Články: Aktuality

Verstappen bol v Kanade sám

13. júna 2018, 12:09 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Verstappen bol v Kanade sám
Max Verstappen mal prvýkrát v roku 2018 čistý víkend. S tímom sa pred Veľkou cenou Kanady dohodol, že na ňu príde sám, bez doprovodu.

Max Verstappen mal tento rok prvý víkend bez incidentu a zapísal si druhé pódium v sezóne. Zmena bola v tom, že bol v Montreale sám, bez otca, manažéra a rodiny. Odzrkadlilo sa to na jeho prístupe mimo trať. “Jeho prístup bol trochu iný. Bol tu sám,” povedal Christian Horner. “Je to jednoducho iné. Či to k tomu prispelo sa nedá povedať.” Rozhodnutie, aby prišiel do Kanady sám bolo spoločné, dohodol sa tak jazdec s tímom. “Je to niečo, o čom sme s ním diskutovali, bolo to teda niečo, na čom sa zhodol on aj tím. Chceli sme to tento víkend skúsiť. Nehovorím, že to nejakým spôsobom prispelo, no niečo bolo iné.” “Bol veľmi pohrúžený do všetkého, čo tím tento víkend robil. Odviedol skvelú prácu, všetka česť, dal dohromady dobrý víkend.” Verstappen odštartoval víkend kontroverznou reakciou na jeho sériu chýb. “Naozaj ma začínajú všetky otázky otravovať, takže, áno, myslím, že keď ich dostanem o niečo viac, nakopem niekoho do zadku.”
Na štarte mal Holanďan tvrdý ale férový súboj s Valtterim Bottasom o druhé miesto. Celý víkend nemal jediný dotyk so stenou, a tie sú v na okruhu Gillesa Villeneuvea veľmi blízko pri trati.

   “Nechcete ho ukľudniť. Je to časť toh

VC Kanady: Vettel sa vracia do vedenia

10. júna 2018, 22:28 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Kanady: Vettel sa vracia do vedenia
Preteky v Kanade boli až na úvodné kolá nezáživné, spôsobom štart-cieľ vyhral Sebastian Vettel pričom nedošlo k súboju o prvé miesto.

Sebastian Vettel vyhral spôsobom štart cieľ, Ferrari v Montreale zvíťazilo po 14 rokoch. Nemecký pretekár sa navyše dostal späť do vedenia šampionátu. Druhý Bottas zviedol s tretím Verstappenom súboj na štarte, keď sa Holanďan excelentne odpichol. Vedúci dvaja parketári boli na hypersoftoch viac ako polovicu pretekov a svoje zastávky v boxoch zvládli s prehľadom, Pirelli sa nepredviedlo v najlepšom svetle. Na štvrtom mieste Daniel Ricciardo, v úvodnej fáze pretekov sa dostal pred Räikkonena a potom cez boxy pred Hamiltona. Úradujúci majster sveta sa ho síce v závere snažil dohnať no neúspešne. Renaulty sa v úvode nemohli dostať cez Ocona, nakoniec ho podbehli cez boxy. Najlepšiu desiatku uzavrel skvelým výkonom Charles Leclerc. Z posledného radu na štarte sa na jedenáste a dvanáste miesto dokázali prebojovať Gasly a Grosjean. Grosjean zvolil stratégiu s neskorou zastávkou v boxoch, kalkuloval s možným výjazdom safety car, k tomu ale nedošlo. Preteky v Kanade si do rámiku nedá trinásty Perez, ktorého v úvode pretekov vytlačil v prvej zákrute z trate Sainz. Incident sa ďalej neprešetroval, no Mexičan sa prepadol hlboko do druhej desiatky a späť sa už nedostal. V prvom kole sa o žlté vlajky a virtuálny safety car postarali Stroll a Hartley. Kanaďan pri korekcii šmyku natlačil Hartleyho na múr, ten vyletel do vzduchu a zamieril si to do bariéry. Po ceste so sebou vzal aj Strolla. V predposlednom kole došl

VC Kanady: V prvom rade prekvapivo Vettel a Bottas

9. júna 2018, 21:17 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Kanady: V prvom rade prekvapivo Vettel a Bottas
Verstappen, ktorý doposiaľ udával rýchlosť odštartuje až z druhého radu. Pole position získal prekvapivo Vettel, ktorý včera nemal rýchlosť. V prvom rade ho doplní Bottas. Fínsky pretekár včera jazdil pomerne nenápadné tréningy.

Q1 Na začiatku Q1 vybuchol motor Grosjeanovi a vyzeralo to, že sa nedočkáme prekvapenia a v Q2 neuvidíme Williams a Sauber. Potom ale Leclerc zajazdil super kolo, posunul sa na dvanáste miesto a o Q2 muselo bojovať niekoľko jazdcov: Alonso, Grosjean či Hartley. Čierneho Petra nakoniec schytal Gasly. O rýchle kolo sa pokúšal aj Stroll, no bol príliš rýchly v nájazde do poslednej zákruty. Nakoniec ju musel prejsť krížom, čas sa mu teda nerátal. Q2 V Q2 sme sa veľkej drámy nedočkali. Jedenásty Magnussen sa neúspešne snažil postúpiť a Hulkenberg, ktorý bol v ohrození, si polepšil z desiateho miesta na ôsme. Malá dráma nastala na konci, Vettel končil ostré kolo keď si na zadnej rovinke pomalou jazdou chystali nájazd do posledného meraného kola ostatní jazdci. Nemec mal čo robiť, aby nedošlo ku kolízii. Ďalej nepostúpili Hartley, Leclerc, Alonso a Vandoorne. Do zajtrajších pretekov štartujú všetci okrem Red Bullov na hypersoftoch. Q3 Prvé jazdy v Q3 dopadli prekvapivo najlepšie pre Vettela ale prekvapil aj Bottas. Negatívne prekvapili jazdci Red Bullu na štvrtom a šiestom mieste. Force India stavila na jednu kartu a vyšli len počas druhých jázd. Prvý začal druhú sériu ostrých jázd Räikkonen, pokazil ju ale po druhej zákrute, kedy vyšiel mimo trať. Hamilton sa z tretieho miesta nedokázal zlepšiť, pokazil desiatu zákrutu. Vettel svoj najlepší čas ešte vylepšil, Ric

VC Kanady: Verstappen najrýchlejší v oboch tréningoch

8. júna 2018, 23:43 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Kanady: Verstappen najrýchlejší v oboch tréningoch
V oboch tréningoch bol najrýchlejší Max Verstappen, Mercedes však ešte neobul hypermäkkú zmes.

Prvý tréning Verstappen sa prvýkrát dostal na čelo 30 minút pred koncom tréningu. O najlepší čas súperil s Hamiltonom, ten mal však obuté o stupeň tvrdšie, ultramäkké pneumatiky. Daniel Ricciardo bol rýchlejší ako druhý Mercedes, no situácia s pneumatikami bola rovnaká. Bottas sa prepadol ešte o jedno miesto, za Vettela na hypersoftoch. Najlepšiu šestku doplnil Räikkonen, najrýchlejší zo zvyšku sveta bol Fernando Alonso. V strede tréningu nastala nútená prestávka, Nico Hulkenberg odstavil svoj voz tesne za vlásenkou. Renault na diaľku svojmu pretekárovi radil, ako dať monopost do pohybu, nakoniec z neho musel Hulk vystúpiť a nechať maršalov, nech odvedú svoju prácu. Druhý Renault bol ôsmy najrýchlejší medzi dvomi McLarenmi. Na desiatom mieste Gasly napriek tomu, že mal drobný výlet mimo trať. “Stenu šampiónov” okúsil domáci Lance Stroll, spôsobil si defekt pravej zadnej pneumatiky a kým sa dostal k mechanikom, musel s ňou odjazdiť celé kolo. Tréning bol kľudný až na jeho koniec, Ericsson dostal šmyk v ôsmej zákrute, Sirotkin dostal šmyk a dotkol sa bariér v šiestej zákrute. Mimo trať sa v prvej zákrute ocitol aj Hartley. O zábavu sa postaral Alonso, v prvej zákrute zaútočil na Räikkonena a následne mu vzal “pozíciu”   PoradieJazdecTímMotorPočet
kôlČasStrata 1

Daniel Ricciardo dostane v Kanade penalizáciu

7. júna 2018, 10:48 | Jan Fridrich | Komentáre
Ilustrační fotografie - Daniel Ricciardo dostane v Kanade penalizáciu
Technický šéf rakúskej stajne Red Bull Adrian Newey potvrdil, že Austrálčan dostane penalizáciu za nasadenie tretieho motorgenerátora (MGU-K). Povolené sú iba dva kusy na sezónu.

Daniel Ricciardo zvíťazil v Monaku aj napriek technickému problému s MGU-K. Pôvodné správy tvrdili, že MGU-K bude možné aj napriek tomu znova použiť, ale realita je presne opačná. 1. júna 2018   Austrálčan nasadil svoj druhý motorgenerátor (MGU-K) už v tretích pretekoch tohtoročnej sezóny (GP Číny). Za nasadenie ďalšieho kusu je automaticky penalizácia desiatich miest na štarte. A za potenciálnu výmenu batérií (ES) a riadiacej jednotky (CE) je udeľovaná ďalšia penalizácia v podobe piatich miest na štarte. Ako vysoká bude teda penalizácia pre pretekára s číslom 3? O tom môžeme len špekulovať, pretože z vyjadrenia Adriana Neweyho je jasné, že sa tím rozhoduje, koľko častí nasadí, keď je penalizácia už istá. "Rozhodne dostane nejaké penalizácie v Montreale, ale v tejto chvíli nevieme ich presný počet. Kým nebudeme vedieť od Renaultu, či je batéria z Monaka poškodená, nevieme presne, koľko penalizácií dostane. Penalizácia za MGU-K je istá, "uviedol Adrian Newey. Francúzsky výrobca pohonných jednotiek Renault oznámil, že do Kanady chystá vylepšenia motora. Vylepšený balíček je potenciálne dostupný pre všetky autá, ktoré sú poháňané motormi Renault - Red Bull, McLaren, Renault. Zatiaľ nie je presne znám

F1 uvažuje pre rok 2021 nad prechodom na osemnásťpalcové kolesá

5. júna 2018, 22:25 | Pavel Fabry | Komentáre
Ilustrační fotografie - F1 uvažuje pre rok 2021 nad prechodom na osemnásťpalcové kolesá
Tím inžinierov pod Rossom Brawnom pripravuje na sezónu 2021 novú sadu technických pravidiel. Ich súčasťou by pritom s relatívne vysokou pravdepodobnosťou mohla byť zmena v oblasti kolies. Namiesto súčasných trinásťpalcových ráfikov by sa totiž mohli používať kolesá s priemerom 18 palcov.

Pirelli koncept osemnásťpalcových kolies skúma už niekoľko rokov. V roku 2014 ho dokonca prvýkrát otestovali, keď sa Charles Pic so špeciálnym obutím previezol na Silverstone za volantom vozidla Lotus E22, o rok neskôr potom v rámci víkendu Veľkej ceny Monaka s monopostom Dallara GP2 / 11 väčšie kolesá predviedol Martin Brundle. Taliansky výrobca pneumatík je presvedčený, že väčšie obutie, ktoré sa už používa v seriáloch WEC a Formula E, má viac spoločného s technológiami, s ktorými sa jeho zákazníci stretávajú v bežnej cestnej premávke. Osemnásťpalcové kolesá by tak boli marketingovo zaujímavejšie. Britský Autosport pritom uvádza, že podľa jedného z jeho zdrojov je prechod na väčšie kolesá pravdepodobnejší ako možnosť, že by Formula 1 zostala pri trinásťipalcových.
9. júla 2014   Riaditeľ pretekov FIA Charlie Whiting k téme povedal: "Povedal by som, že áno. Je to súčasťou balíka, o ktorom diskutujeme." Všeobecnými argumenty proti prechodu na vyššie kolesá boli záťaž vyvíjaná na zavesenie. Pneumatiky s nižším profilom majú totiž menšie tlmiace schopnosti, zavesenie tak musí odviesť väčšiu časť práce. Zmena je diskutovaná už na

Räikkönen podal na políciu oznámenie pre obvinenie z obchytkávania

3. júna 2018, 15:05 | Pavel Fabry | Komentáre
Ilustrační fotografie - Räikkönen podal na políciu oznámenie pre obvinenie z obchytkávania
Fínsky pretekár je v Kanade obvinený z obchytkávania ženy, ku ktorému malo dôjsť v čase veľkej ceny Formuly 1 v roku 2016. Dotyčná žena po Räikkonenovi údajne požaduje nemalé peniaze. Räikkönen sa rozhodol v Kanade podať na polícii oznámenie, pretože celú situáciu popiera a označuje ju za vydieranie.

Kimi Räikkonen podal na kanadskej polície oznámenie pre vydieranie. Istá žena po ňom totiž požaduje finančnú náhradu, pretože ju podľa jej slov v bare v Montreale spolu so svojim kamarátom sexuálne obťažoval.
Žena v roku 2016 na internete oznámila, že došlo k incidentu s nemenovaným pilotom F1 a jeho kamarátom, keď pracovala v mestskom bare v čase po Veľkej cene Kanady. Opitý pretekár jej vtedy podľa jej slov siahal na prsník, zatiaľ čo jeho kamarát jej rukou prechádzal po spodnom prádle.

V tomto roku žena uviedla, že daného pretekára chránila už príliš dlho a prejde teraz k činom. Zástupca Räikkönenovho právneho tímu pritom v Montreale oznámil, že ich žena informovala o svojich obvineniach. Minulý týždeň, konkrétne 23. mája, potom dostali list, v ktorom žena hrozila zverejnením informácií o incidente, ak jej nebude vyplatená istá, podľa britského Autosport, vysoká finančná čiastka.

Räikkönen však podľa svojho zástupcu obvinenia úplne odmieta, pričom jedinou možnosťou, ako "ochrániť jazdcovu reputáciu", bolo podľa zástupcu podanie oznámenia pre vydieranie. Tak sa stalo v pondelok.

Prípad sa s najväčšou pravdepodobnosťou potiahne dlhé mesiace, najmä ak dôjde aj k súdnemu sporu. Spomínaná žena však vra

Mallya končí ako riaditeľ Force Indie

1. júna 2018, 12:05 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Mallya končí ako riaditeľ Force Indie
Kontroverzný podnikateľ, šéf a podielový vlastník Force Indie sa vzdal svojho postu riaditeľa tímu. Nahradiť by ho mal jeho syn.

Vijay Mallya sa vzdáva funkcie riaditeľa tímu, no ostáva jeho šéfom. Mallya uviedol, že z funkcie odstúpil preto, aby mal viac času venovať sa svojim problémom so zákonom. Podnikateľ čelí žiadosti indickej vlády o vydanie jeho osoby. Je obvinený z podvodov indických bank a je mu odňatý pas, zatiaľ čo sa ho vláda snaží dostať z exilu vo Veľkej Británii. Mallya pre Autosport uviedol, že by ho mohol nahradiť jeho syn. “Nemal som nutkanie vzdať sa funkcie. Len som sa rozhodol, že by ma mal nahradiť môj syn. Mám svoje vlastné problémy so zákonom, ktorými sa musím zaoberať. Bude lepšie, keď tým spoločnosť nebude ovplyvnená.” Mallya vlastní tím spolu so Subratom Royom a Michielom Molom. Roy je indický podnikateľ odsúdený na výkon trestu vo väzení za finančné nejasnosti. Indovia vlastnia každý po 42,5%, holandský podnikateľ Mol vlastní 15% tímu.

Z Williamsu odchádza ďalší inžinier

31. května 2018, 11:14 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Z Williamsu odchádza ďalší inžinier
Šéf aerodynamiky odišiel po tom, ako Williams odhalil v tejto oblasti problém, ktorý tímu odoberá na rýchlosti.

Odchodu predchádzal odchod Dirka De Beera, ktorý prišiel do Williamsu minulý rok z Ferrari, a hlavného dizajnéra Eda Wooda. Tradičný tím zažíva oproti minulému roku v pohári konštruktérov prepad o päť miest, to znamená, že je najhorším tímom v poli. McKierman niesol plnú zodpovednosť za dizajn auta. Od roku 1999 do roku 2015 pôsobil v McLarene, tento rok vo februári prišiel do Williamsu. Tím prišiel na to, že za nízku rýchlosť auta môže aerodynamická chyba. Keď predné kolesá zatočia do zákruty, narušujú tok vzduchu smerom k zadnej časti auta. Pod zadnou podlahou potom vzduch stojí a to sa podpisuje na nedostatku prítlaku a gripu pri nájazde do zákruty. Problém je akútny v dlhých zákrutách, preto bol Williams v Monaku o niečo rýchlejší ako napríklad v Barcelone. Sergej Sirotkin sa prebojoval do Q2, obom jazdcom však pokazili preteky defekty. McKiernana nahradil Dave Wheater.

Binottova pravá ruka do Sauberu

29. května 2018, 19:00 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Binottova pravá ruka do Sauberu
Sauber a Ferrari sú prepojené, najmä od začiatku tejto sezóny. Presun medzi tímami sa udeje v priebehu jedného mesiaca.

Resta je vo Ferrari hlavným koordinátorom čo sa vozu týka, v podstate je druhý najvyšší po technickom riaditeľovi Mattiovi Binottovi. V švajčiarskom tíme bude technickým riaditeľom. Z Ferrari odíde 31. mája a k Sauberu sa pripojí 1. Júla, čo je relatívne krátka medzera, čo sa presunu týka. Ukazuje to, aké úzke väzby sú medzi Ferrari a Sauberom. Sauber používa motory Ferrari a je podporovaný sesterskou značkou Ferrari – Alfa Romeo. V Sauberi tiež jazdí člen akadémie Ferrari, Charles Leclerc. "Simon Resta je najlepší na to, aby sa zhostil úlohy technického riaditeľa,” hovorí šéf Sauberu Frederic Vasseur. “Jeho príchod do Alfa Romeo Sauber znamená značný krok vpred z hľadiska dlhodobého projektu, ktorého zámerom je posilniť tím za účelom dosiahnutia požadovaných výsledkov.”
« 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »