Články: Aktuality

Ráno hrozilo, že Vettel sa kvalifikácie nezúčastní

7. júla 2018, 17:38 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Ráno hrozilo, že Vettel sa kvalifikácie nezúčastní
Sebastian Vettel prehral súboj o pole position s Lewisom Hamiltonom, ráno ale nevedel, či sa vôbec kvalifikácie zúčastní.

Vettel zo svojho monopostu vysadol pár minút pred koncom tretieho tréningu a prišiel o jednu kvalifikačnú simuláciu. Mal problémy s krkom. Pretekár dostal otázku, či si myslel, že by mohol byť na pole position. “Aby som bol úprimný, ráno nie, nebol som si istý, či budem v kvalifikácii.” Nemecký pretekár cíti, že v kvalifikácii stratil na rovinkách. Z bolesti  krku nerobí drámu, vraj mu len o niečo skrátila tretí tréning. “V poslednom kole som bol spokojný, stratil som síce veľa času na rovinkách, no aj tak to bolo tesné. Nie je to nič dramatické, kvalifikácia bola v pohode,” povedal Vettel. “Ráno sme to museli zabaliť o niečo skôr ako som chcel, no bolo to fajn.” Štvornásobný majster sveta si nie je úplne istý, prečo nebolo Ferrari v Q3 rýchlejšie ale pretekov sa neobáva. “Neviem čo sa stalo, auto bolo trochu tuhé. Prehrali sme. Pretekov sa neobávam. S prvou jazdou v Q3 som bol celkom spokojný, vedel som, že som do toho mal dať o trochu viac v treťom sektore, ktorý som spravil dobre na druhý pokus, no vtedy som stratil na rovinkách.” 7. júla 2018   “Nie som si istý prečo. Zajazdil som dve kolá, ktoré boli identické, pri polovici desatiny sa môžete stále nalieh

Alonso: Bola to najlepšie tohtoročná kvalifikácia

7. júla 2018, 17:17 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Alonso: Bola to najlepšie tohtoročná kvalifikácia
Fernando Alonso je vzhľadom na povahu okruhu a svojho auta spokojný s tým, ako McLaren zvládol kvalifikáciu.

Alonso sa kvalifikoval na zajtrajšie preteky na trináste miesto, ráno ešte k tomu použil posledné „voľné“ MGU-H. Napriek tomu si myslí, že dnešná kvalifikácia bola pre McLaren najlepšou v sezóne. “Myslím, že dnešná kvalifikácia bola nepochybne najlepšou v roku a tento víkend je tiež zatiaľ najlepším.”  “Celá sobota išla dobre a my sme boli veľmi konkurencieschopní. Som veľmi šťastný a dúfam, že zajtra môžeme získať nejaké body. Pozícia je viac-menej taká istá ako vždy, no je to dlhá trať a potrebujete veľa prítlaku.” Silverstone nie je zrovna okruh, ktorý by McLarenu vyhovoval, rovnako ako tomu bolo na Red Bull Ringu s dlhými rovinkami, či vo Francúzsku. “Vedeli sme o problémoch, ktoré tu môžeme mať, myslím si teda, že sme sa z komplikovanej kvalifikácie dostali s dobrou pozíciou a štartujeme z čistej strany.” “Z celkového hľadiska som šťastný, no vieme o svojich limitoch. Tie sú také isté ako vo Francúzsku a v Rakúsku, pretože autá sú stále tie isté.” Sauber v posledných pretekoch preskočil McLaren a pomaly sa mu vzďaľuje. Zdá sa, že Alonso si toho je vedomý. “Dúfam, že na Hockenheime môžeme mať nejaké vylepšenia a v Maďarsku tiež. Vieme, že potrebujeme nejaké desatiny, aby sme stačili na Haas aj na Sauber, ktorý je teraz na &u

Zmení sa systém bodovania?

7. júla 2018, 16:55 | Jan Fridrich | Komentáre
Ilustrační fotografie - Zmení sa systém bodovania?
Súčasný systém bodovania (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1) je vo Formule 1 používaný od sezóny 2010. Vlastníci Formuly 1 spoločne so šéfmi jednotlivých tímov prediskutovali rôzne úpravy bodovacieho systému. Spoločník Force Indie Vijay Mallya v rozhovore prezradil, aké zazneli návrhy.

Liberty Media sa snaží zatraktívniť Formulu 1 rôznymi spôsobmi. Od propagovania sa na sociálnych sieťach až po diskusiu ohľadom nových športových pravidiel. Vijay Mallya uviedol, že sa môže v budúcnosti zmeniť systém bodovania. 6. júla 2018   "Zvažuje sa, že by mohlo bodovať všetkých dvadsať monopostov, ak dokončia preteky. Posledný pretekár, ktorý dokončí preteky, získa jeden bod. Ďalšou možnosťou je, že by malo bodovať pätnásť áut miesto aktuálnych desiatich. Všetky spomínané návrhy boli povedané," uviedol spoluvlastník Force Indie. "Samozrejme môj komentár smeroval k tomu, že musíme platiť FIA za každý bod, ktorý získame. Budeme sa musieť súbežne pozrieť na systém platenia," dodal Vijay Mallya. 2. júla 2018   Systém bodovania bol vo Formule 1 niekoľkokrát zmenený. Na prelome tisícročí dokonca dvakrát. Do roku 2002 bodovalo prvých šesť áut (10-6-4-3-2-1). Od sezóny 2003 bol počet bodujúcich vozov rozšírený na osem (10-8-6-5-4-3-2-1). V sezóne 2010 bol zavedený súčasný systém bodovania, ktorý rozdel&iac

VC Veľkej Británie: V závere si pole position vybojoval Hamilton

7. júla 2018, 16:35 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Veľkej Británie: V závere si pole position vybojoval Hamilton
Na domácej pôde Lewisa Hamiltona sme zažili napínavý súboj o pole position, ktorú nakoniec získal domáci miláčik tesne pred Vettelom. Na pár chvíľ to ale vyzeralo, že mu ju uchmatne Kimi Räikkonen.

Q1 Prvú časť kvalifikácie zdramatizovali oba Williamsy, najprv havaroval Stroll a spôsobil červené vlajky, potom sa mimo trate ocitol Sirotkin. Ruský pretekár sa ale na rozdiel od tímového kolegu dokázal dostať do boxov a následne naspäť na trať. Jeho čas bol ale len osemnásty najlepší, čiže najhorší. Brendon Hartley sa pre haváriu v treťom tréningu do kvalifikácie nezapojil. Ďalej nepostúpili Vandoorne a Sainz. Španiel o postup bojoval s tímovým kolegom a Sergiom Perezom. Q2 Pri druhej várke jázd v Q2 sa žiadnemu z jazdcov nepodarilo vylepšiť svoj čas, resp. dostať sa do najlepšej desiatky. V rámci knock out zóny sa posunul Gasly, z pätnásteho na štrnáste miesto pred Ericssona. Švédov tímový kolega sa medzitým dostal do Q3. Nezlepšili sa ani jedenásty Hulkenberg, dvanásty Perez a trinásty Alonso. Pre Renault to bolo prvýkrát od VC Japonska 2017, kedy sa nedostal s ani jedným vozom do Q3. Q3 V prvých jazdách to vyzeralo na pole position pre Sebastiana Vettela, na záver kvalifikácie ho ale Lewis Hamilton prekonal. Vettel sa pokúsil úder vrátiť, no pole position mu ušla o 44 tisícin sekundy. Do jednej desatiny za Hamiltona sa vošiel aj Räikkonen, ten mal absolútne najrýchlejší prvý a posledný sektor, no pokazil prostredný. Na štvrtom mieste druhý Mercedes Valtteriho Bottasa, v tretej rade tradične Red Bull. Najlepš&iacut

VC Veľkej Británie: V treťom tréningu najrýchlejší Hamilton, Hartley havaroval

7. júla 2018, 13:14 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Veľkej Británie: V treťom tréningu najrýchlejší Hamilton, Hartley havaroval
Hamilton s Räikkonenom boli najrýchlejší, no pozornosť bola upriamená na Harlteyho, ktorému sa za jazdy zlomilo zavesenie kolesa. Jazdec Toro Rosso tvrdo narazil do bariéry, no je v poriadku.

Najrýchlejší bol v treťom tréningu Hamilton, menej ako desatinu naňho stratil Räikkonen. Na treťom a štvrtom mieste Bottas a Vettel. Šesticu najlepších uzatvárajú Verstappen s Ricciardom. Najlepší zo zvyšku sveta Leclerc, tímový kolega Ericsson s ním dlho držal krok, nakoniec bol ale až desiaty najrýchlejší. Medzi jazdcov Sauberu sa dostali oba vozy Haas. Všetci desiati jazdci dosiahli svoj čas na mäkkej zmesi pneumatík Počas tréningu sme boli svedkami veľkej havárie, Hartley brzdil do ľavotočivej zákruty a pri brzdení sa mu zlomilo zavesenie ľavého predného kolesa. Monopost sa stal nekontrolovateľným a Novozélanďan skončil v bariére. Musel podstúpiť lekársku prehliadku a Toro Rosso sa rozhodlo na trať už nepustiť Pierra Gaslyho, aby neskončil ako Hartley.  

Piatok v Silverstone: Na čele Hamilton a Vettel, Grosjean S Verstappenom havarovali

7. júla 2018, 08:33 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - Piatok v Silverstone: Na čele Hamilton a Vettel, Grosjean S Verstappenom havarovali
V piatkových jazdách sa najlepšie darilo najväčším rivalom v boji o titul, Sebastianovi Vettelovi a Lewisovi Hamiltonovi. Force India je späť v najlepšej desiatke, takisto Sauber postupuje stále vyššie. V Británii si odbila premiéru tvrdá, modro označená zmes pneumatík Pirelli a neboli sme "ochudobnení" ani o červené vlajky či virtuálne safety car a niekoľko výletov mimo trať.

Prvý tréning
Na okruhu v Silverstone mohli piloti prvýkrát vyskúšať tvrdú sadu pneumatík. Videli sme ju však len na voze Ricciarda, Grosjeana, Alonsa a oboch Force Indií. Ostatní obuli buď stredne tvrdú špecifikáciu gúm alebo softy.   Mercedesu, ako je už zvykom, táto trať sedí, čo okamžite potvrdili, keď Hamilton s Bottas obsadili prvé dve priečky a tretí Vettel mal na domáceho hrdinu stratu niečo málo cez pol sekundy. Za ním sa zaradil Ricciardo a Räikkönen, ktorý si dnes s traťovými limitmi nijako nelámal hlavu a raz sa roztočil. 6. júla 2018  Fín ale nebol jediným pilotom, ktorý si urobil výlet mimo trať. Najhoršie dopadol Romain Grosjean, ktorý v zákrute nezvládol svoj Haas a zabodol ho do bariéry a bol kvôli nemu aktivovaný virtuálny safety car. 6. júla 2018

Reakcia na biedu v McLarene: Boullier oznámil rezignáciu

4. júla 2018, 12:52 | Stanislav Kolman | Komentáre
Ilustrační fotografie - Reakcia na biedu v McLarene: Boullier oznámil rezignáciu
Nie je žiadnym tajomstvom, že stajňa z Wokingu rieši jednu patáliu za druhou. To teraz vyústilo v rezignáciu lídra Erice Boullier a reorganizáciu najvyššieho vedenia tímu McLaren.

Nepresvedčivé výsledky, čokoládová kauza a nezhody vo vnútri samotného tímu. To všetko sa v posledných týždňoch nasčítalo a vyústilo v rezignáciu Erica Boulliera, závodného riaditeľa britského tímu McLaren. Prostredníctvom oficiálnych stránok to dnes oznámila sama stajňa.

"Som veľmi hrdý na to, že som v uplynulých štyroch rokoch spolupracoval s tak skvelým tímom, ale teraz som si uvedomil, že je ten správny čas, aby som odišiel. Chcem McLarenu popriať všetko najlepšie do zvyšku sezóny aj do budúcnosti, "uviedol Boullier v oficiálnom vyhlásení.

Písali sme:

Skvelá hra čísel: Tri tímy išli v Rakúsku okrúhle preteky. Všetky si prišli pre dvojité body

4. júla 2018, 00:16 | Stanislav Kolman | Komentáre
Ilustrační fotografie - Skvelá hra čísel: Tri tímy išli v Rakúsku okrúhle preteky. Všetky si prišli pre dvojité body
Dramatické preteky na rakúskom Red Bull Ringu ponúkli samy o sebe atraktívne divadlo, zaujímavosti k nám však prúdia aj desiatky hodín po finiši. Trebárs tá o guľatinách troch tímov, ktoré ich oslávili poriadnou porciou bodového zisku.

Na číselnú zaujímavosť upozornila sama Formula 1 prostredníctvom účtu na Twitteri krátko po skončení pretekov. Hneď tri stajne totiž v Rakúsku oslávili jubilejný štart. Pre americký Haas to bola päťdesiata veľká cena, Force India zaznamenala dvesté preteky a Sauber si pripísal 450. štart. A jazdci všetkých troch tímov nadelili svojim zamestnávateľom ten najlepší možný darček. Predsa len ide o stajne, ktoré ťažko môžu pomýšľať na boj o najvyššie priečky, cieľom pre nich je skôr maximalizácia bodového zisku. A to sa podarilo na výbornú. Všetkých šesť vozov sa totiž umiestnilo v najlepšej desiatke a vezie domov body. Pre Haas, Force Indiu aj Sauber je to navyše tento rok prvý dvojitý bodový zisk. Písali sme: VC Rakúska: Verstappen vyhral, Mercedes zlyhal Konečné poradie na Veľkej cene Rakúska 2018 vynieslo zo spomínanej trojice tímov najväčší bodový zisk Haasu. Romain Grosjean sa dočkal prvých tohtoročných bodov a skončil štvrtý, kolega Kevin Magnussen hneď za ním. Celkom teda 22 bodíkov. Dvojica z ružových monopostov skončila za nimi, šieste miesto Estebana Ocon a siedme Sergia Péreza prinieslo štrnásť bodov. A desiatku najlepších uzavrel Sauber deviatym (Charles Leclerc) a desiatym (Marcus Ericsson) miestom so ziskom troch bodov. 2. júla 2018

Ericsson: Kľúčom k TOP 10 bolo správne zaobchádzanie s pneumatikami

3. júla 2018, 00:38 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - Ericsson: Kľúčom k TOP 10 bolo správne zaobchádzanie s pneumatikami
Marcus Ericsson sa na Red Bull Ringu konečne dočkal ďalších bodov, mohol mať však o bod viac nebyť drobnej tímovej réžie a Švédovho "tímového ducha".

Stajňa z Hinwillu po 66 pretekoch prišla konečne do cieľa s oboma vozmi v najlepšej desiatke, čo je najlepší výsledok od VC Číny 2015. Cieľovou pásku preťalo jej duo na deviatom a desiatom mieste, v poradí Leclerc-Ericsson. Charles Leclerc sa prehrýzol famóznym spôsobom po štarte z osemnásteho miesta a chybe v prvom kole na konečnú deviatu pozíciu a jeho parťák Ericsson najlepšiu desiatku uzavrel. Aby dostihli Alonsa, tak si podľa toho, ako boli rýchli, priebežne menili cez tímovú réžiu poradie. "Prenasledoval som Alonsa, ktorý išiel na deviatom mieste. Naozaj ma to bavilo. Ale na konci som musel Charlesa pustiť, pretože on urobil to isté predtým," odvoláva sa na situáciu, ktorá nastala o niekoľko kôl skôr. Každý bol na inej stratégii a Monačan ho vtedy tiež pustil pred seba. Ericsson tvrdí, že s nasledujúcim dobrovoľným odovzdaním pozície a tiež s jedným bodom do hodnotenia jazdcov "nemal žiadny problém, pretože je tímový hráč." Dvadsaťsedemročný rodák z kumule po dlhej dobe zažiaril, keď sa mu podarilo niekoľko krásnych predbiehacích manévrov vrátane "dvojnásobného" predbehnutie Pierra Gaslyho. Najprv ho prekonal Leclerc a následne Francúza z Toro Rosso odsunul na nebodované pozície práve za Lelcercom nalepený Ericsson.   1. júla 2018   "Z úplného chv

Odplata za Austráliu: Haas si pri svojej 50. VC prišiel pre najlepší výsledok v histórii tímu

2. júla 2018, 23:30 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - Odplata za Austráliu: Haas si pri svojej 50. VC prišiel pre najlepší výsledok v histórii tímu
Aj v Haase mali dôvod oslavovať, pretože obaja ich jazdci došli v najlepšej päťke, čo pred pretekmi nikto nečakal. Magnussen tento fantastický výsledok označil za "odplatu za Austráliu".

Americká stajňa po celý víkend na Red Bull Ringu ukazovala svoju silu, keď sa pravidelne umiestňovala za Ferrari, Mercedesom a Red Bullom. Do pretekov Romain Grosjean a Kevin Magnussen odštartovali z piateho, resp. ôsmeho miesta. Počas pretekov udávali tempo zvyšku poľa a pohybovali sa okolo šiesteho, siedmeho miesta, než vypadli pred nimi idúci piloti Mercedesu a Daniel Ricciardo na Red Bulle. Napriek tomu, že boli najlepší zo zvyšku sveta, tak top 3 im nadelila jedno celé kolo. Rovnako ako kopa ich rivalov mali aj oni problémy udržať pneumatiky pri živote. Avšak, popasovali sa s tým ako jazdci, tak tím na výbornú a za odmenu si pripísali svoj najlepší výsledok v histórii tímu, ktorý symbolicky zaznamenali na okrúhlej 50. Veľkej cene. "Pre celý tím to je skvelý deň. Zaslúži si (tím) tak skvelý výsledok, ako je dojsť s oboma vozidlami na štvrtom a piatom mieste," radoval sa francúzsky pretekár, ktorý bol blízko podobne výbornému výsledku už v úvodných pretekoch v Austrálii. Tam však doplatil, rovnako ako jeho parťák Magnussen, na zle upevnené koleso. "Je to pre nás neuveriteľná 50. Veľká cena. Som naozaj šťastný za všetkých chlapcov. Po celý víkend sme odvádzali skvelú prácu. V pretekoch sme mali trochu šťastia, pretože oba Mercedesy nedokončili, ale bol to parádny víkend, na ktorom môžeme stavať. Stále sú nejaké veci, ktoré môžeme zlepšiť, ale som rád, že sme zvládli na pneumatikách tak dlhý stint. Posledných 20 kôl
« 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »