Budúca sezóna prinesie zvýšenie zadných krídiel

29. augusta 2018, 11:45 | Dominik Obložinský
Ilustrační fotografie - Budúca sezóna prinesie zvýšenie zadných krídiel

V budúcej sezóne budú zadné krídla vyššie posadené a takisto sa zmení aj pozícia zrkadiel ako súčasť radu opatrení, ktoré boli dohodnuté s cieľom zlepšiť viditeľnosť pilota.

FIA sa od začiatku roka zameriava na problémy s viditeľnosťou smerom dozadu, ktoré prináša súčasná generácia aut.
Práce na zmenách naviac urýchlil incident, ktorý sa odohral počas kvalifikácie na Rakúsku Veľkú cenu, kedy sa skoro zrazil Carlos Sainz so Sebastianom Vettelom.

Počiatočný tlak na zavedenie zmien už pre singapurskú Veľkú cenu bol opustený, ale z diskusie s tímami na stretnutiach technických predpisov (TRM) vyplynul rad vylepšení pravidiel.

Tieto zmeny je ešte potrebné schváliť na nasledujúcom stretnutí strategickej skupiny F1 a Svetovej rady pre motošport FIA skôr, ako sa začnú uplatňovať pravidlá, ale očakáva sa, že sa bude jednať už len o formalitu.

Nové pravidlá budú zahŕňať zdvihnutie zadného krídla o 50 mm, aby sa vytvoril väčší priestor na viditeľnosť medzi spodným povrchom hlavnej roviny a horným povrchom bočných stien.

Navyše v pravidlách bude stanovená normatívnejšia pozícia zrkadiel s tým, že budú nižšie s väčšou vzdialenosťou od seba, aby sa zabezpečilo, že sa nachádzajú na lepšom mieste pre pilotov.

Zároveň budú existovať aj prísnejšie pravidlá týkajúce sa upevnenia zrkadiel, ktoré sa budú snažiť zabezpečiť, aby tímy nezneužívali upevnenia pre lepší aerodynamický prietok na úkor bezpečnosti.


Diskusia o potrebe zmeny v zrkadlových pravidlách sa objavila aj na belgickej Veľkej cene, kedy počas záverečnej voľnej tréningovej jazdy bol Stoffel Vandoorne nešťastnou náhodou vytlačený Valtteri Bottasom, ktorý nevidel rýchlo blížiaceho sa pilota McLarenu.

Na otázku aké zlé sú aktuálne zrkadlá, Bottas povedal: "Pre mňa je to trochu zložitejšie ako to bolo predtým."

"Hlavnou vecou je umiestnenie zadného krídla, veľkosť zadného krídla a viditeľnosť zrkadiel. Krídlo zablokuje značnú časť viditeľnosti."

Plánované zdvihnutie zadného krídla prichádza v čase, keď F1 zavádza balík zmien, ktoré majú pomôcť s predbiehaním, zároveň zadná časť aut už bola nastavená na to, aby bola širšia a nižšia, aby sa zvýšil účinok systému DRS.

Ďalší články

Komentáre

Pridať komentár
:D :P ;) :) 8) :O :I :Q ::ANO ::NE ::NO ::LOL
Komentár:
Meno:
Aký je rok:

Žádné příspěvky nenalezeny.