Články: Aktuality

Lawrence Stroll odkúpil Force Indiu

7. augusta 2018, 23:19 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Lawrence Stroll odkúpil Force Indiu
Force India je zachránená a zároveň je viac-menej jasné, kto bude v tíme jazdiť v roku 2019.

Force India bola v nútenej správe od piatku VC Maďarska, teda 10 dní. Kormidlo pri odobraní tímu držal Sergio Perez, ktorý sa spolu s členmi tímu súdil s bývalým majiteľom. Dnes večer bolo potvrdené, že združenie, ktoré vedie Lawrence Stroll, sa stretlo s asistentom Otmara Szafnauera (výkonný riaditeľ Force Indie) a senior manažmentom tímu.   Strollovými partnermi pri tejto investícii sú podnikateľ Andre Desmarais, Jonathan Dudman z Monaco Sports and Management, líder na módnom trhu John Idol, telekomunikačný investor John McCaw Jr., finančný expert Michael de Picciotto a Strollov obchodný partner Silas Chou. Veritelia Force Indie budú vyplatení, všetkých 405 pracovných miest bol zachránených a zaručené bolo financovanie v budúcnosti. Stroll “kúpil” svojmu synovi miesto vo Williamse. Ten výkonnostne od minulého roka značne prepadol a zdá sa, že kanadský podnikateľ “kupuje” Lancovi  Force Indiu. Z dvojice Perez-Ocon teda bude musieť niekto tím opustiť a je naozaj otázne kto. Perez je zjavne v tíme silnou osobnosťou, no Ocon je chránencom dodávateľa motorov, Mercedesu. Starší Stroll bude mať právo veta. Zrejme sa mu nebude páčiť, keď bude jeho syn porovnávaný so zhruba rovnako starým (a lepším) Oconom a ostane Perez. To, že tím odkúpil práve Stroll má však aj jednu obrovskú výhodu. Haas a Sauber sú podriadené Ferrari, Toro Rosso je podriadené Red Bullu. To znamená, že polovica štartového roštu hrá na dva tímy.

Palmer kritizuje Ricciardov prestup: Bude to krok späť, ale chápe ho

7. augusta 2018, 10:45 | Anton Krajčoviech
Ilustrační fotografie - Palmer kritizuje Ricciardov prestup: Bude to krok späť, ale chápe ho
Prestup Daniela Ricciarda k Renaultu sa nestretol u všetkých s pochopením. Niektorí experti na F1 nad tým krútia hlavou. Kriticky sa k tomu tiež stavia bývalý pilot Renaultu Jolyon Palmer.

Britský pretekár na trati nijako nevyčnieval, preto bol v priebehu minuloročnej sezóny nahradený Carlosom Sainzom. Palmer však na Formulu 1 nezanevrel a v poslednej dobe aktívne komentuje dianie v nej. Rovnako ako veľa ostatných aj jeho prekvapil odchod Ricciarda od Red Bullu a prestup k Renaultu, ktorý predsa len za rakúskou stajňou stále výkonnostne zaostáva.   Takýto, pre mnohých nepochopiteľný, prestup už tu ale raz bol, a to, keď Lewis Hamilton oznámil, že bude pretekať pre Mercedes. Vtedy sa na neho zniesla vlna kritiky s tým, že je to úplne nezmyselný krok, ktorým si len pohorší. A aha. Odvtedy ubehlo už takmer šesť rokov a Brit je štvornásobným majstrom sveta, Mercedes ovládol posledných päť sezón. A obaja teraz bojujú o ďalší triumf tak v Pohári konštruktérov, ako v šampionáte jazdcov.   V rovnakej pozícii sa teraz ocitol tiež austrálsky pretekár, ktorý sa stane tímovým kolegom Nica Hülkenberga. Posledný úspech Renaultu, ešte ako Lotusu, sa datuje do roku 2015, kedy Romain Grosjean videl šachovnicovou vlajku ako tretí. Od návratu Renaultu na scénu pred dvoma rokmi bolo maximom Sainzovo 5. miesto na tohtoročnej GP Azerbajdžanu. Kým Ricciardo s Red Bullom tento rok už dvakrát triumfoval - v Číne a Monaku - a aktuálne mu patrí piate miesto v šampionáte jazdcov.  

Prestupový kolotoč roztočil Ricciardo prestupom do Renaultu

7. augusta 2018, 10:41 | Dominik Obložinský | Komentáre
Ilustrační fotografie - Prestupový kolotoč roztočil Ricciardo prestupom do Renaultu
Austrálsky pretekár potvrdil prestup do Renaultu, kde bude tvoriť dvojicu s Hülkenbergom. Voľné miesto v Red Bulle ostáva zatiaľ nepotvrdené.

Ricciardo opúšťa po štyroch rokoch Red Bull, v ktorom dosiahol víťazstvo v siedmych pretekoch a stál na 29 pódiových umiestneniach. V aktuálnej sezóne si drží piate miesto v šampionáte s dvoma víťazstvami v Číne a Monaku. "Bolo to jedno z mojich najťažších rozhodnutí v kariére, ale je to správny čas pre mňa prijať novú a čerstvú výzvu." Povedal 29 ročný Austrálčan. "Pred Renaultom sa nachádza množstvo práce aby dokázal konkurovať tým najlepším, ale na mňa zapôsobil ich progres, ktorý sa im podarilo dosiahnuť len v dvoch rokoch." Horner rešpektuje Ricciardove rozhodnutie a tím bude pokračovať v posudzovaní ďalších možností pre náhradu Ricciarda. Ricciardo bol spájaný v priebehu sezóny s Mercedesom a Ferrari, ale skutočné stretnutia sa uskutočnili len s Renaultom a McLarenom. Prestup do továrenského tímu môže byť pre Ricciarda vítaný krok v cesta za titulom v horizonte najbližších rokov, no zároveň nemusí predpovedať úspech aký sa podaril Hamiltonovi. Insideri očakávajú povolanie Carlosa Sainza naspäť do Red Bullu, to však môže skomplikovať McLaren. Thank you pic.twitter.com/jNjnoT0hsj — Daniel Ricciardo (@danielricciardo) 4. augusta 2018

Haas má v pláne test vnuka bývalého majstra sveta F1

5. augusta 2018, 22:26 | Aleš Mrázek | Komentáre
Ilustrační fotografie - Haas má v pláne test vnuka bývalého majstra sveta F1
Haas chce s Pietrom Fittipaldim hovoriť o možnom teste Formuly 1 - rokovania boli po ťažkom zranení Fittipaldiho zatiaľ prerušené.

Pietro Fittipaldi by mohol dostať svoju šancu vo Formule 1 už v blízkej budúcnosti, pretože tím Haas by chcel spolupracovať práve s vnukom bývalého majstra sveta Emersona Fittipaldiho. Podľa serveru Motorsport-total.com tím už viedol úvodné rozhovory s brazílskym pretekárom predtým, než si v šestihodinovke v Spa-Francorchamps poranil nohy pri vážnej nehode a musel pre následky nehody prestať na čas pretekať. Rozhovory boli zatiaľ prerušené, ale ako potvrdil sám šéf tímu Günther Steiner, "Budeme opäť pokračovať v rokovaní, aby sme zistili, čo si o tom myslí." Konkrétne sa jedná o možnosť s americkým tímom, ktorý doteraz nepotvrdil svojich jazdcov pre sezónu 2019. Najprv sa Fittipaldi po úraze musí cítiť dobre v aute. Minulý víkend odjazdil v Ohiu prvé preteky IndyCar od nehody a sťažoval sa na bolesti nohy. Brazílčan však predpokladá, že to bude preteky od pretekov lepší.                                                      Nehoda Pietra Fittipaldiho počas šestihodinovky v Spa 2018 Steiner s ním ani nehovoril, len čítal len správy z médií, "Uvidím ho teraz, keď som späť v Severnej Karolíne, a potom uvidíme, čo by sme mohli urobiť na konci roka." Samotný Fittipaldi by mohol byť náhradným pilotom, ale rád by obsadil pretek&aac

Niki Lauda po transplantácii pľúc vo veľmi kritickom stave

3. augusta 2018, 11:17 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - Niki Lauda po transplantácii pľúc vo veľmi kritickom stave
Trojnásobný majster sveta Formuly 1 z rokov 1975, 1977 a 1984 Niki Lauda podstúpil transplantáciu pľúc. Hoci operácia prebehla bez komplikácií, je vo veľmi kritickom stave.

Niekoľko týždňov sa špekulovalo, že Niki Lauda nie je úplne zdravý, a to z toho dôvodu, že nebol prítomný na pretekoch na Hockenheime a v Budapešti. Oficiálnou "ospravedlnenkou" bola choroba. Že nešlo o žiadnu bežnú chorobu, bolo vo štvrtok potvrdené. S informáciou prišiel nemecký denník Die Welt odvolávajúci sa na rakúsku vysielaciu stanicu ORF. Rakúšan bol operovaný vo štvrtok večer vo fakultnej nemocnici vo Viedni. "Prosíme o pochopenie, že rodina nebude vydávať žiadne verejné vyjadrenia, aby sme nenarušili súkromie Laudovej rodiny," cituje Welt slová hovorkyne agentúry DPA Karin Fehlinger. Transplantácia prebehla úspešne pod taktovkou vedúceho oddelenia hrudnej chirurgie Waltera Klepetka a Kondrada Hötzeneckera. Podľa informácií ORF je však 69-ročný rodák z Viedne vo veľmi kritickom stave. K transplantácii pľúc mala údajne viesť chrípka, ktorú chytil na dovolenke na Ibize. Jej liečbu však podcenil, tvrdí rakúsky denník Österreich. Internetový portál oe24.et k tomu dodáva, že funkcia jeho pľúc bola od hororovej nehody na Nürburgringu z 1. apríla 1976, kedy sa nadýchal jedovatého plynu, obmedzená. Lauda už v minulosti prekonal dve transplantácie obličiek, pričom raz bola darkyňou jeho žena Brigit.

Polčas v F1: Vettel a Hamilton si prehadzujú vedenie ako horúci zemiak 2/2

3. augusta 2018, 11:00 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - Polčas v F1: Vettel a Hamilton si prehadzujú vedenie ako horúci zemiak 2/2
Prvá polovica sezóny 2018, ktorá nám pripravila poriadnu porciu akcie a nečakaných zvratov, je za nami. Piloti a členovia tímu si dajú teraz zaslúžený takmer mesačný odpočinok, aby sa vrátili do druhej časti napínavého ročníka F1 v plnej sile. My sa pozrieme na to, ako to vyzerá v interných súbojoch jednotlivých stajní.

Dvojité DNF: Najväčšia nočná mora tímov, najmä keď sa vyradia parťáci Tento rok už sa viac ako polovici stajní stalo, že oba ich vozy v jedných pretekoch nevideli cieľ. Prekvapivo medzi šesticu nešťastlivcov patrí aj líder šampionátu Mercedes. Čierneho Petra si vybrali v Rakúsku, kedy Hamilton aj Bottas odstúpili pre technickým ťažkostiam. V úvodných pretekoch sezóny v Melbourne mal našliapnuté k senzačnému výsledku americký tím Haas. Jazdci však doplatili na pochybenia pri zastávke v boxoch. Najprv bolo zle upevnené ľavé zadné koleso na voze Magnussena, o pár kôl neskôr ten istý osud stretol tiež Grosjeana. S drobným rozdielom: tentoraz sa jednalo o zle upevnené ľavé predné koleso. Red Bull si horkú pilulku musel prehltnúť hneď dvakrát - v Barhajne a Azerbajdžane. V Bahrajne zohrala svoju rolu technika na voze Daniela Ricciardo a k údajnému zlyhaniu techniky došlo aj u Maxa Verstappen. No Holanďan možno k odstúpeniu mierne prispel aj svoju chybou. V uliciach Baku spolu piloti rakúskej stajne kolidovali. V Sauberi nebudú spomínať v dobrom na Veľkú cenu Veľkej Británie. Najprv odstúpil zo skvele rozbehnutých pretekoch Leclerc, ktorému zle upevnili koleso. O niekoľko kôl neskôr nezvládol svoj voz Ericsson a zapichol ho do bariéry. "Triple header" nezačal dobre pre Force Indiu a najmä pre domáceho miláčika Ocona, ktorého vypoklonkoval z pretekov jeho krajan Pierre Gasly. Ku

Vandoorne cíti, že sa veci opäť vrátili do normálu

2. augusta 2018, 14:01 | Dominik Obložinský | Komentáre
Ilustrační fotografie - Vandoorne cíti, že sa veci opäť vrátili do normálu
Napriek tomu, že Stoffel Vandoorne skončil predčasne v pretekoch pre poruchu prevodovky, Veľkú cenu Maďarska berie pozitívne, pretože jazda na monoposte sa vrátila do starých koľají. Posledné týždne boli pre belgického pretekára sklamaním, ktoré vyústilo až do výmeny šasi.

Aj keď sa McLarenu nepodarilo nájsť problém so starým šasi, Vandoorne trval na tom, že niečo nebolo v poriadku už od prvého momentu v Silvestrone. Zmena sa ihneď prejavila a Vandoornov McLaren bol schopný sa držať na bodoch až do momentu poruchy prevodovky. „Tento víkend bol dobrým znamením, že všetko sa vrátilo do normálu“ potvrdil pretekár. „Z osobného hľadiska to bol dobrý pocit. Tempo bolo späť.“ „Bolo sklamaním skončiť pretek takýmto spôsobom. Mali sme výborný štart. Držali sme sa síce na vyšších pozíciach ako sme chceli, ale mali sme výborné prvé kolo a dostali sme sa na body.“ „Mali sme výborný manažment pneumatík a tempo. Podarilo sa nám spraviť overcut a obehnúť mnoho aut počas fázy pitstopov. Výborná stratégia pre tím.“ „Osobne môžem byť šťastný je len škoda, že sme nedokázali bodovať s oboma autami. Zamrzí skončiť pretek bez bodov.“ Táto pozitívna zmena môže byť impulz pre Vandoorna, ktorého budúcnosť v ďalšej sezóne ešte nie je potvrdená. Neoficálne informácie naznačujú prechod Sainza do McLarenu, zároveň nad Alonsovou budúcnosťou v McLarene tiež visia otázniky. Situácia sa zrejme vyjasní až po začatí prestupového kolotoča, ktorý môže odštartovať Pérez.

Polčas v F1: Vettel a Hamilton si prehadzujú vedenie ako horúci zemiak 1/2

2. augusta 2018, 09:11 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - Polčas v F1: Vettel a Hamilton si prehadzujú vedenie ako horúci zemiak 1/2
Prvá polovica sezóny 2018, ktorá nám pripravila poriadnu porciu akcie a nečakaných zvratov, je za nami. Piloti a členovia tímu si dajú teraz zaslúžený takmer mesačný odpočinok, aby sa vrátili do druhej časti napínavého ročníka F1 v plnej sile. My sa pozrieme na to, ako to vyzerá v interných súbojoch jednotlivých stajní.

Niektorí vynikajú, iní zase jazdia v tieni svojich silnejších kolegov, či už je to pre vnútornu politiku tímu, alebo sa dotyčnému lepí smola na päty alebo jednoducho nestíha. Kvalifikácia: Alonso nedáva Vandoornovi priestor, vyrovnaný súboj v šiestich tímoch  Najprv sa pozrieme na kvalifikácie, v ktorých v porovnaní medzi tímovými kolegami jasne kraľuje Fernando Alonso, ktorý svojho tímového kolegu v McLarene Stoffel Vandoorna rozvalcovala 12: 0. Španiel sa dokonca dvakrát prebojoval do poslednej časti kvalifikácie, a to na domácej pôde, kde sa kvalifikoval na ôsmom mieste a v nasledujúcej GP Monaka štartoval ešte o rad vyššie. Kým Vandoornove maximum bolo 11. miesto v Španielsku. Vo Ferrari sa zase príliš nedarí porážať svojho tímového Kimimu Räikkonenovi, ktorý vybojoval lepšiu štartovaciu pozíciu ako Sebastian Vettel len dvakrát, avšak v ďalších dvoch prípadoch bol blízko zisku pole position, lenže chyboval. Avšak dvojica z Ferrari sa ako jediná kvalifikovala vo všetkých uplynulých Veľkých cenách v najlepšej desiatke, pričom najhoršou štartovou pozíciou bolo Räikkönenovo šieste miesto vo Francúzsku. Za vypichnutie stojí najmä fantastická forma Charlesa Leclerc, ktorý s nie príliš kvalitné technikou, ktorú dostáva od Sauberu, robí zázraky. Kým Marcus Ericsson sa, zmohol 'najlepšie na 13. miesto, tak mladá nádejná

VC Maďarska: Hamilton opäť víťazí

29. júla 2018, 18:29 | Rastislav Macko | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Maďarska: Hamilton opäť víťazí
Lewis Hamilton vyhral už svoju šiestu veľkú cenu Maďarska v kariére a navýšil tak svoj náskok pred druhým Sebastianom Vettelom o ďalších 7 bodov. Na pódiu ich doplnil Kimi Raikkonen.

Hamilton si po štarte z Pole Position udržal vedenie pred Bottasom. Za dvojku strieborných šípov sa zaradili dva červené monoposty Ferrari v opačnom poradí, keď si Vettel veľmi ľahko poradil so svojim fínskym kolegom. V 14. kole Raikkonen zašiel do boxov na výmenu pneumatík a keďže sa Mercedes snažil pokryť tento ťah, tak do boxov povolali o kolo neskôr Bottasa, ktorý už strácal na svojho vedúceho tímového kolegu cez 6 sekúnd. Potom ako sa Fíni upratali z cesty sa Vettelovi vyčistil priestor a mohol začať sťahovať lídra pretekov na striebornom Mercedese. Na rozdiel od Bottasa, Hamilton ostal na prvých pneumatikách o 10 kôl dlhšie. V 23. kole Vettel stále stíhal vedúceho Hamiltona, avšak po chybe v 12. zákrute si zablokoval brzdy a stratil tak cennú sekundu k dobru. O pár kôl neskôr prišiel Brit do boxov aby prezul na čerstvé pneumatiky. Po príchode z boxov mal Hamilton stratu cez 14 sekúnd na vedúceho Vettela a Bottas strácal rovnaký počet sekúnd na Hamiltona. Dvojica Mercedesov bola na čerstvejších gumách a bolo to hneď vidno, keď začali pomerne rýchlo sťahovať vedúce Ferrari. Vettel prišiel do boxov až v 39. kole s náskokom už len 10 sekúnd na Hamiltona, resp. 20 sekúnd na Bottasa. Zastávka nebola ideálna a po probléme s ľavou prednou pneumatikou sa Vettel prepadol až na tretie za dvojicu strieborných šípov. Nasledujúcich 20 kôl bola situácia na čele poľa nezmenená. Viedol Lewis Hamilton pred kolegom Bottasom a 

VC Maďarska: Kvalifikačný lejak postavil do prvého radu Mercedesy

28. júla 2018, 16:33 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Maďarska: Kvalifikačný lejak postavil do prvého radu Mercedesy
Premenlivé podmienky zmazali všetky rozdiely, náskok Ferrari a šancu Red Bullu na dobrý výsledok. Priniesli perfektný výsledok strieborným šípom, Renaultu a Toro Rosso.

Q1 Kvalifikácia začala za dažďa, ktorý zhruba v polovici ustal a jazdci začali hromadne prezúvať na ultrasofty. Následných pár kôl to bola lotéria, v K.O. zóne bol asi naozaj každý. Daniel Ricciardo bol jediný, kto si obul iné pneumatiky ako ultramäkké, mäkké. Mal čo robiť, aby sa do Q2 dostal. Chvíľu to vyzeralo na postup oboch McLarenov, bolo to v čase keď už trať výraznejšie neschla a dobrým kolom prekvapil Stroll, ktorý do K.O. zóny odsunul Vandoorna. Ďalej vypadli Leclerc, ktorému sa nedarilo zrýchliť, obe Force Indie (víkend pre tím v nútenej správe sa stáva čím ďalej tým horším). Najpomalší bol Sergej Sirotkin. Postupom do ďalšej fázy prekvapili Ericsson a spomínaný Stroll, pravidelní členovia vypadnutých v prvej časti kvalifikácie. Na druhej strane sklamali Ocon a Leclerc, najmä tým, že ho porazil slabší tímový kolega. Q2 Do druhej časti vyšli všetci okrem Vettela na ultrasoftoch, jazdec Ferrari obúval pneumatiky do prechodného mokra. Ukázalo sa, že sa všetci mýlili a Ferrari ako jediné odhadlo situáciu dobre. Po pár minútach bol v bariére Lance Stroll, prišiel o predné krídlo a možnosť zaznamenať čas. Najpomalší Ericsson to po 9 minútach skúsil na pneumatikách do úplného mokra po vzore Magnussena, obaja však boli pomalší než na intermediálkach. Napriek tomu Ricciardo skúsil obuť modr&eacut
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »