Články: Aktuality

Hamilton vyhral, Vettel havaroval

22. júla 2018, 23:08 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Hamilton vyhral, Vettel havaroval
Včera by nebol nikto povedal, že Lewis Hamilton sa dostane do vedenia šampionátu a to hneď s náskokom 17 bodov na Vettela.

Hamilton vyhral preteky zo štrnásteho miesta na štarte, ťažil z premenlivých podmienok a havárie Sebastiana Vettela. Nemecký pretekár chcel prečkať dážď na trati bez prezúvania, vo vracáku na štadióne išiel na vode prirýchlo, stratil kontrolu a bariéry boli veľmi blízko. Po tom čo Vettel havaroval, dostal na treťom mieste jazdiaci Hamilton zmätočné príkazy od tímu. Výsledkom bolo, že už bol na ceste do pit lane, no vzhľadom na to, že za bariérou ešte nebol, sa vrátil na trať. Tento manéver bol na hranici pravidiel, možno aj za nimi, no FIA vzala do úvahy poľahčujúce okolnosti. Jazdec aj tím si priznali chybu a všetko sa udialo v malej rýchlosti pod safety car, Hamilton teda nikoho neohrozil. Hamilton sa týmto manévrom dostal pred Bottasa, ktorý do boxov išiel. Prezuť išiel aj vedúci Räikkonen a tak pri reštarte za sebou na čele išli oba Mercedesy, ktoré zviedli tvrdý ale férový súboj. Bottasovi bolo neskôr od tímu prikázané, aby s Hamiltonom nebojoval. Na treťom mieste skončil spomínaný Räikkonen, Max Verstappen doplatil na zlé odhadnutie počasia. Tím mu obul pneumatiky do prechodného mokra priskoro, potom čo na nich Holanďan odkrúžil niekoľko pomalých kôl na suchej trati, prezúval späť. A vtedy začalo pršať. Z absencie Vettela a Ricciarda ťažil Hulkenberg, ktorý skončil na piatom mieste, Romain Grosjean predviedol v záverečných kolách strhujúcu jazdu, keď sa dostal z deviateho miesta cez Ericssona a obe Force Indie. Veľmi cenné dva body si pripísal Ericsson a tak i

Riadil IndyCar či NASCAR, teraz bude promotérom VC Miami

22. júla 2018, 00:28 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Riadil IndyCar či NASCAR, teraz bude promotérom VC Miami
Promotérom prípadných pretekov v Miami bude Tom Garfinkel. Človek s bohatými skúsenosťami v športe vrátane toho motoristického.

Tom Garfinkel je zástupcom šéfa, prezidentom a výkonným riaditeľom Miami Dolphins, tímu NFL. Rovnaké funkcie zastáva čo sa týka domáceho stánku tohto tímu. Tím aj štadión sú vo vlastníctve Stephena Rossa, ktorý vlastní tiež South Florida Racing, spoločnosť, ktorá bola založená, aby obstaral podujatie F1 v Miami. Garfinkel bol Rossom poverený, aby zaručil, že preteky na Floride budú úspechom. Má za sebou organizovanie udalostí podobných rozmerov a tento rok navštívil VC Kanady ako hosť Liberty Media. Čo sa týka skúseností v motoršporte, päť rokov robil pre tím Ganassi, neskôr bol výkonným viceprezidentom IndyCar, NASCAR a GrandAm.

Ferrari prišlo o prezidenta, Marchionne má zdravotné problémy

22. júla 2018, 00:11 | Anton Krajčoviech
Ilustrační fotografie - Ferrari prišlo o prezidenta, Marchionne má zdravotné problémy
Sergio Marchionne po štyroch rokoch končí vo funkcii prezidenta Ferrari. Dôvodom sú zdravotné komplikácie.

Podľa Fiatu má Marchionne zdravotné ťažkosti po operácii. Vo vyhlásení Ferrari stojí, že nebude schopný návratu k práci. Nástupcom Marchionneho sa stal John Elkann, výkonným riaditeľom sa stal Louis Carey Camilleri. Cammileri je bývalým šéfom tabakového koncernu Philip Morris, pod ktorý spadá niekdajší hlavný sponzor Ferrari, Marlboro. Výkonným riaditeľom sa stáva Mike Manley, bývalý šéf značky Jeep spadajúcej pod Fiat. Ferrari vo svojom vyhlásení uvádza, že sa o Marchionneho stave dozvedelo s “veľkým smútkom” a ďakuje mu za “výnimočný prínos, ktorý Ferrari v posledných rokoch priniesol”. Už bývalý prezident Ferrari túto funkciu prevzal v roku 2014 po Luca Di Montezemolovi. Ten prebral značku na začiatku deväťdesiatych rokov, kedy na tom nebol formulový tím nijak slávne. Bol súčasťou renesancie Ferrari, ktorá prišla s Michaelom Schumacherom, vrcholu, kedy Nemec získal päť titulov za sebou a postupného úpadku, ktorý dosiahol dno v roku 2014. Vtedy Ferrari ani jedenkrát nevyhralo a získalo len jedno pódium v Maďarsku. Jeho nástupca bol aktívny aj politicky. Spojil sily s Mercedesom pri dohadovaní nových pravidiel, ktoré budú platné od roku 2021. Neraz sa vyhrážal odchodom Ferrari zo šampionátu v prípade, že zmena pravidiel nebude znamenať zjednodušenie motorov. Camilleri mal dostať “potrebnú moc na zabezpečenie pokračovania v riadení spoločnosti”.

VC Nemecka: Vettel na pole position, Hamilton Q3 nevidel

21. júla 2018, 23:37 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Nemecka: Vettel na pole position, Hamilton Q3 nevidel
Zdalo sa, že Vettel nebude mať v Q3 konkurenciu, doslova. Hamiltonova kvalifikácia sa skončila v prvej časti, nakoniec ale Nemca trochu potrápil Bottas.

Po prvých jazdách v Q3 Vettel určoval tempo, no čelil tlaku od Valtteriho Bottasa. Fínsky pretekár ho pri svojom poslednom pokuse prekonal o takmer pol sekundy, no Vettel vytiahol ešte lepšie kolo a pole position si vzal späť. Räikkonen odštartuje tretí, opäť raz to vyzeralo , že by mohol mať pole position. Mal absolútne najrýchlejší tretí sektor, no prostredný pokazil. Pri prvom pokuse pokazil pre zmenu tretí sektor. S Räikkonenom bude v druhom rade stáť Verstappen, ktorý tak trochu ťažil z absencie Hamiltona a možno aj svojho tímového kolegu, ktorý v Q2 nezajazdil merané kolo. Austrálsky pretekár je penalizovaný a tak či tak by štartoval z posledného miesta. Hamiltonovi sa nedalo preradzovať a tak bol v Q1 povolaný do boxov. Pokračoval ale v jazde a bol priširoký v prvej zákrute. Auto, ktoré bolo aj tak poškodené, už neznieslo viac pri neohrabanom návrate na trať. Skončilo to tak, že Hamiltonovi bolo prikázané, aby voz zastavil úplne. Najprv protestoval, poslúchol až keď mu traťový inžinier oznámil, že riskuje pohonnú jednotku. Úradujúci majster sveta sa aj tak nevzdal. Vystúpil z monopostu, zozadu ho roztlačil, prebehol ku kokpitu, chytil volant a pokračoval s cieľom prísť s ním až do boxov. Treba zobrať do úvahy, že už bolo po Q1 a trať bola relatívne prázdna. Jeho snahu prekazili maršáli, tí mu prišli pomôcť, no voz tlačili na kraj trate na prevezenie do boxov  dodávkou. Tým pádom už Mercedes nemohol svojho jazdca poslať na trať ani keby chcel. Z neprítomnosti Hamiltona a Ricciarda

VC Nemecka: V treťom tréningu len deväť meraných časov

21. júla 2018, 14:05 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Nemecka: V treťom tréningu len deväť meraných časov
Nepriaznivé podmienky zapríčinili netradičný výsledok. Výsledkovej listine kraľuje Sauber, za nimi Sergej Sirotkin.

Pre hustý dážď odjazdilo meraný čas len deväť jazdcov. Ku koncu pretekov sa podmienky ešte zhoršili, do problémov voda dostala jazdcov Sauberu, Leclerca, Vettela či Gaslyho. Pršať začalo polhodinu pred začiatkom tréningu, okrem jazdcov, ktorí mali meraný čas, absolvovalo inštalačné kolo iba päť jazdcov. Prví pretekári vyšli na trať po 35 minútach. Cyril Abiteboul z Renaultu počas tréningu povedal, že jazdenie nie je bezpečné a je zbytočné posielať jazdcov na trať. Vyhlásenie prišlo po tom, čo dostal Carlos Sainz šmyk. V pit lane takmer došlo ku kontaktu medzi Verstappenom a Alonsom. Obaja chceli trénovať štart, no nepochopili sa a tak vychádzali na trať bok po boku. V kvalifikácii, ktorá začína o 15:00, by malo pršať ešte viac. ClaDriverChassisEngineLapsTimeGapkm/h 1  Charles Leclerc  Sauber Ferrari 8 1'34.577   174.105 2  Marcus Ericsson  Sauber Ferrari 9 1'35.000 0.423 173.330 3

Nové pneumatiky majú zaručiť agresívnu jazdu

20. júla 2018, 22:11 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Nové pneumatiky majú zaručiť agresívnu jazdu
Od roku 2021 dôjde k zmene v pravidlách čo sa týka pneumatík. Budú mať trochu iný tvar, budú sa inak zahrievať a nebudú sa dať šetriť.

Od roku 2021 majú byť predné pneumatiky užšie o 35 milimetrov. Zadné ostanú rovnako veľké, priemer sa zvýši o 30-50 milimetrov. Zmluva končí Pirelli v roku 2019, ak by sa teda objavil nový dodávateľ, musel by vyvinúť súčasný typ pneumatík na jednu sezónu (2020) a následne bude všetko meniť. Ďalšou veľkou zmenou v pravidlách, čo sa pneumatík týka, je zrušenie obalov, ktoré ich držia v teple pred jazdou. O tejto zmene sa v minulosti diskutovalo, no vždy bola zavrhnutá z bezpečnostných dôvodov. Teraz však bola schválená. “Pneumatiky by sa mali chovať bezpečne, keď studené opúšťajú boxy,” stojí v oficiálnom dokumente FIA. Na testovanie v zime budú špeciálne pneumatiky do nízkych teplôt, pneumatiky do mokra sa tak isto nebudú zahrievať obalmi.Na každých pretekoch budú k dispozícii tri zmesi pneumatík: tvrdá, stredne tvrdá a mäkká. Tvrdé pneumatiky by mali “spomaliť” o dve sekundy po 22% pretekov. Stredne tvrdé spomalia po 18%, no budú o 1,2 sekundy na kolo rýchlejšie. Najmäkšia zmes stratí na rýchlosti dve sekundy už po 10% pretekovej vzdialenosti, no bude o 2,2 sekundy na kolo lepšia než tvrdá zmes. 20. júla 2018   Vo výsledku to znamená, že nové tvrdé pneumati

Daniel Ricciardo dostane penalizáciu

20. júla 2018, 20:25 | Jan Fridrich | Komentáre
Ilustrační fotografie - Daniel Ricciardo dostane penalizáciu
Austrálčan bude štartovať z posledného miesta do GP Nemecka po nasadení niekoľkých nových častí pohonnej jednotky.

Daniel Ricciardo mal na začiatku sezóny problémy so spoľahlivosťou a aktuálne dopláca na penalizácie za prekročenie povoleného počtu kusov jednotlivých častí pohonnej jednotky na sezónu. V piatok ráno Medzinárodná automobilová federácia (FIA) potvrdila, že Ricciardov monopost RB14 dostane nové MGU-K, novú elektronickú riadiacu jednotku a batérie.  pic.twitter.com/PaZBPrZe8X— Red Bull Racing (@redbullracing) 20. júla 2018   Podľa pravidiel z roku 2017 by Austrálčan dostal penalizáciu v počte poklesu dvadsiatich miest na štartovom rošte, ale podľa novej zjednodušenej smernice odštartuje Daniel Ricciardo z posledného miesta. Rakúsky tím Red Bull sa snaží eliminovať prípadné penalizácia pre nasledujúce preteky v Maďarsku, ktoré by mali viac vyhovovať vozu RB14.

Bottas podpísal s Mercedesom ročnú zmluvu s opciou na rok 2020

20. júla 2018, 19:54 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - Bottas podpísal s Mercedesom ročnú zmluvu s opciou na rok 2020
Jazdecká sústava Strieborných šípov je kompletná. Dnes ráno Mercedes oznámil, že s nimi zostane aj Valtteri Bottas.

Nemecká stajňa včera na poludnie oficiálne potvrdila, že trojnásobný šampión Lewis Hamilton s nimi zostane až do roku 2020. Hovorilo sa o tom, že jednou z britových podmienok pre zotrvanie bolo ponechanie Valtteriho Bottas. Túto špekuláciu ale pochopiteľne ani jedna strana nepotvrdila. Avšak, vec, ktorú Mercedes dnes oznámil je, že sa minimálne budúci rok na ich jazdeckej sústave nič nezmení. Fínsky pretekár nahradil na začiatku minulého roka po nečakanom odchode šampióna Nica Rosberga. Od tej doby podáva solídne výkony, ktoré sú však mierne zatienené smolou, ktorá ho sprevádza. Ale keď sa mu darí, tak je schopný držať tempo s Hamiltonom a dokonca s ním bojovať. V tíme vládne uvoľnená atmosféra, preto sa zrejme o výmene ani neuvažovalo, ak by sa jeden z nich nerozhodol prejsť k inému tímu, popr. úplne odísť. 20. júla 2018   "Som naozaj rád, že budem môcť s Mercedesom nastúpiť na štart aj v roku 2019. Je fajn, že sme to oznámili tu v Hockenheime," teší sa 28-ročný pretekár, ktorý podpísal jednoročnú zmluvu s opciou na rok 2020. "Nielen, že sú to domáce preteky pre Mercedes, ale aj trať, na ktorej som mohol v roku 2007 sláviť mojej prvé víťazstvo vo Formule. " "Po intenzívnej zimnej príprave som urobil obrovský

VC Nemecka: Verstappen napriek problémom najrýchlejší

20. júla 2018, 17:38 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Nemecka: Verstappen napriek problémom najrýchlejší
Prvému tréningu kraľoval Ricciardo, druhému Verstappen. Hamilton mu však bol v pätách.

Verstappenova rýchlosť bola zatienená poruchou, ktorá ho z tréningu odstavila na 20 minút. Necelú polhodinu pred koncom do vysielačky jazdec povedal, že pri podraďovaní počuje hluk. Na trať sa stihol vrátiť 3 minúty pred zasvietením červených svetiel. Na druhom a treťom mieste dvojica Mercedesu s čerstvo podpísanými novými kontraktmi v poradí Hamilton a Bottas. Ferrari ukončili tréning na štvrtom a piatom mieste, Sebastian Vettel bol rýchlejší než Räikkonen. Nasledovaní boli jazdcami Haasu, ôsmy bol Leclerc. Vo vlásenke takmer došlo ku kontaktu, Daniel Ricciardo chcel po vnútornej strane predbehnúť Sirotkina, ten mu ale zavrel dvere. Austrálčan ho predbehol o niečo neskôr, keď bol Sirotkin široký v zákrute a musel použiť výjazdovú zónu. Ricciardo bola až trinásty najrýchlejší, na štarte obdrží penalizáciu a tak sa už teraz sústredil na pretekový set-up. V ôsmej zákrute sa postaral o vyvesenie žltých vlajok, keď dostal šmyk. Nedorozumenie medzi Red Bullom a Williamsom nebolo jediným, pomaly idúci Vandoorne si nevšimol prichádzať Ocona, ktorý bol v rýchlom kole. To isté sa stalo dvojici Magnussen-Alonso, kedy bol v rýchlom kole dvojnásobný majster sveta, Tímy počas druhého tréningu testovali, ako pneumatiky pracujú v teple. Teplota vzduchu v Nemecku dnes dosiahla 31 stupňov. Deviaty Hulkenberg sa sťažoval na vibrácie v odbočovacom okne. Tím to neskôr odôvodnil problémom s pneumatikami. Najlepšiu desiatku uzatvoril Ocon, beznádejne vzadu bol Mc

Magnussen prirovnal Alonsa k Neymarovi

19. júla 2018, 20:18 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Magnussen prirovnal Alonsa k Neymarovi
Kevin Magnussen je známy dvomi vecami. Tým, že jazdí agresívne a tým, že si nedáva servítku pred ústa.

Magnussen a Alonso na seba narážali v posledných rokoch niekoľkokrát. Na trati aj slovne. Pri posledných pretekoch bol Dán za ohrozenie majstra sveta v prvom tréningu na koberčeku. V pretekoch ho Španiel obvinil, za vytlačenie z trate. Pri aktuálnych rozhovorov pred VC Nemecka Magnussen odpovedal, že netuší, či s ním má Alonso osobný problém a hovorí, že mimo trate sú v pohode. Jazdec Haasu ale svojho slávnejšieho súpera prirovnal k brazílskemu futbalistovi Neymarovi. Ten bol na tohtoročných majstrovstvách sveta vo futbale niekoľkokrát obvinený z filmovania. “Veľa sa sťažuje v rádiu, no myslím, že to isté vidíme v iných športoch. Aj skvelí športovci ako Neymar a podobne, tiež trochu preháňajú.” Alonso sa dožadoval, aby Magnussena prešetrili aj počas pretekov v Silverstone. Ten vyšiel bez viny rovnako, ako dva dni predtým v tréningu. “Myslím, že komisári nereagovali, ani riaditeľ pretekov vôbec nereagoval, nemám to teda potrebu komentovať,” vyjadril sa k incidentu šéf Haasu Gunther Steiner. Dvojnásobný majster sveta sa svojimi sťažnosťami a kontroverznými vyjadreniami v poslednom čase zviditeľňuje viac než výkonmi na trati.  “Jasné, Fernando odvádza svoju prácu, je jeden z najlepších jazdcov a je veľmi dobrý z každého uhla pohľadu. Robí to už dlho, vie čo treba stlačiť, tak to skúsil. Jasné, snaží sa dostať maximum pre seba a pred dvoma víkendami mu to nevyšlo,” dodal Steiner
« 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »