Články: Aktuality

VC Monaka: Ricciardo potvrdil v poslednom tréningu rýchlosť, Verstappen havaroval

26. května 2018, 13:36 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Monaka: Ricciardo potvrdil v poslednom tréningu rýchlosť, Verstappen havaroval
Red Bull má síce dve najrýchlejšie autá v kniežatstve, no jedno z nich je momentálne rozbité. Najrýchlejšie za Red Bullom je Ferrari a potom Mercedes.

Dobrá forma Red Bullu pokračovala aj v treťom tréningu. Verstappen sa už po dvoch kolách dostal na úroveň časov Ricciarda zo štvrtku. Pre Verstappena sa ale tréning neskončil práve najlepšie, pri svojom rýchlom kole na hypersoftoch v závere tréningu narazil do bariéry v zákrute za bazénom. Bola to takmer rovnaká havária akú mal Verstappen v Red Bulle pred dvomi rokmi. Ešte predtým, ako boli vyvesené červené vlajky stihol svojho tímového kolegu Ricciardo prekonať. Na treťom a štvrtom mieste Ferrari, tretí Vettel so stratou dvoch desatín  na Ricciarda. Räikkonen strácal na najrýchlejšieho o desiatu sekundy viac, jeho kolo vyzeralo dobre až do tretieho sektoru. Lewis Hamilton až na piatom mieste. Náročný tréning má za sebou Bottas, mechanici museli meniť jeho zadné krídlo po tom, ako ho vo výjazde z prvej zákruty poškodil. Na trať sa vrátil 20 minút pred koncom a s tímovým kolegom sa predbiehali o piate miesto. Pred kvalifikáciou to vyzerá sľubne s Toro Rosso a reči Hartleyho o Q3 náhle vyzerajú reálnejšie. Siedmy Hartley, ôsmy Gasly. Najlepšiu desiatku uzatvárajú Sainz a Sirotkin. Ruský pretekár podáva nadpriemerné výkony celý víkend.

Hypersofty môžu priniesť zaujímavú Q2

25. května 2018, 21:35 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Hypersofty môžu priniesť zaujímavú Q2
Nová zmes pneumatík sa ukázala oveľa rýchlejšia než doterajšie najmäkšie ultrasofty. Tento fakt dáva možnosť na riskantnú kvalifikačnú stratégiu a tým pádom strhujúcu Q2.

Hypersofty sa vo včerajších tréningoch ukázali ako o sekundu rýchlejšie na kolo. Otázna je ale ich životnosť, niektoré vozy sú na tom hrošie ako iné, tie možno zvolia konzervatívnu stratégiu v kvalifikácii aj v pretekoch.  Tvrdšie pneumatiky môžu jazdcom umožniť jazdiť od štartu oveľa dlhšie v kuse, môžu pred zastávkou v boxoch dlhšie čakať na safety car a použiť kombináciu ultrasofty – hypersofty. Komplikácia môže nastať pre tímy, o Q3 pravidelne zvádzajú boj. Museli by sa do nej dostať na ultrasoftoch, tie sú pritom o sekundu na kolo pomalšie ako hypersofty, ako bolo povedané. “Hypersofty vyzerali agresívne,” hovorí technický riaditeľ Force Indie, Andy Green. “Sú takmer úplnými kvalifikačnými pneumatikami, čo by mohlo byť dobré pre šou, to je môj názor.” "Všetci skúsia jednu zastávku, niektoré z najlepších tímov sa pokúsia v Q2 kvalifikovať na niečom inom ako hypersoftoch. To je riskantná stratégia.” Technický riaditeľ Renaultu Nick Chester usúdil, že bude náročné zvládnuť s hypersoftami jazdiť v pretekovom režime. Pneumatiky sú podľa neho o dve úrovne mäkšie než ultrasofty. S hypersoftami je to náročné, predné pneumatiky sa môžu trochu drobiť, najmä keď máte nedotáčavé auto. Zároveň však opotrebúvate aj zadné pneumatiky, trakciou. Zaberie trochu času, kým z nich niekto dostane decentný stint. Šéf Pirelli si nemyslí, že

Rosbergovci si v Monaku zajazdili na svojich majstrovských vozoch

24. května 2018, 16:03 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Rosbergovci si v Monaku zajazdili na svojich majstrovských vozoch
Jedna z dvoch majstrovských dvojíc otec-syn si dnes po prvom tréningu na Veľkú cenu Monaka zajazdila v mestských uličkách na formuliach, ktoré im priniesli majstrovský titul.

Keke Rosberg prevetral svoj starý Williams FW08, na ktorom sa v roku 1982 s jedným jediným víťazstvom na VC Švajčiarska doviezol k majstrovskému titulu. Exhibičnej jazdy sa zúčastnil spolu so svojim synom, ktorý jazdil na svojom majstrovskom monoposte, Mercedes F1 W07 Hybrid spred dvoch rokov.  Obaja Rosbergovci v Monaku aspoň raz vyhrali, ani jeden z nich však vo svojom majstrovskom voze. Keke na Williamse v roku 1982 havaroval v 64. kole, Nico skončil pri svojej poslednej účasti v Monaku siedmy.                                                                                                               24. mája 2018

VC Monaka: Na úvod najrýchlejší Red Bull

24. května 2018, 13:11 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Monaka: Na úvod najrýchlejší Red Bull
Predpokladalo sa, že Red Bull bude v Monaku rýchly, dvomi najlepšími časmi v prvom tréningu formu zatiaľ potvrdili. Daniel Ricciardo už stihol prekonať minuloročnú pole position Kimiho Räikkonena.

Väčšinu tréningu o najrýchlejší čas súperili Verstappen a Hamilton, v záverečných fázach tréningu zrýchlil Daniel Ricciardo a prekonal oboch. Najrýchlejší pretekár prvého tréningu mal na zadnej časti svojej prilby mediara svetlochrbtého (druh lasice) a nad ním nápis „Nebudem sa ospravedlňovať.“ Doplnok je zrejme narážkou na kolíziu s tímovým kolegom v Azerbajdžane. Holandský pretekár pôjde na koberček k traťovým komisárom, v prvej zákrute bol mimo trať a nacúval naspäť, pričom do prvej zákruty prichádzal Sebastian Vettel, ten sa umiestnil na štvrtom mieste pred tímovým kolegom. Zo zvyšku sveta sa dokázal na úkor Valtteriho Bottasa dostať do najlepšej šestky Carlos Sainz. Cyril Abiteboul sa nechal počuť, že cieľom tímu je aj v týchto pretekoch pódium. Bottas sa v Monaku predstavil so špeciálnou prilbou s dizajnom, aký mával svojho času Mika Häkkinen. Na ôsmom mieste Sergio Perez, včera sa vyslovil v štýle, že si tím od Monaka nič nesľubuje a chce upevniť svoju pozíciu v strede poľa. Zatiaľ mu to vychádza. Deviaty a desiaty nebodujúci jazdci, Sirotkin a Grosjean. Obaja mali v Monaku kontakt s bariérou, Sirotkin si spôsobil defekt, Grosjean nie, no kontakt mal dvakrát.  Všetci jazdci z najlepšej desiatky obúvali hyper-mäkké pneumatiky. Len traja jazdci boli na inej ako hyper-mäkkej zmesi. Na ultra-mäkkej zmesi jazdili dvanásty Hartley - ten bol aj najaktívnejším jazdc

Verstappen s Ricciardom šantili na Zandvoorte, s F1 aj karavanmi

23. května 2018, 12:08 | Pavel Fabry | Komentáre
Ilustrační fotografie - Verstappen s Ricciardom šantili na Zandvoorte, s F1 aj karavanmi
Piloti Red Bullu spolu s bývalou hviezdou F1 Davidom Coulthardom potešili divákov počas holandského podniku FIA WTCR, keď predviedli demonštračné jazdy s majstrovskými monopostami rokov minulých či za volantmi vozov Aston Martin rozobrali pár karavanov.

Red Bull Racing potešil holandských fanúšikov počas štvrtého víkendu tohtoročnej sezóny FIA WTCR, ktorý sa konal na okruhu Zandvoort. Daniel Ricciardo, David Coulthard a predovšetkým domáci miláčik Max Verstappen spestrovali program pretekov cestovných automobilov demonštračnými jazdami. Na dráhe sa trojica pretekárov predviedla s majstrovskými monopostami F1 z Milton Keynes. Verstappen prevetral model RB8 z roku 2012, Ricciardo s Coulthardom vytiahli na trať dve RB7 z roku 2011. Jednalo sa o stroje, ktoré doviezli Sebastiana Vettela k jeho druhému a tretiemu titulu svetového šampióna.

Okrem ef jedničiek s burácajúcími atmosférickými osemvalcami však Verstappen s Ricciardo nadchli divákov tiež demonštráciou s kabrioletmi Aston Martin Vanquish, za ktorými ťahali karavany sfarbené vo svojich a tímových farbách.

S karavanmi si piloti Red Bullu v žiadnom prípade nebrali servítky, neprežil ani jeden. "Max stratil koleso, ja záchod. Ale dôstojnosť to prežila," smial sa v cieli Ricciardo.

Z Monaka máme veľké obavy, priznáva Mercedes

21. května 2018, 18:59 | Pavel Fabry | Komentáre
Ilustrační fotografie - Z Monaka máme veľké obavy, priznáva Mercedes
Mestská trať v Monte Carle v posledných rokoch patrí medzi slabšie články kalendára pre majstrovský tím Mercedes. V minulom roku sa ani jeden z jeho jazdcov v kniežatstve nedostal na stupne víťazov, situácia v tomto roku by podľa šéfa Tota Wolffa mohla byť podobná.

Mercedes ústami svojho šéfa Tota Wolffa priznáva, že sa "veľmi obáva" o svoju výkonnosť v nadchádzajúcej Veľkej cene Monaka. Už v roku 2017 patrili preteky v uliciach pobrežného kniežatstve z pohľadu majstrovskej stajne k tým najslabším. Valtteri Bottas bol v cieli odmávaný na štvrtej pozícii, Lewis Hamilton po problémoch v kvalifikácii štartoval iba štrnásty, v cieli mu patrilo siedme miesto. Na otázku, s akými pocitmi Mercedes do prestížneho víkend GP Monaka vstupuje, Wolff odpovedal: "Už v predchádzajúcich rokoch bolo vidieť, že sú vždy trate, ktoré nám sedia dobre a niektoré, kde sme z rôznych dôvodov neboli perfektní. Je veľmi ťažké potlačiť DNA vášho vozidla a Monako, Budapešť, Singapur, to boli všetko trate, kde sme vlani podávali slabé výkony, veľmi slabé. Je to pre nás obrovská výzva, znovu sa tam vrátiť, skrotiť tú našu divu. No, tento rok už to nie je diva, už sa chová lepšie. Je to ale ťažké. Prečo sa nášmu autu nepáči byť rýchle v monackých zákrutách, na to sme ešte neprišli. " Monaco baby, yeah!

Sirotkin je mimo trate pracant

20. května 2018, 23:51 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Sirotkin je mimo trate pracant
Sergej Sirotkin toho na trati veľa nepredviedol a potvrdil nálepku platiaceho jazdca, ktorú dostal pred vstupom do F1. Tím si svojho pretekára však váži pre jeho prístup.

Ruský pretekár mal problém ukázať rýchlosť na trati, Williams si ale pochvaľuje jeho prístup mimo nej. Sirotkin je údajne pravidelne prítomný v továrni pri riešení problémov. Na jeho prístup sa ho pýtal Autosport. “Robím si život ťažším, no nepovedal by som, že horším.”  “Je to naozaj náročné a niekedy vyčerpávajúce, no zároveň som si to vybral sám. Keby som chcel, mohol by som byť v továrni trikrát menej a zvládal by som to, čo mám zvládať. Je to hlavne o tom, že to tak chcem ja. Chcem tam byť a pomôcť im tak veľmi ako môžem.” Claire Williamsová hovorí, že nováčik Williamsu trávi v továrni viac času, než ktorýkoľvek jazdec, ktorého kedy zažila.

"Skoro každý deň, nemalo by to byť podceňované. Nie je to len práca na simulátore, chodí po továrni a zapája sa, je jej súčasťou. To je úspech, keď ste nový a vo Williamse je 500-600 ľudí. Myslím, že je to výnimočné.”


Sirotkin sa dostal tento rok z Q1 len jeden raz, v Azerbajdžane kde bol Williams najkonkurencieschopnejší a kde získal svoje jediné body. Jeho najlepším výsledkom v pretekoch je štrnáste miesto zo Španielska. Zároveň však skončil v pretekoch posledný so stratou troch kôl. “Nedali sme mu stroj, ktorý by

Strollovci sa nechystajú odísť z Williamsu pre zlú formu

19. května 2018, 13:45 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Strollovci sa nechystajú odísť z Williamsu pre zlú formu
Je všeobecne známe, že Williams potrebuje Strolla viac ako Stroll Williams. Výsledky sú však, k nespokojnosti oboch strán, viac ako podpriemerné.

Williams mal slabý vstup do sezóny, Lance Stroll získal jediné body v Baku a tímu tak patrí posledné miesto v pohári konštruktérov. Otec Lanca Strolla ale tvrdí, že situácia ešte nie je tak zlá, aby pre svojho syna hľadal iné miesto. “Ešte tam nie sme. Verím vo Williams, verím v tím. Zjavne niečo doteraz robili zle,”  povedal Stroll starší pre motorsport.com. “Verím, že toto je len vstávanie zlou nohou a dúfajme, že títo ľudia prinesú to najlepšie a napravia to. Som si istý, že to nebude tak rýchlo, ako by sme chceli my alebo oni. Nikam však neodchádzame.” Lawrence Stroll tlačil na to, aby tím využíval viac technológií od Mercedesu, ako napríklad Force India, ktorá roky používala prevodovku Mercedesu. Hovorí však, že na tieto veci nemá vplyv. “Nie som členom tímu, nevlastním žiaden podiel, som jednoducho Lancov otec. Podporujem všetko, čo zlepší auto.” Čo sa týka Lanca ako jazdca, považuje jeho otec sezónu 2018 za podarenú. Pretekár dokončil všetky preteky, má vynikajúce štarty a získal jediné body tímu. “Myslím, že jeho forma, vzhľadom na auto, ktoré má, je fenomenálna. Toto boli jeho piate skvelé preteky. Kvalifikovať sa nemôže oveľa lepšie ako to robí, no veľmi sa mu darí v úvodných kolách.”

Mercedes pre FIA v Barcelone otestoval koncové svetlá na krídle

18. května 2018, 21:48 | Pavel Fabry | Komentáre
Ilustrační fotografie - Mercedes pre FIA v Barcelone otestoval koncové svetlá na krídle
Lewis Hamilton v testoch po Veľkej cene Španielska na Katalánskom okruhu vyskúšal technickú novinku, keď pre Medzinárodnú automobilovú federáciu otestoval pásik koncových svetiel pripevnených na hrany bočníc zadného krídla.

Medzinárodná automobilová federácia požiadala Mercedes, aby jej pomohol vyskúšať možné riešenie, ktoré má za cieľ zvýšiť viditeľnosť za podmienok hustého dažďa. Rozhodla sa pritom po vzore prototypov Le Mans pripevniť koncové svetlá na odtrhové hrany bočníc zadného krídla. Hoci uzávierka technických pravidiel Formule 1 už prebehla, mohlo by prípadné rozhodnutie nasadiť toto riešenie platiť už pre sezónu 2019. Jedným zo spôsobov by bol jednomyseľný súhlas všetkých stajní, pravdepodobnejšie variantom by však bolo pretlačenie prvku zo strany FIA na základe bezpečnostných dôvodov, teda spôsob, ktorým bol pre tohtoročnú sezónu až koncom júla odsúhlasený systém ochrany hlavy "halo". Mercedes AMG testing rear wing rain lights in Barcelona. #formula1 #Mercedes #mercedesamgf1 #F1Testing #F1 pic.twitter.com/eRe4iS72FE — 3 Tenths Up (@3TenthsUp) 15. mája 2018   Hoci spomínané protot

Druhý deň v Barcelone najrýchlejší Bottas

17. května 2018, 19:09 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Druhý deň v Barcelone najrýchlejší Bottas
Na včerajších testoch v Barcelone dosiahol najlepší čas Bottas, jazdci oproti utorku podstatne zrýchlili.

Tentokrát bol najlepší čas dosiahnutý na super-mäkkých pneumatikách, na konte ho má Valtteri Bottas. Na druhom mieste Antonio Giovinazzi, ktorý bol aj najaktívnejším pilotom. V stredu testoval pre Ferrari, deň predtým pre Sauber. Giovinazzi mal pri svojom najlepšom pokuse obuté hyper-mäkké pneumatiky. Na mäkkých pneumatikách zajazdil najrýchlejší čas pre McLaren Lando Norris. Dopoludnia dostal šmyk, popoludní spôsobil červené vlajky, keď zastavil vo svojom inštalačnom kole pre technický problém. “Chyba bola viac-menej na mojej strane, na nájazde do zákruty som na to príliš tlačil a stratil som zadok,” povedal Norris o šmyku v dvanástej zákrute. “V F2 sa dá auto pri pretáčaní ovládať viac, s vysokým prítlakom a novým povrchom v F1 je náročné niečo napraviť, keď ste to už raz urobili. Nebolo z toho žiadne poškodenie ani nič, len šmyk.” Kevin Magnussen bol druhým najrýchlejším pretekárom na hyper-softoch, spôsobil červenú vlajku keď popoludní zastavil na kraji trate medzi zákrutami 2 a 3. Druhým najrýchlejším pretekárom na mäkkej zmesi bol Nikita Mazepin na Force Indii. Na šiestom mieste Jack Aitken na Renaulte, pre ktorého to bol prvý test vo Formule 1. Na siedmom a ôsmom mieste Sauber, Charles Leclerc a Williams, Robert Kubica. Obaja na hyper-softoch. Toro Rosso nasadilo dvoch jazdcov, dopoludnia Seana Gelaela, popolujdní Pierra Gaslyho. Obaja jazdili na stredne tvrdej zmesi, Pierre Gasly bol deviaty najrýchlej&s
« 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »