Články: Aktuality

VC Rakúska: Verstappen vyhral, Mercedes zlyhal

1. júla 2018, 16:44 | Rastislav Macko | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Rakúska: Verstappen vyhral, Mercedes zlyhal
Veľkú cenu Rakúska prekvapivo vyhral Max Verstappen. Na pódiu ho doplnila dvojica Ferrari. Tragédiu zaznamenala dvojica z Mercedesu, ktorá nevidela cieľ. Vettel sa tak dostal do čela šampionátu.

Valtteri Bottas nezaznamenal ideálny štart z Pole Position a hneď po štarte sa prepadol za Hamiltona, Raikkonena a Verstappena. Takýto stav trval len jednu zákrutu, v tej ďalšej Verstappen vytlačil Raikkonena do výbehovej zóny, vďaka čomu stratil trochu času a Bottas tak dokázal minimalizovať stratu a dostal sa pred Raikkonena a Verstappena. Hamilton si na prvom mieste začal budovať náskok na svojho kolegu Bottasa. Dobrý štart zaznamenala aj dvojica z Haasu, ktorá sa dokázala v prvých kolách biť s Red Bullmi, ale v ďalších kolách na nich postupne zaútočil Vettel a Haasy začali pomaly strácať. Raikkonen sa po svojej chybe prepadol až na 4. miesto. Veľmi rýchlo sa naň začal doťahovať Daniel Ricciardo. V 10. kole sa začali biť medzi sebou Renaulty a Force Indie. O dve kolá neskôr sa Hulkenbergovi pokazil motor a vydymil štartovú rovinku. Rovnaká smola zastihla druhého Bottasa o ďalšie dve kolá neskôr. „Odišla mi prevodovka,“ zahlásil Bottas svojmu tímu. Na trati sa spustil virtuálny safety car a počas neho sa strhol súboj v boxoch medzi Ferrari a Red Bullom, ktoré takto zariskovali. Táto pomalšia fáza trvala len jedno kolo a keďže Hamilton vtedy nešiel do boxov, Ferrari a Red Bull získali výhodu. V 20. kole opäť Raikkonen chyboval, tentokrát bez cudzieho zavinenia, a okamžite to využil Daniel Ricciardo, ktorý sa dostal na tretie miesto a zajazdil najrýchlejšie kolo. Na čele sa stále držal Lewis Hamilton s 13 sekundovým násko

Rakúsku pole position získal opäť Bottas, Grosjean najlepší zo zvyšku poľa

1. júla 2018, 12:45 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - Rakúsku pole position získal opäť Bottas, Grosjean najlepší zo zvyšku poľa
Vpredu k žiadnemu prekvapeniu nedošlo. Prvý rad patrí Mercedesu na čele s Bottasom. Kvalifikácia sa podarila Grosjeanovi, ktorý rozdelil jazdcov Red Bullu a bude štartovať z tretieho radu. Vettel obdržal penalizáciu za blokovanie Sainza a odštartuje zo šiesteho miesta.

Prvá časť kvalifikácie Piloti nezaháľali a okamžite vyrazili na trať. Ferrari zvolilo pre úvodný segment zaujímavú stratégiu, pretože bolo jediným tímom, ktorý ho odjazdil na supermäkkých pneumatikách, zatiaľ čo ostatní mali nasadenú najmäkšiu sadu gúm, ktorá je na Red Bull Ringu k dispozícii, ultrasoft. 30. júna 2018   Najrýchlejším mužom bol Hamilton, avšak Bottas poslal svojmu kolegovi varovný signál, pretože na neho stratil iba 95 tisícin. Haas je očividne späť, najmä Romain Grosjean, ktorého v posledných pretekoch sprevádzala poriadna dávka smoly. Francúz obsadil štvrtú pozíciu pred oboma Red Bullmi, Sebastianom Vettelom a jeho parťákom na siedmom mieste, Kevinom Magnussenom. Postup do druhej časti tesne ušiel Stoffelovi Vandoornovi na McLarene. Pätnástu priečku mu vzal Lance Stroll, ktorý ho prekonal o 8 tisícin sekundy. Okrem pilota stajne z Wokingu ďalej nepostúpil Sergio Pérez, Sergej Sirotkin, Brandon Hartley a Marcus Ericsson. Druhá časť kvalifikácie Aj druhá časť bola veľmi tesná. Do čela sa však dostal Sebastian Vettel na Ferrari, ktorý sa dostal do nepríjemnej situácie, pre ktorú bol predvolaný pred komisárov. V prvej zákrute totiž blokoval Carlosa Sainza, ktorý zrovna išiel do ostrého kola. Nemec sa po skonče

Mercedes začal v Rakúsku dominantne

30. júna 2018, 10:31 | Stanislav Kolman | Komentáre
Ilustrační fotografie - Mercedes začal v Rakúsku dominantne
Našlapaný kalendár Formuly 1 pokračuje len týždeň po Veľkej cene Francúzska víkendom na rakúskom Red Bull Ringu. Prvá piatková jazda sa najlepšie podarila duu Mercedesu.

Prvý tréning Prvé piatkové jazdy na rakúskej trati Red Bull Ring sa niesli v pokojnom duchu. Žiadne výrazné prekvapenie na špici sa nekonalo, o najrýchlejší čas sa preťahovali jazdci tímov Mercedes, Ferrari a Red Bull. Najúspešnejší nakoniec boli parťáci zo strieborných šípov, Lewis Hamilton sa umiestnil tesne pred kolegom Valtterim Bottasom. Trojicu najlepších potom uzavrel Max Verstappen, až za ním sa v tabuľke usadil Sebastian Vettel pred Danielom Ricciardom a Kimim Räikkonenom. Zo zvyšku sveta, ako sa hovorí štartovému poľu za tromi najlepšími tímami, bol najrýchlejší Romain Grosjean s vozom Haas. Tesne za ním skončil Esteban Ocon a hviezda posledných dní Charles Leclerc. Desiatku najrýchlejších potom uzatvára Pierre Gasly, o šesť tisícinek sekundy sa do nej nevošiel Marcus Ericsson. Zdá sa, že v Rakúsku to uprostred štartového poľa môže byť veľmi vyrovnané. Na opačnom konci tabuľky bohužiaľ opäť hľadajme jazdca stajne McLaren. Najlepší čas Fernanda Alonsa stačil len na sedemnáste miesto, kolega Stoffel Vandoorne skončil tesne za ním. Horší už bol len Brandon Hartley a dvadsiatku pilotov uzatváral poľský pilot Robert Kubica, ktorý pre prvý tréning nahradil Sergeja Sirotkina. Poliak zaostal za pilotom Toro Rosso o viac ako pol sekundy, na tímového kolegu Lance Strolla stratil cez 85 stotín.  Druhý tréning  V druhom tréningu zaknihoval Lewis Hamilton najrýchlejší čas hneď na úvod na mä

Budúca sezóna opäť bez VC Nemecka, rokovania prebiehali aj s Nürburgringom

27. júna 2018, 20:52 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - Budúca sezóna opäť bez VC Nemecka, rokovania prebiehali aj s Nürburgringom
S tradičnou Veľkou cenou je to v posledných rokoch ako na hojdačke. Hockenheimring je v kalendári každý druhý rok, o Nürburgringu nehovoriac.

Hoci sa noví majitelia, Liberty Media, snažia o udržanie starých tradičných tratí v kalendári Formuly 1, tak čo sa týka Grand Prix Nemecka, sa im tento cieľ príliš nedarí plniť. Nie je to však úplne ich chyba. Predtým bolo zvykom, že sa striedali v Nemecku dva okruhy - jeden rok sa pretekalo na Nürburgringu a ďalší zase na Hockenheimringu. Na okruhu v pohorí Eifel sa išlo naposledy v roku 2013. Pre finančné problémy bol Nürburgring z kalendára úplne vyškrtnutý, zatiaľ čo Hockenheimring hosťuje preteky kráľovnej motorizmu každý druhý rok. Podľa posledných informácií, ktoré priniesol nemecký Auto, Motor und Sport, sa bude v tomto trende pokračovať, takže budúci rok budú Sebastian Vettel či Nico Hülkenberg a Mercedes o svoju domácu Veľkú cenu ochudobnení. A dôvod je prostý: peniaze. Údajne totiž organizátori nepristúpili ani na silne zredukovaný poplatok za konanie GP. Avšak marketingový šéf okruhu Jörn Tiske potvrdil snahu o návrat Veľkej ceny v roku 2020. "V tomto roku sa predstavy líšili a nemohli sme nájsť žiadny spoločný zmluvný model. O to viac sa tešíme na tohtoročné preteky," vysvetlil Tiske, ktorého slová priniesol nemecký denník Bild. Prichádza do úvahy návrat F1 na Nürburgring? Poslednú veľkú cenu na okruhu neďaleko hradu Nürburg vyhral v roku 2013 domáci hrdina Sebastian Vettel, ktorý vtedy mieril vo farbách Red Bullu už za svojím štvrtým a zatiaľ posledným titulom

VC Francúzska: Hamilton si bez problémov prišiel po tretie tohtoročné víťazstvo

25. júna 2018, 18:21 | Petr Čermák | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Francúzska: Hamilton si bez problémov prišiel po tretie tohtoročné víťazstvo
Lewis Hamilton tento rok zatiaľ nemal veľa dobrých víkendov, ale medzi ne sa rozhodne neradil víkend na okruhu Paul Ricard. Po skvelých piatkových jazdách a bezchybné sobotňajšej kvalifikácii si Brit po štarte poistil vedenie a preteky vyhral. Vďaka výhre sa vracia do čela šampionátu.

Z prvého miesta do pretekov odštartoval britský pretekár, ktorý si v sobotu prišiel po svoju 75. pole position. V prvom rade ho doplnil tímový kolega Valtteri Bottas, z tretej pozície štartoval doterajší líder šampionátu Sebastian Vettel a štvrtý na rošte stál Max Verstappen. Štart sa vydaril Sebastianovi Vettelovi, ktorý sa vyvážal za vedúcim Hamiltonom až k prvej zákrute. V nájazde však prebrzdil ľavú prednú pneumatiku a vozom nekontrolovane narazil do Bottasa, ktorý sa držal vonkajšej strany zákruty. Náraz poškodil Vettelovi predné krídlo a Bottasovi spôsobil defekt ľavej zadnej pneumatiky. Vettel potom ešte trafil Romaina Grosjeana, ktorý z kolízie vyšiel bez poškodenia. Domáce preteky však nedopadli dobre ani pre jedného z dvojice Ocon - Gasly. Títo dvaja odvekí rivali, ktorí sa už od prvopočiatkov svojich kariér nemajú v láske, spolu kolidovali v nájazde do 3. zákruty. Gasly stratil kontrolu nad vozom a zozadu narazil do Force Indie Estebana Ocona. Obaja boli vyradení z pretekov.

24. júna 2018   24. júna 2018   Na trať okamžite

VC Francúzska: Svoju 75. pole position v kariére si vyjazdil Lewis Hamilton, Grosjean havaroval

23. júna 2018, 22:40 | Petr Čermák | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Francúzska: Svoju 75. pole position v kariére si vyjazdil Lewis Hamilton, Grosjean havaroval
Formula 1 sa po 10 rokoch vracia späť do Francúzska, kolísky motoršportu, kde sa tento víkend idú 8. preteky tohtoročnej sezóny na okruhu Paul Ricard. Svoju 75. pole position a tretiu v tohtoročnej sezóne si vyjazdil Lewis Hamilton na Mercedese, ktorého bude na štarte nasledovať kolega Valtteri Bottas a tretí Sebastian Vettel na Ferrari.

1. časť kvalifikácie Kým počas tretieho tréningu začalo husto pršať a trať celá zmokla, počas dvojhodinovej pauzy stihla nakoniec uschnúť a jazdci tak mohli vyjsť na pneumatikách do sucha. 23. júna 2018   Všetci jazdci vyšli na Ultramäkkej sade pneumatík. Pre dažď počas tretieho tréningu sme prišli o tzv. generálku na kvalifikáciu a preto sa dalo predpokladať, že aj jazdci z top tímov, ktorí svoj postup do druhej kvalifikácie mali poistený, nebudú miznúť vo svojich garážach, ale budú sa lepšie zoznamovať s traťou . Lewis Hamilton zajazdil najrýchlejší čas pred Maxom Verstappenom, ktorý stratil 260 tisícin sekundy. Kimi Räikkönen bol tretí so stratou 296 tisícin. Za najlepšie trojicou sa zoradili Bottas, Vettel a Ricciardo. Dôležitá pre prvú časť kvalifikácie bola posledná pätica jazdcov, ktorá rozhodla o tom, kto sa dostane ďalej a kto nie. Do Q2 sa nakoniec nedostali už tradične vozy Williamsu Sergeja Sirotkina a Lanca Strolla, ktorí skončili na 19., respektíve 20. mieste. Šok však zažívali v garážach McLarenu. Ani jedna oranžová papája sa totiž do druhej časti kvalifikácie nedostala. Alonso odštartuje šestnásty, Vandoorne osemnásty. Medzi oba McLareny sa votrel Brendon Hartley na Toro Rosso, ktorý pre penalizáciu za výmenu pohonnej jednotky odštartuj

VC Francúzska: V piatok kraľoval Hamilton, Ericsson skončili v plameňoch

23. júna 2018, 11:29 | Petr Čermák | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Francúzska: V piatok kraľoval Hamilton, Ericsson skončili v plameňoch
Do kalendára sa nám vracajú jedny z ikonických pretekov - GP Francúzska. Pôjde sa na okruhu Paul Ricard a jazdci za sebou majú prvé dva piatkové tréningy.

V oboch tréningoch skončil na prvom mieste úradujúci majster sveta Lewis Hamilton. Brit za sebou nemá ideálnu GP Kanady, v ktorej prišiel o veľa drahocenných bodov a aj o vedenie v šampionáte. V Le Castellet sa pokúsi vrátiť späť na čelo. Hoci v oboch tréningoch skončil na prvom mieste Hamilton, Bottas mal o niečo nabitejší deň. Dopoludnia skončil druhý, popoludní ale odkrúžil len 7 kôl, na jeho voze došlo k problémom s únikom vody. V úvode prvého tréningu mali jazdci nemalé problémy v 6. zákrute. Veľa ich skončilo v únikovej zóne, okrem domáceho Estebana Ocon sa pridali aj Räikkönen a Hartley. Prvý tréning bol predčasne ukončený pre haváriu Marcusa Ericssona. Švéd skončil bokom vozu v bariére, monopost následkom nárazu vzplanul. Jazdcovi sa nič nestalo. Rovnako ako v prvom tréningu zaviali červené vlajky tiež v tom druhom. Postaral sa o ne Sergio Pérez. Mexickému pretekárovi v službách Force India odpadlo za jazdy koleso, ale podľa dostupných informácií nebol tento incident zavinený zlým utiahnutím. Problémy mal tiež Brendon Hartley, ten svoj voz odstavil na trati. Marcus Ericsson, ktorý havaroval počas prvého tréningu, sa popoludňajších jázd nezúčastnil. Vo Francúzsku sa zdajú byť rýchli jazdci Red Bullu, ktorí majú po piatku navrch pred oboma jazdcami Ferrari. Sebastian Vettel oznámil, že nenašiel vhodné nastavenie, ale samotná rýchlosť vozidla je slušná.

Výsledky 1. tréningu:

Výnimočný dobyvateľ Le Mans Alonso: Bolo to intenzívnych 24 hodín

20. júna 2018, 15:23 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - Výnimočný dobyvateľ Le Mans Alonso: Bolo to intenzívnych 24 hodín
Španielsky pretekár mohol sláviť po bezchybnom výkone premiérové víťazstvo Toyoty na okruhu de la Sarthe a opäť sa priblížil svojmu snu, zisku Trojkorunky. Šéf Toyoty ho označil za výnimočného, najmä pre výkony v nočnom stinte.

Lepší debut si Alonso ani nemohol priať. Už počas jeho prvej štafety išiel bez najmenšej chyby, ale to ešte nebolo nič oproti jeho nočnej jazde. Španiel prebral automobil od Sebastiena Buemiho s veľkou stratou na vedúce sesterské auto s číslom 7. A vtedy sa ukázalo, prečo je mnohými označovaný za jedného z najlepších pilotov súčasnosti. Okamžite po vyjdení na trať nasadil neskutočné tempo a začal svoju stíhaciu jazdu, aby následne stiahol stratu spôsobenú Buemiho minútovou penalizáciou stop & go pre prekročenie rýchlosti pod žltými vlajkami z necelých troch minút na iba 45 sekúnd. 16. júna 2018   "Rozhodne to nebolo jednoduché," pripomenul Alonso v rozhovore potom, čo vystúpil z auta. "Sú to 24 hodinové preteky a delí nás len jedna minúta. To dokazuje, ako na to tlačíme a ako je to tesné." Avšak hodinu pred koncom mala osmička s posádkou Alonso, Buemi, Nakadžima na druhú Toyotu už náskok jedného kola. Na treťom mieste idúci súkromný tím Rebellion strácal 12 kôl. "Tie dve minúty (penalizácia 60s stop & go) sme dohnali. Vtedy sme dokázali, že to môžeme zvládnuť. Teraz ide o to, doviezť auto bez problémov so spoľahlivosťou a jazdeckých chýb do cieľa. Ešte to budú dve dlhé hodiny," uvedomoval si Alonso, že e&scaro

Potvrdené! Red Bull od roku 2019 spojí svoje sily s Hondou

19. júna 2018, 15:52 | Pavel Fabry | Komentáre
Ilustrační fotografie - Potvrdené! Red Bull od roku 2019 spojí svoje sily s Hondou
Končí tak dvanásťročné partnerstvo tímu z Milton Keynes so značkou Renault, ktoré prinieslo po štyroch jazdeckých a konštruktérskych majstrovských tituloch, ale tiež veľké nezhody a už raz načatý rozchod pre neutěšeným výkony po začiatku súčasnej hybridnej éry Formuly 1.

Red Bull Racing oficiálne potvrdil zmenu dodávateľa pohonných jednotiek, od sezóny 2019 bude rovnako ako jeho sesterský tím Toro Rosso používať motory Honda. Japonský dodávateľ bol nakoniec zvolený ako vhodnejšia možnosť v snahe vrátiť sa späť do boja o majstrovské tituly. Po 12 rokoch tak skončí spolupráca Red Bullu s Renaultom. Francúzska značka pomohla v rokoch 2010 až 2013 tímu k štyrom jazdeckým a štyrom konštruktérskym titulom. So začiatkom súčasnej hybridnej éry však francúzska značka výkonnostne výrazne prepadla za konkurenciu od Mercedesu a Ferrari. To viedlo k veľkej frustrácii Red Bullu, ktorý tak už raz odchod od Renaultu ohlásil, ako zistil, že nemá žiadne iné možnosti. K Renaultu sa tak musel vrátiť, jeho pohonné jednotky však využíva pod názvom sponzora TAG Heuer. 19. júna 2018   Honda má za sebou naopak neúspešné trojročné obdobie s tímom McLaren, ktorý pre tohtoročnú sezónu utiekol k Renaultu. Partnerom Hondy sa pre sezónu 2018 stalo Toro Rosso, cez ktoré mohol Red Bull pod drobnohľadom pozorovať progres japonskej značky. S finálnym verdiktom Red Bull čakal na víkend Veľkej ceny Kanady, kedy ako Renault, tak Honda plánovali nasadiť poslednú špecifikáciu svojich pohonných jednotiek. Potvrdenie prišlo v utorok ráno. Honda, ktor&a

Leclerc hľadá negatíva aby sa zlepšil

15. júna 2018, 20:03 | Rastislav Macko | Komentáre
Ilustrační fotografie - Leclerc hľadá negatíva aby sa zlepšil
Mladá hviezda Formuly 1 a Ferrari, Charles Leclerc, hovorí, že dobré výsledky mu automaticky nezaručujú vysoké sebavedomie. Snaží sa hľadať negatíva na zlepšenie svojho výkonu.

Monačan sa dokázal kvalifikovať do druhej časti kvalifikácie v posledných štyroch pretekoch a v troch z nich dokázal bodovať. Pre porovnanie, jeho tímový kolega, Marcus Ericsson, ktorý strávil v „efjednotke“ už štyri sezóny, bodoval zatiaľ len raz, ale sa ani raz nedostal do Q2. Na otázku ohľadom aktuálnej skvelej forme Leclerc odpovedal: „Je to divné, ale moje sebavedomie nie je až také veľké. Áno, sú to skvelé výsledky, ale po každých pretekoch sa snažím nájsť hlavne tie negatívne veci a zlepšiť ich.“ „Doteraz to šlo dobre a necítim sa až tak celkom sebavedomý. Nie som ten, ktorý si stále verí. Snažím sa stále zlepšovať.“ Úradujúci šampión nižšej série, Formuly 2, priznal, že v Kanade ani nenašiel nejaké veľké negatíva potom, čo po štarte z 13. miesta dokončil preteky na poslednom bodovanom, 10. mieste. Taktiež sa mu podarilo úspešne zvládnuť problém s brzdami počas pretekov. Povedal tiež, že je to práve to, čo by mal Sauber na svojom modeli C37 vylepšiť. Brzdy boli taktiež príčinou nehody v Monaku. „Ako tím vieme stále nejako vylepšiť auto a vyladiť nepresnosti s brzdami, pretože brzdy sú to, kvôli čomu stagnujeme. Rovnako aj moje kolá v Q2 by boli lepšie. Môžete vidieť, že len 6 desatín nás delili od 11. miesta na štarte.“ Leclerc taktiež uviedol, že nemôže uveriť svojim posledným výsledkom a užíva si to, ale zá
« 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »