Články: Aktuality

VC Veľkej Británie: Vettel dobyl Silverstone! Hamilton po stíhacej jazde druhý

8. júla 2018, 19:53 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Veľkej Británie: Vettel dobyl Silverstone! Hamilton po stíhacej jazde druhý
Okruh na bývalom vojenskom letisku nám pripravil veľmi napínavé preteky, ktoré ovládol Sebastian Vettel na Ferrari. Lewis Hamilton po kolízii v prvom kole s Kimim Räikkonenom predviedol fantastickú stíhaciu jazdu a prišiel si po druhé miesto. Preteky nedokončilo päť jazdcov.

Fenomenálne odštartoval Vettel, ktorý okamžite prekonal Hamiltona a prevzal vedenie. Dobrý štart predviedol tiež Nemcov tímový kolega Räikkönen. Jeho predbiehací manéver nedopadol podľa očakávaní, lebo nabral a roztočil Hamiltona, ktorý sa tak prepadol až na samotný chvost štartového poľa. Fín bol za svoj manéver následne potrestaný 10-sekundovou penalizáciou, ktorú si odpykal počas zastávky v boxoch. pic.twitter.com/A5QALrET5w— SvětFormule.cz (@svetformule) 8. júla 2018   Brendona Hartleyho sa nepustila smola ani dnes. Novozélanďan musel svoj monopost odstaviť už po prvom kole. Charles Leclerc, ktorý sa pohyboval na siedmom mieste, musel po zastávke v boxoch tiež odstúpiť pre zle upevnené koleso. V tej chvíli bol v čele Bottas a Hamilton sa už nachádzal na treťom mieste. Oboch však ešte čakala zastávka v boxoch. pic.twitter.com/P2mMnY2uSC— SvětFormule.cz (@svetformule) 8. júla 2018   O niekoľko kôl neskôr sa postaral o žlté vlajky a následný safety car Marcus Ericsson, ktorý nezvládol svoj voz a skončil v bariére, keď sa pok&uac

Verstappen: Strácame 70-80 koní

7. júla 2018, 18:55 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Verstappen: Strácame 70-80 koní
Po víťazstve na domácej pôde dnes Red Bull strácal na vedúce dva tímy veľa. Max Verstappen sa tomu nečuduje.

Max Verstappen odhaduje, že strata Red Bullu na vedúce dva tímy je 70-80 konských síl, naviac dodáva, že s novými monopostami je náročné jazdiť cez ploché zákruty. Holanďan vie o čom hovorí, vo včerajšom tréningu skončil po neopatrnom výjazde zo zákruty v bariére. “Keď vám chýba 70-80 konských síl viete, že sa budete trápiť. S autami ktoré máme sa ploché zákruty stávajú viac a viac náročnejšími.” Jazdec Red Bullu hovorí, že deficit konských síl cítiť nájme pri výjazde zo zákrut a na rovinkách, na ktorých tím stráca najviac. „Veľkým problémom tiež je, keď idete cez zákrutu, ktorá je takmer rovná a akcelerujete na výjazde, zdá sa, že motor neťahá. Viete, že nemáte konské sily. Keď sú zákruty ploché, redukujete rýchlosť pre zatáčanie, strácate ešte viac.“  “Ak stratíte viac ako sekundu na rovinkách, viete, že to bude náročný víkend. V skutočnosti som bol ale dosť šťastný s tým, v akej bolo auto forme. Nemôžem sa sťažovať.” Red Bull jazdí už druhú sezónu sám so sebou, Ferrari a Mercedes sú ďaleko pred nimi a zvyšok poľa je ďaleko za nimi.  “Neviem presné číslo, no ak strácate viac ako sekundu na rovinke viete, že je to veľa. Takto jazdím štyri roky. Zvyknete si na to. Jasné, nie je to niečo, čo chcete, ale tak to je.”

Vandoorne hovorí o neovládateľnom McLarene, s ktorým je tím bezradný

7. júla 2018, 18:31 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Vandoorne hovorí o neovládateľnom McLarene, s ktorým je tím bezradný
Fernando Alonso síce dnešok opísal ako najlepšiu kvalifikáciu sezóny, no jeho tímový kolega má na situáciu úplne opačný názor.

Stoffel Vandoorne dnes ostal v Q1 na sedemnástom mieste. V podstate bol predposledný, Hartley so Strollom nemali odjazdené merané kolo. Vandoorne prehráva so svojim tímovým kolegom v kvalifikáciách 0:10. Podľa jeho slov bolo auto neovládateľné a čo je horšie, nikto nechápe prečo. “Dnešok bol naozaj náročný. Auto bolo neovládateľné a momentálne naozaj nerozumieme prečo.” V McLarene vedeli, že je zle už pred kvalifikáciou, snažili sa prísť na to, v čom je problém. Neúspešne. “Myslím, že sme na tom dnes boli omnoho lepšie než v piatok, no už od rána sa niečo s autom zdalo byť od základu zle. Pred kvalifikáciou sme neboli schopní zistiť, o čo ide. V kvalifikácii bol pocit celkom zlý. Veľmi zlý. Nič.” Ostatné autá mali podľa Vandoorna aspoň nejakú rýchlosť, rozdiel deviatich desatín medzi ním a tímovým kolegom ho absolútne netrápi. “Nezaujíma ma, aký veľký je rozdiel, pretože je to pochopiteľné vzhľadom na problémy, ktoré s autom máme. Vôbec sa na to nepozerám.” Vandoorne za Alonsom zaostával aj včera, to ale vysvetľuje rozdielnym nastavením vozov. Cieľom belgického pretekára po kvalifikácii je porozumieť problémom auta. “Nie je nič viac, čo môžeme robiť,” dodal.

Ricciardovi sa v Q3 pokazilo DRS

7. júla 2018, 18:14 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Ricciardovi sa v Q3 pokazilo DRS
Red Bull na vedúce dva tímy stráca, vedeli, že Silverstone bude kritický. Čo nevedeli je, že sa Ricciardovi pokazí DRS.

Pri plochosti okruhu Silverstone si boli jazdi Red Bullu vedomí, že najlepšie v čo môžu dúfať je tretí rad. Okruh ako ten vo Veľkej Británii rakúskemu tímu veľmi nesedí. Ricciardovi sa ale situácia skomplikovala ešte viac, keď sa mu na Wellington Straight nedalo otvoriť zadné krídlo a nemohol využiť systém DRS. “Stratil som to medzi zákrutami 4 a 6 v Q3. V poslednom kole to bolo opravené, no v prvom, najlepšom, nie. No je to v poriadku, je to troche frustrujúce. Neviem prečo, asi sa to stalo v nevhodnom čase.” Ricciardo podľa vlastných slov stratil pár desatín, čo podľa neho nie je nič tragické. Faktom ale ostáva, že na tímového kolegu stratil pol sekundy. “Je to pár desatín. Nezmení nám to svet, je to len trochu frustrujúce. Vieme, že už teraz strácame a na rovinkách strácame veľa. Keď som teda videl, že stláčam tlačidlo DRS a nefunguje, bolo to frustrujúcejšie než čokoľvek.”

Hamilton získal pole position, hovorí o najväčšom tlaku aký zažil

7. júla 2018, 17:59 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Hamilton získal pole position, hovorí o najväčšom tlaku aký zažil
Hamilton získal doma pole position a nebolo to zďaleka prvýkrát, ani druhý, ani desiaty. Podľa vlastných slov bol ale pod obrovským tlakom.

Lewis Hamilton vníma domáce preteky vždy intenzívne. Dnes získal doma 76. pole position v kariére a fanúšikov bolo počuť. “Keď zarátam prípravu, tú intenzitu, tímový duch a silu okamihu, vediac, ako blízko sme k pole position, bolo to jedno z najlepších kôl aké som kedy zajazdil. Cítil som sa pod najväčším tlakom pod akým som kedy bol a potom len…..” pic.twitter.com/6EeCpUC6xD— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 7. júla 2018   Lewis Hamilton sám veľmi nechápe, prečo bol taký nervózny a nechápe ani to, ako stres zvládol. Úradujúci majster sveta uznal aj formu Ferrari, s ktorým to bolo naozaj tesné a poďakoval sa svojmu tímu. “Neviem vám povedať ako som zvládal adrenalín, bolo to za hranicami toho, čo som kedy zažil. To je dosť bláznivé, keďže to bola 76. pole position.“ „Títo chlapi (Ferrari) vytiahli v Q3 niečo naozaj výnimočné. Neviem, čo včera robili, no ich auto bolo dnes veľmi rýchle. Myslím, že sme sa tým naozaj dobre popasovali.“ „Tak obrovské množstvo tlaku, som tak vďačný svojmu tímu za tvrdú prácu. Ferrari tento víkend pozbieralo nejakú rýchlosť, no my sme v tej najlepšej pozícii, v akej môžeme byť. Na&scar

Ráno hrozilo, že Vettel sa kvalifikácie nezúčastní

7. júla 2018, 17:38 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Ráno hrozilo, že Vettel sa kvalifikácie nezúčastní
Sebastian Vettel prehral súboj o pole position s Lewisom Hamiltonom, ráno ale nevedel, či sa vôbec kvalifikácie zúčastní.

Vettel zo svojho monopostu vysadol pár minút pred koncom tretieho tréningu a prišiel o jednu kvalifikačnú simuláciu. Mal problémy s krkom. Pretekár dostal otázku, či si myslel, že by mohol byť na pole position. “Aby som bol úprimný, ráno nie, nebol som si istý, či budem v kvalifikácii.” Nemecký pretekár cíti, že v kvalifikácii stratil na rovinkách. Z bolesti  krku nerobí drámu, vraj mu len o niečo skrátila tretí tréning. “V poslednom kole som bol spokojný, stratil som síce veľa času na rovinkách, no aj tak to bolo tesné. Nie je to nič dramatické, kvalifikácia bola v pohode,” povedal Vettel. “Ráno sme to museli zabaliť o niečo skôr ako som chcel, no bolo to fajn.” Štvornásobný majster sveta si nie je úplne istý, prečo nebolo Ferrari v Q3 rýchlejšie ale pretekov sa neobáva. “Neviem čo sa stalo, auto bolo trochu tuhé. Prehrali sme. Pretekov sa neobávam. S prvou jazdou v Q3 som bol celkom spokojný, vedel som, že som do toho mal dať o trochu viac v treťom sektore, ktorý som spravil dobre na druhý pokus, no vtedy som stratil na rovinkách.” 7. júla 2018   “Nie som si istý prečo. Zajazdil som dve kolá, ktoré boli identické, pri polovici desatiny sa môžete stále nalieh

Alonso: Bola to najlepšie tohtoročná kvalifikácia

7. júla 2018, 17:17 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Alonso: Bola to najlepšie tohtoročná kvalifikácia
Fernando Alonso je vzhľadom na povahu okruhu a svojho auta spokojný s tým, ako McLaren zvládol kvalifikáciu.

Alonso sa kvalifikoval na zajtrajšie preteky na trináste miesto, ráno ešte k tomu použil posledné „voľné“ MGU-H. Napriek tomu si myslí, že dnešná kvalifikácia bola pre McLaren najlepšou v sezóne. “Myslím, že dnešná kvalifikácia bola nepochybne najlepšou v roku a tento víkend je tiež zatiaľ najlepším.”  “Celá sobota išla dobre a my sme boli veľmi konkurencieschopní. Som veľmi šťastný a dúfam, že zajtra môžeme získať nejaké body. Pozícia je viac-menej taká istá ako vždy, no je to dlhá trať a potrebujete veľa prítlaku.” Silverstone nie je zrovna okruh, ktorý by McLarenu vyhovoval, rovnako ako tomu bolo na Red Bull Ringu s dlhými rovinkami, či vo Francúzsku. “Vedeli sme o problémoch, ktoré tu môžeme mať, myslím si teda, že sme sa z komplikovanej kvalifikácie dostali s dobrou pozíciou a štartujeme z čistej strany.” “Z celkového hľadiska som šťastný, no vieme o svojich limitoch. Tie sú také isté ako vo Francúzsku a v Rakúsku, pretože autá sú stále tie isté.” Sauber v posledných pretekoch preskočil McLaren a pomaly sa mu vzďaľuje. Zdá sa, že Alonso si toho je vedomý. “Dúfam, že na Hockenheime môžeme mať nejaké vylepšenia a v Maďarsku tiež. Vieme, že potrebujeme nejaké desatiny, aby sme stačili na Haas aj na Sauber, ktorý je teraz na &u

Zmení sa systém bodovania?

7. júla 2018, 16:55 | Jan Fridrich | Komentáre
Ilustrační fotografie - Zmení sa systém bodovania?
Súčasný systém bodovania (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1) je vo Formule 1 používaný od sezóny 2010. Vlastníci Formuly 1 spoločne so šéfmi jednotlivých tímov prediskutovali rôzne úpravy bodovacieho systému. Spoločník Force Indie Vijay Mallya v rozhovore prezradil, aké zazneli návrhy.

Liberty Media sa snaží zatraktívniť Formulu 1 rôznymi spôsobmi. Od propagovania sa na sociálnych sieťach až po diskusiu ohľadom nových športových pravidiel. Vijay Mallya uviedol, že sa môže v budúcnosti zmeniť systém bodovania. 6. júla 2018   "Zvažuje sa, že by mohlo bodovať všetkých dvadsať monopostov, ak dokončia preteky. Posledný pretekár, ktorý dokončí preteky, získa jeden bod. Ďalšou možnosťou je, že by malo bodovať pätnásť áut miesto aktuálnych desiatich. Všetky spomínané návrhy boli povedané," uviedol spoluvlastník Force Indie. "Samozrejme môj komentár smeroval k tomu, že musíme platiť FIA za každý bod, ktorý získame. Budeme sa musieť súbežne pozrieť na systém platenia," dodal Vijay Mallya. 2. júla 2018   Systém bodovania bol vo Formule 1 niekoľkokrát zmenený. Na prelome tisícročí dokonca dvakrát. Do roku 2002 bodovalo prvých šesť áut (10-6-4-3-2-1). Od sezóny 2003 bol počet bodujúcich vozov rozšírený na osem (10-8-6-5-4-3-2-1). V sezóne 2010 bol zavedený súčasný systém bodovania, ktorý rozdel&iac

VC Veľkej Británie: V závere si pole position vybojoval Hamilton

7. júla 2018, 16:35 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Veľkej Británie: V závere si pole position vybojoval Hamilton
Na domácej pôde Lewisa Hamiltona sme zažili napínavý súboj o pole position, ktorú nakoniec získal domáci miláčik tesne pred Vettelom. Na pár chvíľ to ale vyzeralo, že mu ju uchmatne Kimi Räikkonen.

Q1 Prvú časť kvalifikácie zdramatizovali oba Williamsy, najprv havaroval Stroll a spôsobil červené vlajky, potom sa mimo trate ocitol Sirotkin. Ruský pretekár sa ale na rozdiel od tímového kolegu dokázal dostať do boxov a následne naspäť na trať. Jeho čas bol ale len osemnásty najlepší, čiže najhorší. Brendon Hartley sa pre haváriu v treťom tréningu do kvalifikácie nezapojil. Ďalej nepostúpili Vandoorne a Sainz. Španiel o postup bojoval s tímovým kolegom a Sergiom Perezom. Q2 Pri druhej várke jázd v Q2 sa žiadnemu z jazdcov nepodarilo vylepšiť svoj čas, resp. dostať sa do najlepšej desiatky. V rámci knock out zóny sa posunul Gasly, z pätnásteho na štrnáste miesto pred Ericssona. Švédov tímový kolega sa medzitým dostal do Q3. Nezlepšili sa ani jedenásty Hulkenberg, dvanásty Perez a trinásty Alonso. Pre Renault to bolo prvýkrát od VC Japonska 2017, kedy sa nedostal s ani jedným vozom do Q3. Q3 V prvých jazdách to vyzeralo na pole position pre Sebastiana Vettela, na záver kvalifikácie ho ale Lewis Hamilton prekonal. Vettel sa pokúsil úder vrátiť, no pole position mu ušla o 44 tisícin sekundy. Do jednej desatiny za Hamiltona sa vošiel aj Räikkonen, ten mal absolútne najrýchlejší prvý a posledný sektor, no pokazil prostredný. Na štvrtom mieste druhý Mercedes Valtteriho Bottasa, v tretej rade tradične Red Bull. Najlepš&iacut

VC Veľkej Británie: V treťom tréningu najrýchlejší Hamilton, Hartley havaroval

7. júla 2018, 13:14 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Veľkej Británie: V treťom tréningu najrýchlejší Hamilton, Hartley havaroval
Hamilton s Räikkonenom boli najrýchlejší, no pozornosť bola upriamená na Harlteyho, ktorému sa za jazdy zlomilo zavesenie kolesa. Jazdec Toro Rosso tvrdo narazil do bariéry, no je v poriadku.

Najrýchlejší bol v treťom tréningu Hamilton, menej ako desatinu naňho stratil Räikkonen. Na treťom a štvrtom mieste Bottas a Vettel. Šesticu najlepších uzatvárajú Verstappen s Ricciardom. Najlepší zo zvyšku sveta Leclerc, tímový kolega Ericsson s ním dlho držal krok, nakoniec bol ale až desiaty najrýchlejší. Medzi jazdcov Sauberu sa dostali oba vozy Haas. Všetci desiati jazdci dosiahli svoj čas na mäkkej zmesi pneumatík Počas tréningu sme boli svedkami veľkej havárie, Hartley brzdil do ľavotočivej zákruty a pri brzdení sa mu zlomilo zavesenie ľavého predného kolesa. Monopost sa stal nekontrolovateľným a Novozélanďan skončil v bariére. Musel podstúpiť lekársku prehliadku a Toro Rosso sa rozhodlo na trať už nepustiť Pierra Gaslyho, aby neskončil ako Hartley.  
« 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »