Články: Aktuality

VC Talianska: V upršanom tréningu najrýchlejší Perez

31. augusta 2018, 12:53 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Talianska: V upršanom tréningu najrýchlejší Perez
Prvý tréning na Monze bol upršaný a reálne výsledky nepriniesol, najrýchlejší čas zaknihoval Perez a mokrá trať nerobila výraznejšie problémy nikomu.

Prvým na trati bol napriek dažďu Ricciardo, testoval nový motor Renaultu, ktorý by mal byť výkonnejší, no má problémy so spoľahlivosťou. Nenasadili ho v Renaulte, aby nestratili body v súboji s Haasom, nechcel ho Verstappen a (pochopiteľne) ho nechceli ani v McLarene. Ricciardo bude v dôsledku nasadenia tohto motoru penalizovaný poklesom na štarte. Daniel Ricciardo ho otestuje a na základe dát sa rozhodnú, či ho použijú v Singapure kde majú šancu vyhrať, motor by mal spraviť 0,1 sekundy na kolo. Po dvoch minútach Ricciardo hlásil, že nemá výkon. Nový motor nasadil aj Verstappen, ten ale penalizovaný nebude. Prvé merané kolo odjazdil Nico Hulkenberg po 25 minútach tréningu, pripomíname, že na štarte obdrží penalizáciu 10 miest pre kolíziu, ktorú spôsobil v Belgicku. O malú drámu sa postaral Verstappen, ktorý dostal šmyk v Parabolice, no nevyšiel mimo trať. To sa nedá povedať o Ricciardovi, ten sa na trať vrátil s opraveným motorom a za mokrých podmienok vyšiel mimo trať. Šancu dostal opäť Lando Norris, ktorý jazdil aj v Belgicku a bol rýchlejší než Stoffel Vandoorne. Po 45 minútach mal na konte najlepší čas majster na vode, Hamilton. Sebastian Vettel sa na konci tréningu na trati už neukazoval, tím mu vraj mení prevodovku, no ide len o použitú, takže penalizácia z toho nebude. Čo sa týka časov, ako trať schla tak boli časy lepšie a lepšie, kto išiel neskôr, ten bol rýchlejší. Najlepší čas v samom závere tréningu zaknihoval Per

Vráti sa Kvyat do Toro Rosso?

30. augusta 2018, 20:34 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Vráti sa Kvyat do Toro Rosso?
Posledné informácie hovoria o tom, že odstúpený jazdec Daniil Kvyat sa vracia do hry o pretekársku sedačku.

Daniil Kvyat pretekal pre tím Toro Rosso a Red bull počas sezón 2014-2017. Tento rok je len testovacím jazdcom Ferrari. Počas sezóny 2017 bol nahradený na dva preteky Pierrom Gaslym, ale počas Veľkej ceny USA si ešte zapretekal, pričom získal jeden bod. Od tej doby Kvyat nejazdil. Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene sa počas víkendu v Spa zišiel s Christianom Hornerom a Helmutom Markom, ktorí sú vo vedení Red Bullu. Arrivabene vyjednával o možnom návrate Daniila Kvyata do jeho bývalého tímu Toro Rosso. Pre Kvyata by to bol ďalší návrat do tímu. Tím Toro Rosso opustil na konci sezóny 2014, aby išiel do sesterského tímu Red Bull. Po slabých výkonoch a nehodách bol po Veľkej cene Ruska 2016 prehodený s Maxom Verstappenom, ktorý v tom čase pretekal práve pre Toro Rosso. Šance na Kvyatov návrat zvyšuje aj nedostatok jazdcov juniorského programu Red Bullu. Pierre Gasly budúci rok nastúpi za tím Red Bull, a Brendon Hartley pravdepodobne zostane z dôvodu nedostatku jazdcov, mohol by to teda byť prekvapivý návrat práve Kvyata. Franz Tost minulý víkend pre motorsport.com zhrnul aktuálnu situáciu. "Máme tu veľa mien na zozname, ale zatiaľ nebolo nič rozhodnuté, skrátka čakáme na rozhodnutie samotného Red Bullu." Okrem Kvyata sú v hre ešte mladíci Stoffel Vandoorne, Lando Norris a náhradný jazdec Ferrari Antonio Giovinazzi.

Bolo to Kimiho auto, povedal Vettel o nehode

30. augusta 2018, 20:21 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Bolo to Kimiho auto, povedal Vettel o nehode
Sebastian Vettel včera havaroval s tohtoročným monopostom Ferrari SF71-H počas festivalu v Miláne.

Ako sme dnes písali, Vettel mal nehodu v malej rýchlosti počas Milánskeho festivalu Formuly 1. V malej rýchlosti narazil do bariéry a odlomil predné krídlo tohtoročného monopotu. Aj keď bola na voze Vettelova päťka, voz bol Kimiho Räikkönena. A to bol dôvod nehody. "Veľmi sa ospravedlňujem," povedal Vettel. "Mal som Kimiho volant, kde je spojka na opačnej strane. Bohužiaľ som na to nemyslel a v ten moment som bol príliš rýchly. Spýtal som sa tímu, či je možné vymeniť krídlo a urobiť ešte pár kôl pre fanúšikov. Samozrejme to bola moja chyba, ale je to v poriadku." Uloženie ovládanie spojky na volante sa u tímových kolegov líši. Záleží, aký z tohto ovládania má jazdec pocit. V minuloročnej sezóne Vettel prešiel na "dvojité pádlo", zatiaľ čo Räikkönen mal klasický jednoduchý systém. Aj keď pre Vettela nezačal pretekársky víkend dobre, jeho cieľom je odviesť z Monzy víťazstvo. "Je to pre nás špeciálny víkend a cítim sa dobre. Dúfame, že Monza bude mať zase svoju jedinečnú atmosféru a pokúsime sa predviesť skvelé preteky. Tieto preteky sú ďalšími v boji o titul. Viem, že fanúšikovia sú oddaní a ja dúfam, že im priveziem čo najlepší výsledok," povedal Sebastian Vettel, ktorý vyhral v Taliansku v rokoch 2008, 2011 a 2013.

Vettel so svojim Ferrari búral počas akcie v Miláne

30. augusta 2018, 19:40 | Jiří Košta
Ilustrační fotografie - Vettel so svojim Ferrari búral počas akcie v Miláne
Tímy Ferrari, Toro Rosso a Sauber boli v Miláne v rámci sprievodného programu pretekov Formuly 1.

Akcia sa naozaj podarila. Okrem vozidiel Formuly 1 sa ukázal za volantom Safety Caru Bernd Maylander. Po dlhšej dobe bol vidieť aj Giancarla Fisichellu, ktorý riadil špeciál Ferrari FXX-K. Ferrari priviezlo dokonca tohtoročné monoposty. Avšak Sebastian Vettel v jednej zo zákrut nedobrzdil a nabúral do bariéry, pričom si poškodil predné krídlo.

Budúca sezóna prinesie zvýšenie zadných krídiel

29. augusta 2018, 11:45 | Dominik Obložinský | Komentáre
Ilustrační fotografie - Budúca sezóna prinesie zvýšenie zadných krídiel
V budúcej sezóne budú zadné krídla vyššie posadené a takisto sa zmení aj pozícia zrkadiel ako súčasť radu opatrení, ktoré boli dohodnuté s cieľom zlepšiť viditeľnosť pilota.

FIA sa od začiatku roka zameriava na problémy s viditeľnosťou smerom dozadu, ktoré prináša súčasná generácia aut.
Práce na zmenách naviac urýchlil incident, ktorý sa odohral počas kvalifikácie na Rakúsku Veľkú cenu, kedy sa skoro zrazil Carlos Sainz so Sebastianom Vettelom. Počiatočný tlak na zavedenie zmien už pre singapurskú Veľkú cenu bol opustený, ale z diskusie s tímami na stretnutiach technických predpisov (TRM) vyplynul rad vylepšení pravidiel.

Tieto zmeny je ešte potrebné schváliť na nasledujúcom stretnutí strategickej skupiny F1 a Svetovej rady pre motošport FIA skôr, ako sa začnú uplatňovať pravidlá, ale očakáva sa, že sa bude jednať už len o formalitu.

Nové pravidlá budú zahŕňať zdvihnutie zadného krídla o 50 mm, aby sa vytvoril väčší priestor na viditeľnosť medzi spodným povrchom hlavnej roviny a horným povrchom bočných stien.

Navyše v pravidlách bude stanovená normatívnejšia pozícia zrkadiel s tým, že budú nižšie s väčšou vzdialenosťou od seba, aby sa zabezpečilo, že sa nachádzajú na lepšom mieste pre pilotov.

Zároveň budú existovať aj prísnejšie pravidlá týkajúce sa upevnenia zrkadiel, ktoré sa budú snažiť zabezpečiť, aby tímy nezneužívali upevnenia pre lepší aerodynamický prietok na úkor bezpečnosti.
Diskusia o potrebe zmeny v zrkadlových pravidlách sa objavila aj na belgickej Veľkej cene, kedy počas záverečnej voľnej tréningovej jazdy bol St

Ricciardo na štarte v Monze klesne pre výmenu motoru

28. augusta 2018, 17:43 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Ricciardo na štarte v Monze klesne pre výmenu motoru
Red Bull sa pripravuje na Singapur, Monzu pretrpí.

Daniel Ricciardo klesne na štarte VC Talianska. Christian Horner potvrdil, že jeho pretekárovi nasadia nový motor. Ricciardo už tento rok za prečerpanie povoleného množstva komponentov penalizovaný bol, v Nemecku použil tretie MGU-K. Výmeny motoru boli naplánované na Taliansko, jedny preteky pred Singapurom, kde si Red Bull každoročne trúfa na silný výsledok. “Budeme sa snažiť pripraviť sa najlepšie ako môžeme,” hovorí Horner. “Daniel určite obdrží budúci víkend penalizáciu za motor.” “Max bude používať svoj tretí motor, dúfajme, že bez penalizácie. Takže sa pokúsime dostať nás do čo najlepšej situácie do akej pred Singapurom môžeme, to je pravdepodobne naša ďalšia šanca byť schopní sťažiť to Ferrari a Mercedesu.” Po dvoch víťazstvách v prvých šiestich pretekoch išla Ricciardova sezóna z kopca, v posledných piatich pretekoch trikrát nedokončil. V Rakúsku odstúpil pre poruchu výfuku, v Nemecku mu odišiel motor. Naposledy v Belgicku bol obeťou štartovej kolízie, ktorú spôsobil Nico Hulkenberg. Z garáže sa na trať síce vrátil, no so stratou niekoľkých kôl. “Daniel mal šťastie, že sa odtiaľ dostal, no smolu, že to v konečnom dôsledku ukončilo jeho preteky. Chalani odviedli skvelú prácu pri oprave zadného krídla. Niečo, čo malo zabrať 45 minút, urobili za desať." “Pustili sme ho naspäť, mysleli sme, že ak tam bude safety car al

Leclerc sa už v júli zviezol na tohtoročnom Ferrari

28. augusta 2018, 17:03 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Leclerc sa už v júli zviezol na tohtoročnom Ferrari
Charles Leclerc je tento rok často spojovaný ako náhradník Kimiho Räikkönena. Minulý mesiac sa dokonca v tohtoročnom voze zviezol.

Charles Leclerc sa zviezol na Monze v rámci príprav na nadchádzajúce Veľkú cenu Talianska. Ferrari odjazdilo 100 kilometrov, ktoré sú maximálne povolené počas "filmových dní". Leclerc je tento rok veľkým favoritom na sedačku v tíme Ferrari od budúceho roka a táto správa nádeje ešte zvyšuje. Ferrari využilo prvý z dvoch filmových dní počas predsezónneho testu v Barcelone. Aj keď sa to tvári ako reklamný deň, dáta z aerodynamiky a motora môžu byť stále veľmi užitočné. Avšak FIA takéto testy stráži veľmi prísne. Ako už bolo spomenuté, je tu povolené maximálne 100 kilometrová dĺžka testu, a navyše jazdci dostanú špeciálne pneumatiky Pirelli, ktoré sú len pre filmovacie dni. Tímy musia o takomto teste informovať FIA minimálne 72 hodín pred vykonaným testom. Všetci musia uviesť špecifikáciu vozidla, jazdca, dôvod testu, dátum a dĺžku celej jazdy. Keďže sú bežné testy počas sezóny zakázané, musí sa tiež veci strážiť, aby niekto nezískal kľúčovú výhodu. Avšak Ferrari si tak ako prvé mohlo vyskúšať preasfaltovanú štartovú a cieľovú rovinku, ktorá bola v minulom roku dosť nerovná a za dažďa spôsobila aj nehodu Romaina Grosjeana.

Hulkenberg vzal po havárii zodpovednosť na seba

27. augusta 2018, 16:33 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Hulkenberg vzal po havárii zodpovednosť na seba
Vinník hromadnej kolízie zo štartu včerajších pretekov bol známy od prvých opakovaných záberov, Hulkenberg si chybu aj sám priznal.

Kolízia z prvej zákruty včerajšej VC Belgicka vyradila z pretekov troch jazdcov priamo a dvaja v jej dôsledku odstúpili. Hulkenberg prepásol brzdiaci bod, vrazil zozadu do Alonsa, ktorý následne vyliezol na chrbát Leclerca, toho pred nárazom do hlavy zachránilo halo. Alonso v letku trafil Ricciarda a reťazová reakcia sa zastavila až na Räikkonenovi, do ktorého Austrálčan vrazil. Fernando Alonso sa na margo rany zozadu vyjadril ,že nechápe ako môže niekto tak veľmi minúť brzdiaci bod a sám Hulkenberg sa nevyhováral na auto ale vzal vinu na seba. “Žiaden problém s autom, je neuveriteľné zistiť v prvom kole, ako citlivé tieto auta sú, čo sa aerodynamiky týka,” hovorí Hulkenberg. “Je prekvapujúce ako veľa gripu strácate keď máte pred sebou hromadu áut, keď som šliapol na brzdu, okamžite som zablokoval predné kolesá a kĺzal som sa do Fernanda.” “Pravdepodobne zlý úsudok z mojej strany, trochu neskoro na brzdách, príliš dychtivý. Frustrujúce preňho aj pre Charlesa, no tiež pre mňa. Musíme ísť za komisármi, porozprávať sa s nimi a vyjasniť si to. Uvidíme, čo sa stane.” Podľa očakávania bol ako vinník kolízie aj oficiálne označený Hulkenberg a ako trest klesne na štartovom rošte VC Talianska o 10 miest.

Ferrari a Vettel oslavujú piate víťazstvo, Kimi po kolízii nedokončil

27. augusta 2018, 15:51 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Ferrari a Vettel oslavujú piate víťazstvo, Kimi po kolízii nedokončil
Ferrari napravilo nepodarenú kvalifikáciu a získalo ďalšie víťazstvo, tento rok už piate.

Sebastian Vettel štartoval z druhej pozície, ale hneď po štarte sa na dlhej rovinke Kemmel Straight dostal do vedenia, ktoré už do konca pretekov nepustil. "Som veľmi šťastný, mali sme skvelé preteky, auto teraz ukázalo, že je skvelé na všetkých tratiach, a že sme získali o trochu viac výkonu z nového motora, čo nám pomohlo na rovinkách. Na štarte som sa snažil zostať blízko Lewisovi, mať dobrý výjazd z prvej zákruty a využiť slip stream na dlhej rovinke. Keď zašiel safety car, bola to tá istá situácia, len v opačnom poradí, takže som sa snažil postrážiť si výjazd z prvej zákruty. prvý stint bol veľmi tesný, mali sme medzi sebou len pár sekúnd, ale chalani z tímu odviedli skvelú prácu počas zastávky v boxoch. Neveril som, že zelené svetlo v boxoch sa rozsvietilo tak rýchlo, ale to nedalo naším súperom šancu. Druhý stint už bol len o šetrení pneumatík nás oboch. Toto je skvelé víťazstvo a my dúfame, že na Monze to budeme môcť zopakovať, ale nebude to ľahké," povedal po pretekoch Vettel, pre ktorého to bola 52. výhra vo Formule 1. To Kimi Räikkönen odchádza zo Spa viac ako sklamaný, pretože pred pretekmi cielil na pole position a minimálne pódium v pretekoch. "Neviem, čo sa stalo na štarte. Jediné čo viem, že ma niekto trafil zozadu a ja som dostal defekt. Mal som poškodené zadné krídle a podlahu, čo znamenalo, že som nemohol ísť rýchlo a zostalo otvorené DRS celú dobu, takže bolo ťažké zostať na trati. Nemalo zmysel pokračovať, voz bol príli&sc

Halo má svoj význam, ako sa dnes ukázalo

26. augusta 2018, 18:04 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Halo má svoj význam, ako sa dnes ukázalo
V dnešných pretekoch sa ukázal význam ochrany hlavy pri havárii, ktorá bola veľmi podobná tej z roku 2012.

Na štarte VC Belgicka došlo k hromadnej kolízii. Spúšťačom bolo nedobrzdenie Nica Hulkenberga do prvej zákruty, to viedlo k tvrdému nárazu do Fernanda Alonsa. Španiel sa stal už len pasažierom v oranžovom McLarene, ktorý na Sauberi Charlesa Leclerca vyletel do vzduchu ako z odrazovej dráhy. Alonso trafil v letku Daniela Ricciarda, ktorému zdemoloval zadné krídlo a Austrálčan v dôsledku nárazu spôsobil defekt Kimimu Räikkonenovi. Okrem toho, že kolízia vyradila z pretekov piatich pretekárov, ukázala aj to, že halo má svoj význam. Keď Alonso vyšiel na chrbát Leclercovi, narazil aj do ochrany hlavy a kolesom sa jej dotkol aj keď letel vzduchom. “Halo bolo to dnes veľmi užitočné. Pozerajúc sa na replay myslím, že mu to pomohlo,” povedal Alonso. “Nemusíme riešiť, či je to dobrá vec.” “Je ťažké pochopiť, ako môžete o toľko minúť brzdiaci bod,” dodal pretekár McLarenu na adresu Hulkenberga. Kolízia sa podobala na tú spred šiestich rokoch z rovnakého okruhu, kedy Romain Grosjean na Lotuse “vyliezol” na Ferrari, ktoré riadil práve Alonso. Aj vtedy sa diskutovalo koľko chýbalo, aby Grosjean narazil Alonsovi do hlavy.   26. augusta 2018
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »