Články: Aktuality

Vandoorne na konci sezóny odchádza z McLarenu

3. septembra 2018, 12:25 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Vandoorne na konci sezóny odchádza z McLarenu
Prišlo to, čo všetci očakávali, po nevýrazných výkonoch Stoffel Vandoorne končí v McLarene.

V McLarene bude budúci rok pretekať Carlos Sainz, no adepti na druhú sedačku boli až doposiaľ traja, Vandoorne, Norris a Ocon. Prvý menovaný dnes vypadol, pretože McLaren oznámil, že belgický pretekár tím na konci sezóny opúšťa. Stoffel Vandoorne čakal na sedačku v McLarene dosť dlho a vo svojej prvej sezóne sa ukázal v dobrom svetle, keď dokázal s nekonkurencieschopným McLarenom získať 13 bodov. Táto sezóna bola ale dosť slabá, Belgičan bodoval naposledy v Azerbajdžane a už tam mal jeho tímový kolega takmer štyrikrát toľko bodov ako on. Odvtedy trvajú bodové suchoty a Vandoorne s Alonsom na body prehráva 8:44. „Prajeme Stoffelovi všetko dobré, nech bude vo svojej kariére ďalej robiť čokoľvek a budeme ho plne podporovať. Náš budúcoročný line-up potvrdíme v pravý čas," stojí v oficiálnom vyhlásení McLarenu.

Alonso bol prekvapený, že McLaren bojoval o body

3. septembra 2018, 12:23 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Alonso bol prekvapený, že McLaren bojoval o body
Fernando Alonso síce bojoval o body, ale ďalšie preteky nedokončil. V Taliansku dokončil posledné preteky ešte v roku 2013, kde sa postavil na pódium.

Španielsky jazdec si už v kvalifikácii počíval celkom dobre. Aj keď samotný McLaren očakával v Taliansku ťažký víkend, Alonso nakoniec bojoval o postup do poslednej časti kvalifikácie. V pretekoch potom bojoval o body a dlho sa zdržiaval na poslednom bodovanom mieste. Žiaľ, technika McLarenu opäť nevydržala. "Tento víkend sa nám podaril lepšie než sme očakávali. Myslím si, že nejaké body dnes boli reálne, takže je naozaj škoda, že sme museli z pretekov tak skoro odstúpiť." "Napokon sme aj tak mali v pláne vymeniť motor v Spa alebo tu a dostať trest. Vedeli sme, že to pre nás bude ťažký víkend. Nakoniec sme boli prekvapení ako dobre sa nám v kvalifikácii darilo tu aj minule, takže sme sa rozhodli motor nemeniť. Napriek tomu je to dvojitá rana, keďže sme nedokončili ani jedny preteky, takže penalizáciu si budeme musieť aj tak odbiť." "Auto mi vynechalo v zákrute sedem a osem, potom som musel vypnúť motor a pomaly dôjsť do boxov." "Je to naozaj škoda, musíme urobiť viac spoľahlivé auto pre nasledujúce preteky," povedal po pretekoch Fernando Alonso, ktorý tak ani svoje posledné preteky na talianskej Monze nedokončil.

Romain Grosjean bol diskvalifikovaný z VC Talianska

2. septembra 2018, 23:44 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Romain Grosjean bol diskvalifikovaný z VC Talianska
Romain Grosjean bol diskvalifikovaný. Jeho monopost neprešiel kontrolou, ktorú inicioval Renault.

K prešetreniu Grosjeanovho Haasu prišlo po sťažnosti zo strany Renaultu. Podľa Charlieho Whitinga malo ísť o drobnosť na podvozku auta. Vyhlásenie traťových komisárov znie nasledovne: “Bolo zistené, že základná rovina auta číslo 08 nie je v súlade s článkom 3.7.1 d) a klasifikáciou, ktorá je uvedená v TD/033-18 publikovanom 25. júla 2018.” V spomínanom článku sa uvádza: “Povrch tvorený všetkými časťami ležiacimi na základnej rovine musí mať rádius 50 mm (s odchýlkou dva milimetre) na oboch predných rohoch pri pohľade spredu .” Diskvalifikácia Haasu znamená prepad späť na piate miesto za Renault, prvé body Sergeja Sirotkina v sezóne a zároveň prvé dvojité body v sezóne pre Williams.

Renault spochybňuje legalitu Grosjeanovho Haasu

2. septembra 2018, 20:41 | Petr Čermák | Komentáre
Ilustrační fotografie - Renault spochybňuje legalitu Grosjeanovho Haasu
Renault podal protest proti svojim rivalom z tímu Haas, s ktorými súperia o 4. miesto v pohári konštruktérov. Podľa Francúzov nebol voz, ktorý pilotoval počas GP Talianska Romain Grosjean, úplne legálny a nespĺňal technické normy.

Romain Grosjean skončil v Monze na 6. mieste. Vďaka 8 bodom, ktoré získal, posunul americký tím na 4. miesto v pohári konštruktérov. Renault dnes získal len 2 body, pre ktoré si prišiel Carlos Sainz na deviatom mieste. V pohári konštruktérov sa síce Haas dostal na 4. miesto, bodovo sú ale so svojimi rivalmi vyrovnaní. Oba tímy majú na konte po talianskej Grand Prix 84 bodov. Na základe protestu voči zákonnosti monopostu s číslom 8 (Romain Grosjean) si FIA predvolala zástupcov oboch tímov. Renault sa vyjadril aj na Twitteri: "Potvrdzujeme, že Renault Sport Formula One Team predložil komisárom GP Talianska žiadosť o objasnenie legálnosti vozu VF-18 tímu Haas F1 Team." Riaditeľ pretekov Charlie Whiting médiám prezradil, že dôvodom protestu bol malý detail na prednej hrane podlahy vozu VF-18. Haas je tento rok čiernym koňom v strede štartového poľa. Dôvodom je úzka spolupráca s Ferrari, ktorú umožňujú pravidlá Formuly 1. Americký tím od Talianov nakupuje diely, ktoré môže a vďaka zlepšujúcej sa forme Ferrari pozorujeme nárast výkonu aj v tíme sídliacom v Severnej Karolíne. Zákonnosť monopostu VF-18 spochybňujú tiež tímy Force India a McLaren. Oba si myslia, že by si FIA mala na Haas posvietiť. Žiadnu oficiálnu žiadosť však ani jeden zo súperov nepodal. Šéf tímu Haas Gunther Steiner sa nechal počuť, že ho Renault svojou požiadavkou prekvapil. "Neviem," odpovedal Steiner novinárom, keď sa ho spýtali, či vie, prečo boli predvolaní zástupcovia tímu pred FIA.

Hamilton mi nenechal priestor, hovorí naštvaný Vettel

2. septembra 2018, 20:27 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Hamilton mi nenechal priestor, hovorí naštvaný Vettel
Šanca Sebastiana Vettela na výhru v Monze sa rozplynula hneď v prvom kole.

Sebastian Vettel skončil na Veľkej cene Talianska až štvrtý, pretože kolidoval s Lewisom Hamiltonom. Hamilton preteky vyhral, a tak zvýšil svoj náskok vo vedení šampionátu už na tridsať bodov. "Lewis videl malý priestor, ktorý bol na vonkajšej strane trate," povedal Vettel pre Sky Sports F1. "Potom mi nenechal žiadny priestor, a tak mi nezostalo nič iné, než zatočiť do neho a zraziť sa s ním. Pochopiteľne som sa snažil mu vyhnúť, ale nemohol som. Bohužiaľ som bol ja tým, kto skončil v hodinách, čo bolo trochu ironické, ale tak to je." Hamilton pokračoval na druhej pozícii za Räikkönena, ale vyviazol bez poškodenia vozidla. Osem kôl pred koncom Räikkonena predbehol a vďaka tomu zvíťazil. Vettel musel do boxov pre nové krídlo, ale nakoniec dokončil štvrtý. "Keď skončíte v protismere, nikdy to nevyzerá dobre. Myslím, si ale že potom som išiel dobre. Stále sme získali dobré body, takže to dnes nebolo rozhodne najhoršie." "Samozrejme vám to nepomôže, keď stratíte body, ale nie je to koniec sveta. Zajtra je nový deň. Som si istý, že to sklamalo veľa ľudí tu. Ich podpora bola úžasná, bohužiaľ sme to nedokázali." "Ale čo môžete robiť, keď vás roztočí? Mohli to byť dobré preteky, ale neboli. Bolo to však aj tak náročné, v tom najhoršom zmysle slova." Ferrari malo v Monze prvý rad, ktorú nepremenilo vo víťazstvo. V Belgicku ale tím dominoval. "Nie som veľmi nervózny, stále si myslím, že máme dobré tempo. Strácame veľa bodov, ale podľa mňa

Hamiltona prekvapilo, že si Vettel zvolil vnútornú líniu

2. septembra 2018, 19:10 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Hamiltona prekvapilo, že si Vettel zvolil vnútornú líniu
Na veľký smútok a bučanie tifosi zvíťazil v dnešných pretekoch Hamilton s pomocou tímovej réžie.

Lewis Hamilton po nevydarenej kvalifikácii štartoval až z druhého radu za oboma jazdcami Ferrari. Na štarte s nimi držal tempo a keď sa Vettel chystal v štvrtej zákrute predbehnúť Räikkonena, využil situáciu a pokúsil sa predbehnúť svojho súpera v súboji o titul. Skúsil to po vonkajšej strane, Vettelovi nechal dostatok miesta, no ten sa ho pokúsil vytlačiť z trate a doplatil na to. Vrazil do Mercedesu, roztočil sa a prepadol sa na posledné miesto. Zvyšok pretekov zvádzal Hamilton boj s Räikkonenom, neporazil ho na trati ani cez boxy a tak zaúradoval wingman Bottas. Ten obetoval svoje preteky, do boxov išiel extrémne neskoro, dostal sa na prvé miesto a natlačil Räikkonena na Hamiltona. Úradujúci majster sveta už potom predbehol Lietajúceho Fína poľahky, pretože v sendviči, ktorý mu pripravili s Bottasom, prišiel o pneumatiky. “Myslím, že sme všetci mali podobný štart a bol som prekvapený, že Seb vchádzal do prvej zákruty zľava. Všetci traja sme sa tam ťukli, v štvrtej zákrute som bol následne prekvapený opäť keď išiel Seb znovu po ľavej strane.” Lewis Hamilton pred ôsmimi rokmi spravil tú istú chybu ako dnes Vettel. Vtedy sa vo farbách McLarenu pokúsil predbehnúť Massu na Ferrari, pochodil ale oveľa horšie ako nemecký pretekár, keď musel svoj voz odstaviť. “To bola moja príležitosť, vopchal som sa tam a uistil sa, že som dosť na kraji. Spred pár rokov mám skúsenosť z toho, aké je to ísť vnútrajškom a vtedy to nedopadlo dobre.” &ldquo

Veľkú cenu Talianska 2018 vyhral Hamilton, Vettel po štarte kolidoval

2. septembra 2018, 17:41 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Veľkú cenu Talianska 2018 vyhral Hamilton, Vettel po štarte kolidoval
Domáca stajňa Ferrari neudržala svoje dobré štartové pozície z kvalifikácie.

Tohtoročná Veľká cena Talianska sa zapíše určite do histórie. Z víťazstva sa radoval Lewis Hamilton, aj keď to rozhodne nemal ľahké. Akonáhle boli preteky odštartované, tak skončil Brendon Hartley v sendviči vozov McLaren a Sauber, v dôsledku čoho odlomil svoje predné krídlo a koleso, a musel odstúpiť. V nájazde do druhej šikany sa Lewis Hamilton dostal na vonkajšok zákruty, pričom mal po boku Vettela. Vettel ľahko nedobrzdil, oprel sa do Hamiltona, roztočil sa a poškodil svoje predné krídlo. Na trať vyšiel safety car. Vettel s poškodeným krídlom zašiel do boxov a vrátil sa na chvoste poľa. Kimi Raikkonen rozbiehal pole po odchode safety caru, aj keď Hamilton bol veľmi blízko a Raikkonen musel svoju pozíciu brániť. O chvíľu neskôr predbehol Hamilton Raikkonena pri nájazde do prvej zákruty, ale Raikkonen mu to hneď v ďalšej šikane vrátil. Tesne pred polovicou pretekov urobil Mercedes falošné volanie jazdca do boxov, kde mal Hamilton stáť, ale naďalej pokračoval. Ferrari ale bohužiaľ povolalo Raikkonena, čo ho vo výsledku stálo víťazstvo. Fernando Alonso opäť preteky nedokončil pre technické problémy. Pomalým tempom sa doplížil do boxov, dôvodom bol pravdepodobne opäť motor Renault. Hamilton pokračoval nasledujúce kolá v dobrom tempe a do boxov zašiel oveľa neskôr. Vettel sa postupne prebíjal ľahko poľom. Avšak musel stáť ešte raz, čo sa mu nakoniec vyplatilo. Na trať sa vrátil za Bottasa a Räikkönena. Bottas ešte nebol v boxoch, mohol teda Raikkonena brzdiť, aby sa Hamilton dotiahol.

VC Talianska: Ferrari obsadilo prvý rad

1. septembra 2018, 16:23 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Talianska: Ferrari obsadilo prvý rad
Napriek rozpačitému začiatku víkendu v Miláne to Ferrari dokázalo. Po 18 rokoch stojí na Monze v prvom rade.

Q1 Na trati bolo na začiatku kvalifikácie poriadne husto, každý chcel stihnúť slušný čas pred prípadným dažďom. Prvý, ktorému sa to podarilo, bol Hartley. Šesť minút pred koncom mali na konte čas všetci okrem Ricciarda, ktorý práve vtedy na trať vyšiel. Pripísal si štvrtý najrýchlejší čas. O Q2 to bol súboj Sauberu, Toro Rosso, Williamsu a Vandoorna s Hulkenbergom. Ericsson mal dobrý prvý sektor, no zvyšok trate pokazil a následne ho z postupovej pozície odsunul Stroll, dostatočne na postup do Q2 sa dokázal zlepšiť aj Sirotkin a tak nakoniec v Q1 uviazli prekvapivo Perez a Leclerc. Ďalej nepostúpili Vandoorne, spomínaný Ericsson a Hartley. Dvanásteho Gaslyho a osemnásteho Hartleyho delila len jedna desatina sekundy. Q2 Prvý na trati bol Magnussen, vo Variante della Rogia nezvládol výjazd zo šikany a previezol sa po piesku. Tri minúty pred koncom malo čas len 11 jazdcov. Neočakávalo sa , že by vyšli Hulkenberg alebo Ricciardo ale čas nemali ani jazdci Williamsu. Na trať sa Sirotkin a Stroll vydali až dve a pol minúty pred koncom Q2. Williams teda išiel na jeden pokus, o postup sa pokúšal aj jedenásty Alonso. V ohrození boli jazdci Haasu a Gasly. Nakoniec vypadli Magnussen, ktorého vytlačil z trate Alonso v sekcii zákrut Rettifilo a pokazil pokus jemu aj sebe, Sirotkin a Hulkenberg s Ricciardom. Dvojica s motorom Renault nemala meraný čas. Do Q3 teda prvýkrát v sezóne postúpil zásluhou Strolla Williams a to hneď z ôsmeho miesta. Q3 Pri prvej sérii já

VC Talianska: Pred kvalifikáciou najrýchlejšie Ferrari

1. septembra 2018, 13:23 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Talianska: Pred kvalifikáciou najrýchlejšie Ferrari
Tretí tréning prebehol pod mrakom a vyzeralo to, že môže každú chvíľu prísť dážď. Nakoniec všetko predbehlo za sucha a jazdci sa mohli v kľude pripraviť na kvalifikáciu.

Pred tréningom pršalo a Pierre Gasly po výjazde hlásil, že na častiach trate v tieni stromov je ešte dosť mokro. Vonku sa dosť rýchlo objavil aj Ericsson, Sauberu patrí určite pochvala za prácu, ktorú na jeho zdevastovanom monoposte od včera odviedli. Na začiatku tréningu sme veľa akcie nevideli, jazdcom sa na schnúcu trať veľmi nechcelo a čakali, kým budú podmienky lepšie. Behom pár minúť však mali na konte časy všetci jazdci. Po polhodine pretekári hlásili, že trať je takmer suchá. Sebastian Vettel pri jednom zo svojich pokusov prebrzdil prvú zákrutu a neskôr hlásil vibrácie. Problémy s limitmi trate mali ešte aj Alonso a Sainz v Parabolice, no nešlo o nič dramatické. Za zmienku stojí McLaren, ktorý sa v porovnaní s vlastnými časmi z minulého roku zatiaľ nedokázal zlepšiť. V závere tréningu mali ešte problém vo Variante della Rogia Sirotkin a Hamilton. Z kvalifikačnej simulácie vyšlo Ferrari lepšie než Mercedes. Medzi najlepších šesť jazdcov sa dostal aj Magnussen, na piateho Verstappena stratil 7 desatín. Daniel Ricciardo sa pred tréningom nechal počuť, že s prípravou kvalifikácie to nebude nejak hrotiť (bude penalizovaný za výmenu motora). Zaradil sa za siedmeho Ocona, od toho by sme mohli po Belgicku očakávať ďalšiu silnú kvalifikáciu, a pred deviateho Leclerca. Podarené sobotné ráno pre Haas doplnil desiaty Grosjean. Marcus Ericsson bol po včerajšej havárii o viac ako polsekundu pomalší než t&

VC Talianska: Ferrari najrýchlejšie, Sauber v problémoch

31. augusta 2018, 16:41 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Talianska: Ferrari najrýchlejšie, Sauber v problémoch
Hodinu a pol, ktorá bola k dispozícii, skrátila havária zo začiatku tréningu. Na trati bol následne veľmi rušno.

Hneď na začiatku tréningu došlo k havárii, ktorá spôsobila červené vlajky na 20 minút. Marcusovi Ericssonovi sa na konci rovinky nezavrelo zadné krídlo, auto sa zvrtlo doľava, narazilo do bariéry a následne sa štyrikrát prevrátil. Ericsson bol prevezený na zdravotnú kontrolu, no je úplne v poriadku. Po reštarte bolo na trati veľmi rušno, hneď sedemnásť jazdcov si pripísalo merané kolo. Charles Leclerc bolo povolaný do boxov pretože s tímom zistil, že ani jeho zadné krídlo sa nezatvára. Okrem jazdcov Sauberu bol Alonso jediným, kto dlho nemal zapísaný čas, až po hodine tréningu. Nakoniec si čas zapísal aj Leclerc, keď mu tím potvrdil, že DRS funguje správne. O malý náraz sa postaral aj Sebastian Vettel, v Parabolice dostal šmyk a zadnou časťou auta jemne narazil do bariéry. Po ceste z trate spomalil dosť na to, aby nedošlo k výraznejšiemu poškodeniu. Napriek tomu odjazdili spolu s tímovým kolegom Räikkonenom dve najlepšie kolá. Ide už o Vettelovu druhú drobnú nehodu tento víkend, prvá prišla predvčerom v Miláne, keď pri náraze jemne poškodil predné krídlo monopostu, ktorý bol Räikkonenov. Tretí a štvrtý najrýchlejší čas si pripísali jazdci Mercedesu a rovnako usporiadane to pokračuje aj v pomyselnom treťom rade s Red Bullmi v poradí Verstappen, Ricciardo. „Nový“ tím Racing Point Force India pokračuje v nastolenom trende z Belgicka, siedme a&nb
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »