Články: Aktuality

Steiner mieri s Haasom na štvrté miesto

17. júla 2018, 18:42 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Steiner mieri s Haasom na štvrté miesto
Haas v prvej polovici sezóny splnil to čo chcel, teraz si určil priority na zvyšok roka.

Šéf tímu Haas hovorí, že v F1 už neexistuje niečo ako stred poľa. Tímy sú rozdelené na tri najlepšie a zvyšok. Haas je momentálne piaty, na najlepší tím zo zvyšku, Renault, stráca 19 bodov. Pred šiestou Force Indiou má náskok dva body, pred siedmym McLarenom tri. Williams síce vystriedal Sauber na mieste najslabšieho tímu, no nejaké body na konte má. Steiner je rád, že Haas je v polovici sezóny tam kde je, no tento výsledok neprišiel ľahko. “Po testoch sme boli veľmi optimistickí čo sa týka toho, čo môžeme dosiahnuť, no stále je to náročné, pretože ostatné tímy sú veľmi dobré, nie je nikto, kto by nebol konkurencieschopný.” “Už nie je stred poľa, je len zvyšok. Najprv prvé tri tímy a potom zvyšok. Všetky tímy od štvrtého po desiate miesto môžu súperiť o body, v tejto sezóne sme to videli. Takže, byť piaty je pekné.” “Po testoch bolo realistické myslieť si, že tam budeme, no mali sme podozrenie, že to môže byť namáhavé a ono to namáhavé je.” "Vybudovať si túto pozíciu bolo náročné a pracoval na tom celý tím, no v druhej polovici sezóny je našim cieľom a udržať sa tam a nakoniec dostihnúť Renault." “Myslím, že s potenciálom auta, ktorý sme ukázali v posledných troch pretekoch, je možné zameriavať sa na štvrté miesto.” “Druhá vec je, či to dosiahneme alebo nie. Nechcem byť arogantný a hovor

Honda sa chce výrazne zlepšiť do konca roka

16. júla 2018, 22:55 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Honda sa chce výrazne zlepšiť do konca roka
Honda si uvedomuje kde a ako veľmi stráca na konkurenciu a dúfa, že sa v tejto sezóne ešte zlepší.

Japonská továreň predstavila v Kanade vylepšený motor, ten vraj presvedčil Red Bull pre podpis zmluvy na rok 2019. Na Veľkej cene Veľkej Británie bola strata Hondy na čelo sekunda na kolo, Gaslyho trápila nízka rýchlosť na rovinkách. Strata Hondy bola podčiarknutá vo vysokorýchlostných zákrutách za bývalou cieľovou rovinkou. “Nemôžem vám povedať jasné áno ani jasné nie, no stále pracujeme na motore,” povedal technický riaditeľ Hondy Toyoharu Tanabe. “Dúfam, že túto sezónu ešte prídeme s vylepšeniami a zlepšeniami.” “Na kvalifikačných dátach (zo Silverstone) sme videli deficit vo výkone na rovinkách. Samozrejme, že máme medzery, najmä tu, kde sa ide na plný plyn. V Silverstone sme to mali náročné, náročnejšie ako inde.” Zlepšenie Hondy v porovnaní s Renaultom pridáva Red Bullu na optimizme. Naznačuje to, že sa Honda môže budúci rok ešte značne zlepšiť. Gasly hovorí, že nie je frustrovaný z Hondy. Tá sa podľa jeho slov zlepšuje. Mladého Francúza štve, že dodávateľ motorov jeho tímu začal vývoj s ročným oneskorením oproti ostatným tímom. "Je to čisto forme a výkone motoru, no viem, že na tom robia a že majú pár nápadov,” hovorí Gasly. “Potrebujem im len dať čas, aby to dostali na trať, momentálne stále strácame veľa rýchlosti na rovinkách.” Gasly skončil v Británii na desiatom mieste, v dôsledku penalizácie sa

Dodávatelia motorov stopli zmenu pravidiel na rok 2021

10. júla 2018, 20:27 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Dodávatelia motorov stopli zmenu pravidiel na rok 2021
Na rok 2021 sa chystajú nové pravidlá v oblasti motorov. Potvrdenie bolo na spadnutie, no dodávatelia motorov sa na poslednú chvíľu zhodli, že zmenu nechcú.

Diskusie o zmene pravidiel v roku 2021 sa pozastavili. Továrenské tímy spochybnili balík pravidiel, ktorý bol potvrdený FIA a šéfmi série. Zmena pravidiel, resp. ich zjednodušenie, bolo prijaté v októbri a jedným z krokov je napríklad zrušenie MGU-H. Diskusie odvtedy pokračovali, továrne súhlasili so zrušením MGU-H a FIA dúfala, že všetky pravidlá budú oficiálne potvrdené na konci júna. Pri poslednom stretnutí strategickej skupiny ale výrobcovia dospeli k záveru, že chcú ostať pri súčasnom modeli pohonnej jednotky vrátane MGU-H. Jedným z argumentov je to, že do F1 neprichádza nový tím, pričom potenciálny príchod niekoho nového bol prvotným dôvodom pre zmenu pravidiel. Do diskusie o zmene pravidiel v roku 2021 bolo zapojené Porsche, Volkswagen bol zapojený do diskusie o zmenách pravidiel, ktoré priniesli V6 motory. Volkswagen sa ako potenciálny nový dodávateľ motorov vytratil po škandále s emisiami. Iniciatívu prejavoval aj Aston Martin, no momentálne sú jednania na bode mrazu. “Stále je o čom diskutovať,” hovorí Toto Wolff. “Mali sme prezentáciu, ktorá by v prípade schválenia znamenala prerobenie motoru.” “Všetci štyria motorári sa zhodli, že rozumejú, že by sme možno v F1 potrebovali zvýšiť hluk a že je treba diskutovať o spotrebe paliva. Zmena motoru bez toho, aby prišiel niekto nový ale zmysel nedáva.” “Ak teda niekto mieni do F1 vstúpiť tak ako my, je

Gasly bol penalizovaný a prišiel o desiate miesto

9. júla 2018, 15:07 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Gasly bol penalizovaný a prišiel o desiate miesto
Pretekár Toro Rosso prišiel pre penalizáciu za súboj s Perezom o jeden majstrovský bod.

Pierre Gasly bojoval v závere pretekov o poslednú bodovanú pozíciu so Sergiom Perezom. Finálny súboj sa odohral v predposlednom kole, v zákrute Club, jazdec Toro Rosso nenechal na výjazde svojmu súperovi žiadne miesto a vytlačil ho z trate. Keď sa na to pozrieme z iného uhla pohľadu, Gasly bol jasne na Perezovej úrovni a Mexičan nepribrzdil. Traťoví komisári ale dospeli k záveru, že vina je na strane Francúza a udelili mu penalizáciu 5 sekúnd. Gasly neprišiel len o desiate miesto, prepadol sa na trináste miesto za Pereza, Vandoorna a Strolla. Verdikt sa mladému pretekárovi samozrejme nepáči a hovorí o tom, že takéto incidenty ostanú bežne bez povšimnutia. “Každý víkend dochádza ku kontaktom a ďalej sa to nerieši, je to súčasť pretekania a to, čo ho robí vzrušujúcim! Mali sme tesný súboj, užil som si to. Nechajte nás jednoducho pretekať a zastavte tieto otravné penalizácie!”

Räikkönen vzal vinu za kolíziu s Hamiltonom na seba

9. júla 2018, 14:47 | Aleš Mrázek | Komentáre
Ilustrační fotografie - Räikkönen vzal vinu za kolíziu s Hamiltonom na seba
Kimi Räikkonen potvrdil, že si zaslúžil penalizáciu za kolíziu s Lewisom Hamiltonom na štarte Veľkej ceny Veľkej Británie.

V tretej zákrute prvého kola pretekov fínsky jazdec v službách Ferrari prebrzdil a vrazil do pravého zadného kolesa Lewisa Hamiltona, ktorý sa následne okamžite dostal do šmyku a prepadol sa na koniec štartového poľa.   The moment @lewishamilton’ dreams of a 5th straight #BritishGP all but disappeared . #LewisHamilton #F1 #Formula1 #Silverstone #Raikkonen #InstaSports Příspěvek sdílený FORMULA 1® (@f1), Čec 8, 2018 v 8:04 PDT   Räikkönen potom dostal za spôsobenie kolízie penaliz&aac

VC Veľkej Británie: Vettel dobyl Silverstone! Hamilton po stíhacej jazde druhý

8. júla 2018, 19:53 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Veľkej Británie: Vettel dobyl Silverstone! Hamilton po stíhacej jazde druhý
Okruh na bývalom vojenskom letisku nám pripravil veľmi napínavé preteky, ktoré ovládol Sebastian Vettel na Ferrari. Lewis Hamilton po kolízii v prvom kole s Kimim Räikkonenom predviedol fantastickú stíhaciu jazdu a prišiel si po druhé miesto. Preteky nedokončilo päť jazdcov.

Fenomenálne odštartoval Vettel, ktorý okamžite prekonal Hamiltona a prevzal vedenie. Dobrý štart predviedol tiež Nemcov tímový kolega Räikkönen. Jeho predbiehací manéver nedopadol podľa očakávaní, lebo nabral a roztočil Hamiltona, ktorý sa tak prepadol až na samotný chvost štartového poľa. Fín bol za svoj manéver následne potrestaný 10-sekundovou penalizáciou, ktorú si odpykal počas zastávky v boxoch. pic.twitter.com/A5QALrET5w— SvětFormule.cz (@svetformule) 8. júla 2018   Brendona Hartleyho sa nepustila smola ani dnes. Novozélanďan musel svoj monopost odstaviť už po prvom kole. Charles Leclerc, ktorý sa pohyboval na siedmom mieste, musel po zastávke v boxoch tiež odstúpiť pre zle upevnené koleso. V tej chvíli bol v čele Bottas a Hamilton sa už nachádzal na treťom mieste. Oboch však ešte čakala zastávka v boxoch. pic.twitter.com/P2mMnY2uSC— SvětFormule.cz (@svetformule) 8. júla 2018   O niekoľko kôl neskôr sa postaral o žlté vlajky a následný safety car Marcus Ericsson, ktorý nezvládol svoj voz a skončil v bariére, keď sa pok&uac

Verstappen: Strácame 70-80 koní

7. júla 2018, 18:55 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Verstappen: Strácame 70-80 koní
Po víťazstve na domácej pôde dnes Red Bull strácal na vedúce dva tímy veľa. Max Verstappen sa tomu nečuduje.

Max Verstappen odhaduje, že strata Red Bullu na vedúce dva tímy je 70-80 konských síl, naviac dodáva, že s novými monopostami je náročné jazdiť cez ploché zákruty. Holanďan vie o čom hovorí, vo včerajšom tréningu skončil po neopatrnom výjazde zo zákruty v bariére. “Keď vám chýba 70-80 konských síl viete, že sa budete trápiť. S autami ktoré máme sa ploché zákruty stávajú viac a viac náročnejšími.” Jazdec Red Bullu hovorí, že deficit konských síl cítiť nájme pri výjazde zo zákrut a na rovinkách, na ktorých tím stráca najviac. „Veľkým problémom tiež je, keď idete cez zákrutu, ktorá je takmer rovná a akcelerujete na výjazde, zdá sa, že motor neťahá. Viete, že nemáte konské sily. Keď sú zákruty ploché, redukujete rýchlosť pre zatáčanie, strácate ešte viac.“  “Ak stratíte viac ako sekundu na rovinkách, viete, že to bude náročný víkend. V skutočnosti som bol ale dosť šťastný s tým, v akej bolo auto forme. Nemôžem sa sťažovať.” Red Bull jazdí už druhú sezónu sám so sebou, Ferrari a Mercedes sú ďaleko pred nimi a zvyšok poľa je ďaleko za nimi.  “Neviem presné číslo, no ak strácate viac ako sekundu na rovinke viete, že je to veľa. Takto jazdím štyri roky. Zvyknete si na to. Jasné, nie je to niečo, čo chcete, ale tak to je.”

Vandoorne hovorí o neovládateľnom McLarene, s ktorým je tím bezradný

7. júla 2018, 18:31 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Vandoorne hovorí o neovládateľnom McLarene, s ktorým je tím bezradný
Fernando Alonso síce dnešok opísal ako najlepšiu kvalifikáciu sezóny, no jeho tímový kolega má na situáciu úplne opačný názor.

Stoffel Vandoorne dnes ostal v Q1 na sedemnástom mieste. V podstate bol predposledný, Hartley so Strollom nemali odjazdené merané kolo. Vandoorne prehráva so svojim tímovým kolegom v kvalifikáciách 0:10. Podľa jeho slov bolo auto neovládateľné a čo je horšie, nikto nechápe prečo. “Dnešok bol naozaj náročný. Auto bolo neovládateľné a momentálne naozaj nerozumieme prečo.” V McLarene vedeli, že je zle už pred kvalifikáciou, snažili sa prísť na to, v čom je problém. Neúspešne. “Myslím, že sme na tom dnes boli omnoho lepšie než v piatok, no už od rána sa niečo s autom zdalo byť od základu zle. Pred kvalifikáciou sme neboli schopní zistiť, o čo ide. V kvalifikácii bol pocit celkom zlý. Veľmi zlý. Nič.” Ostatné autá mali podľa Vandoorna aspoň nejakú rýchlosť, rozdiel deviatich desatín medzi ním a tímovým kolegom ho absolútne netrápi. “Nezaujíma ma, aký veľký je rozdiel, pretože je to pochopiteľné vzhľadom na problémy, ktoré s autom máme. Vôbec sa na to nepozerám.” Vandoorne za Alonsom zaostával aj včera, to ale vysvetľuje rozdielnym nastavením vozov. Cieľom belgického pretekára po kvalifikácii je porozumieť problémom auta. “Nie je nič viac, čo môžeme robiť,” dodal.

Ricciardovi sa v Q3 pokazilo DRS

7. júla 2018, 18:14 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Ricciardovi sa v Q3 pokazilo DRS
Red Bull na vedúce dva tímy stráca, vedeli, že Silverstone bude kritický. Čo nevedeli je, že sa Ricciardovi pokazí DRS.

Pri plochosti okruhu Silverstone si boli jazdi Red Bullu vedomí, že najlepšie v čo môžu dúfať je tretí rad. Okruh ako ten vo Veľkej Británii rakúskemu tímu veľmi nesedí. Ricciardovi sa ale situácia skomplikovala ešte viac, keď sa mu na Wellington Straight nedalo otvoriť zadné krídlo a nemohol využiť systém DRS. “Stratil som to medzi zákrutami 4 a 6 v Q3. V poslednom kole to bolo opravené, no v prvom, najlepšom, nie. No je to v poriadku, je to troche frustrujúce. Neviem prečo, asi sa to stalo v nevhodnom čase.” Ricciardo podľa vlastných slov stratil pár desatín, čo podľa neho nie je nič tragické. Faktom ale ostáva, že na tímového kolegu stratil pol sekundy. “Je to pár desatín. Nezmení nám to svet, je to len trochu frustrujúce. Vieme, že už teraz strácame a na rovinkách strácame veľa. Keď som teda videl, že stláčam tlačidlo DRS a nefunguje, bolo to frustrujúcejšie než čokoľvek.”

Hamilton získal pole position, hovorí o najväčšom tlaku aký zažil

7. júla 2018, 17:59 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Hamilton získal pole position, hovorí o najväčšom tlaku aký zažil
Hamilton získal doma pole position a nebolo to zďaleka prvýkrát, ani druhý, ani desiaty. Podľa vlastných slov bol ale pod obrovským tlakom.

Lewis Hamilton vníma domáce preteky vždy intenzívne. Dnes získal doma 76. pole position v kariére a fanúšikov bolo počuť. “Keď zarátam prípravu, tú intenzitu, tímový duch a silu okamihu, vediac, ako blízko sme k pole position, bolo to jedno z najlepších kôl aké som kedy zajazdil. Cítil som sa pod najväčším tlakom pod akým som kedy bol a potom len…..” pic.twitter.com/6EeCpUC6xD— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 7. júla 2018   Lewis Hamilton sám veľmi nechápe, prečo bol taký nervózny a nechápe ani to, ako stres zvládol. Úradujúci majster sveta uznal aj formu Ferrari, s ktorým to bolo naozaj tesné a poďakoval sa svojmu tímu. “Neviem vám povedať ako som zvládal adrenalín, bolo to za hranicami toho, čo som kedy zažil. To je dosť bláznivé, keďže to bola 76. pole position.“ „Títo chlapi (Ferrari) vytiahli v Q3 niečo naozaj výnimočné. Neviem, čo včera robili, no ich auto bolo dnes veľmi rýchle. Myslím, že sme sa tým naozaj dobre popasovali.“ „Tak obrovské množstvo tlaku, som tak vďačný svojmu tímu za tvrdú prácu. Ferrari tento víkend pozbieralo nejakú rýchlosť, no my sme v tej najlepšej pozícii, v akej môžeme byť. Na&scar
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »