourne mal našliapnuté k senzačnému výsledku americký tím Haas. Jazdci však doplatili na pochybenia pri zastávke v boxoch. Najprv bolo zle upevnené ľavé zadné koleso na voze Magnussena, o pár kôl neskôr ten istý osud stretol tiež Grosjeana. S drobným rozdielom: tentoraz sa jednalo o zle upevnené ľavé predné koleso.

Red Bull si horkú pilulku musel prehltnúť hneď dvakrát - v Barhajne a Azerbajdžane. V Bahrajne zohrala svoju rolu technika na voze Daniela Ricciardo a k údajnému zlyhaniu techniky došlo aj u Maxa Verstappen. No Holanďan možno k odstúpeniu mierne prispel aj svoju chybou. V uliciach Baku spolu piloti rakúskej stajne kolidovali.

V Sauberi nebudú spomínať v dobrom na Veľkú cenu Veľkej Británie. Najprv odstúpil zo skvele rozbehnutých pretekoch Leclerc, ktorému zle upevnili koleso. O niekoľko kôl neskôr nezvládol svoj voz Ericsson a zapichol ho do bariéry.

"Triple header" nezačal dobre pre Force Indiu a najmä pre domáceho miláčika Ocona, ktorého vypoklonkoval z pretekov jeho krajan Pierre Gasly. Ku koncu pretekov odstúpil pre technické problémy aj Oconov parťák Pérez.

Pre Williams bolo úplne katastrofálne Nemecko, v ktorom nevidel cieľ Stroll ani Sirotkin. Rus odstúpil pre únik oleja a Stroll mal problémy s brzdami.

Vedenie v Pohári konštruktérov aj šampionáte jazdcov ako na hojdačke

Takto vyrovnaný súboj o titul medzi dvoma jazdcami dvoch tímov sme tu dlho nemali. Vedenie si ako horúci zemiak prehadzujú Vettel s Hamiltonom, v Pohári konštruktérov ich kopírujú Mercedes s Ferrari.

Najväčší bodový rozdiel medzi Vettelom a Hamiltonom bol iba 24 bodov, čo je vlastne aj aktuálny stav v prospech britského pretekára. Zaujímavosťou je, že na čele tabuľky sa mení spravidla po dvoch až troch pretekoch. Prvé tri preteky bol vo vedení Vettel, potom ho tam vystriedal do pretekov v Kanade Hamilton, aby si pre nasledujúce preteky uzurpoval vedenie naspäť. Po Francúzsku viedol opäť Hamilton, ale pretekmi v Rakúsku, ktoré Brit nedokončil, ho o bod Vettel prekonal, aby v nadchádzajúcich pretekoch v Británii navýšil náskok o ďalších 7 bodov. Lenže posledné dva preteky vyšli lepšie úradujúcemu majstrovi sveta, vďaka čomu sa dostal do vedenia o 24 bodov.

Vývoj Pohára konštruktérov prakticky kopíruje vývoj šampionátu jazdcov. V úvodných dvoch pretekoch to bolo Ferrari, ktoré okupovalo prvú pozíciu a tešilo sa 10 bodovému náskoku na druhý Mercedes. V Číne vedenie Taliani stratili, avšak bol to rozdiel jediného bodu, aby po nasledujúcich pretekoch preskočili Mercedes o 4 body. Potom nasledovala šnúra štyroch pretekov, v ktorých sa usadila na čele stajňa s trojcípou hviezdou v znaku. Následne Ferrari ťažilo z nočnej mory Mercedesu na Red Bull Ringu, z ktorého Nemci odišli s prázdnou a náhle sa vrátila tradičná stajňa z Maranella do vedenia s 10 bodovým náskokom, ktorý ešte o ďalších 10 bodov v Británii navýšila. Posledné dva preteky na Hockenheimringu a Hungaroringu nevyšli Ferrari vôbec podľa predstáv a vedenie opäť stratili. Na letnú prestávky tak odišli s desaťbodovým mankom na Mercedes (335: 345).

Ďalší články

Komentáre

Pridať komentár
:D :P ;) :) 8) :O :I :Q ::ANO ::NE ::NO ::LOL
Komentár:
Meno:
Aký je rok:

Žádné příspěvky nenalezeny.