Články: Aktuality

INDY 500: Víťazom 102. ročníka sa stáva Will Power!

28. května 2018, 01:08 | Petr Čermák | Komentáre
Ilustrační fotografie - INDY 500: Víťazom 102. ročníka sa stáva Will Power!
Austrálčania včera vládli legendárnym pretekom - víťazné ťaženie Daniela Ricciardo v uliciach Monte Carla za oceánom v legendárnych pretekoch na 500 míľ v Indianapolis doplnil ďalší Austrálčan, Will Power jazdiaci za stajňu Rogera Penskeho!

Jedny z troch najväčších pretekov sveta, medzi ktoré sa radí aj 24 h Le Mans a GP Monaka, sú tiež preteky Indy 500. Tento rok sa v štáte Indiana, v meste Indianapolis, odjazdil už 102. ročník týchto legendárnych pretekov, ktoré sa tradične jazdia na okruhu Indianapolis Motor Speedway, prezývanom Stará tehelňa. Oproti iným podujatiam série IndyCar sa Indy 500 líši v mnohých ohľadoch, najväčšou odlišnosťou je rozvrhnutie programu - zatiaľ čo na väčšine okruhov sa jazdia tréningy, kvalifikácia a preteky v priebehu troch dní na konci týždňa, v Indianapolis sa jedná o mesačnú záležitosť. Kvalifikáciu vyhral minulú nedeľu Ed Carpenter jazdiaci za svoj vlastný tím Ed Carpenter Racing. V prvom rade ho doplnili Simon Pagenaud a Will Power z tímu Rogera Penskeho.

Štart pretekov bol trochu zmätenejší, Ed Carpenter viedol štartové pole veľmi zvláštnym spôsobom, ale štartér nakoniec odmával zelenú. Ihneď po štarte sa Will Power dostal na druhé miesto pred svojho kolegu Pagenauda. Na druhom mieste sa dlho neosviežil, Francúz mu v 4. kole útok vrátil. Ed Carpenter, víťaz už troch pole position v Indianapolis, si začal budovať sľubný náskok vo vedení. Ed Carpenter bez väčších ťažkostí držal vedenie veľmi dlho, ani jazdci za ním sa neodvažovali k rozhodnejším útokom. Po 22 kolách mal Carpenter náskok 2,2 sekundy na druhého Pagenauda. Štart sa príli&

Hamilton kritizuje nudné monacké preteky

27. května 2018, 21:44 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Hamilton kritizuje nudné monacké preteky
Lewis Hamilton označil preteky v Monaku za nudné, podľa jeho názoru všetci dnes len krúžili dookola.

Uvedenie novej zmesi pneumatík znamenalo ich náročnejší manažment, no s okruhom náročným na predbiehanie ostali prví šiesti jazdci na miestach, z ktorých štartovali. Hamilton vymenil hypersofty za tvrdšiu, fialovo označenú zmes už v 12. kole. Na zastávke trval napriek upozorneniam od tímu, že pneumatiky do konca pretekov nemusia vydržať. Pravdu mal nakoniec pretekár a do cieľa na nich prišiel na treťom mieste. Po pretekoch označil Hamilton preteky za málo zaujímavé, neskôr na tlačovej konferencii pokračoval. “Od šiesteho kola sme len krúžili. Doslova krúžili, nebolo to skutočné pretekanie. Takto, Daniel dnes odviedol skvelú prácu, som z toho šťastný, no všetci ostatní sme boli vzadu, krúžili a uisťovali sme sa, že dokončíme. Neviem, či bolo pre vás zaujímavé sa na to pozerať. Ak áno, nemám s tým problém.” Hypersofty by sme mali opäť vidieť o dva týždne v Montreale.

Horner ospevuje Ricciardov výkon v Monaku

27. května 2018, 19:13 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Horner ospevuje Ricciardov výkon v Monaku
Šéf Red Bullu špecifikuje aké problémy Ricciarda dnes postihli a čo všetko musel zvládnuť spraviť.

Christian Horner po pretekoch nešetril chválou na Daniela Ricciarda. Austrálčan dokázal doviesť k víťazstvu auto, s ktorým by to mnohí zrejme vzdali. Porucha MGU-K neznamenala len stratu veľkej časti výkonu, znamenala aj obrovské zvýšenie teploty bŕzd. Energia je totižto rekuperovaná z prebytočnej energie bŕzd a keď nastane takáto situácia, brzdy nemajú prebytočnú energiu kam odvádzať a prehrievajú sa. “Stratil okolo 25% výkonu motora,” povedal Horner pre Sky Sports. “Potom, preto, akým spôsobom tieto motory fungujú, výrazne stúpla aj teplota jeho zadných bŕzd. Pred niekoľkými rokmi sme videli to isté v Montreale u Lewisa Hamiltona a Nica Rosberga.” “Musí schladzovať brzdy, musí schladzovať auto, musí sa odpichnúť, aby to mohol robiť. Má za sebou Sebastiana Vettela, ktorý mu dýcha na krk. Nemôže urobiť chyby, nemôže zablokovať kolesá.” “Všetko to zvláda, všetky tie zmeny a všetko, čo má zvládať. Totálne to všetkým natrel. Dnes bol najpokojnejším chlapom tam vonku.” Jazdec sa musí najviac spoliehať len na výkon z motora, to môže ovplyvniť spotrebu benzínu. Ricciardo musel používať len šesť prevodových stupňov, to bolo maximum, na ktoré jeho voz mal. “Bolo to neuveriteľné,” dodáva Horner. “Nechystal sa tieto preteky, tento víkend vzdať. Bol najrýchlejší celý víkend. MGU-K sme stratili v 17.18 .kole, to je strata 2,5 sekundy na kolo.” “Potom

VC Monaka: Ricciardo zvíťazil napriek technickým problémom

27. května 2018, 17:37 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Monaka: Ricciardo zvíťazil napriek technickým problémom
V Monaku sme boli svedkami pomerne nudných pretekov. Daniel Ricciardo mal síce technické problémy, no víťazstvo si dokázal ubrániť a k priamemu súboju o prvé miesto nedošlo.

Daniel Ricciardo má za sebou dokonalý víkend. Bol najrýchlejší vo všetkých tréningoch, získal pole position a zvíťazil spôsobom štart-cieľ. Situácia sa ale skomplikovala v tretine pretekov, Ricciardo mal technické problémy, zlyhalo mu MGU-K, vypadli mu dva prevodové stupne a na nejakú dobu sa zasekol na piatom. Sebastian Vettel mal dobrý štart a keď sa Ricciardo dostal do problémov, snažil sa to zužitkovať. V Monaku sa ale prebieha ťažko. Tretí Lewis Hamilton zhodnotil v cieli preteky ako nudné. Blízko k sebe mali štvrtý Räikkonen a piaty Bottas, nakoniec medzi nimi ale nedošlo k predbiehaciemu manévru. Šieste miesto si dokázal udržať Ocon, výborný výsledok pre Force Indiu. Poradie na prvých šiestich miestach sa nám teda vzhľadom na štart nezmenilo. Siedmy Pierre Gasly vydržal na hypersoftoch takmer 40 kôl, výsledkom riskantnej stratégie s neskorou zastávkou je siedme miesto. Druhý bodový zápis v F1 pre Gaslyho a predbehnutie Haasu v pohári konštruktérov pre Toro Rosso. Na ôsmom mieste Nico Hulkenebrg, pôvodne jazdil deviaty za Sainzom no po tom, čo sa na Renaulty dotiahol Verstappen, bol Sainz požiadaný, aby pred seba tímového kolegu pustil. Sainz po pár kolách trvajúcom súboji s Verstappenom, počas ktorého si obaja jazdci skrátili zákrutu za tunelom, miesto stratil. Osem kôl pred koncom sme boli svedkami havárie, Charlesovi Leclercovi zlyhali brzdy a za tunelom narazil do Hartleyho. Monačan sa snažil zrážke vyhnúť, držal

McLaren vie, kde má zabrať

27. května 2018, 14:32 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - McLaren vie, kde má zabrať
Kvalifikácia na Veľkú cenu Monaka ukázala, ako ďaleko je McLaren od svojho cieľa - vyrovnať sa Red Bullu.

Po troch rokoch trápenia s Hondou prešiel McLaren k Renaultu ako dodávateľovi motorov. Tento rok sa mal tím dostať na úroveň Red Bullu, no po šiestich pretekoch na nich strácajú viac ako sekundu. McLaren síce začal pravidelne bodovať, no Red Bull sa im vzdialil veľmi ďaleko. Vidno to bolo v Monaku, na trati, kde na výkone motora nezáleží. Alonso sa síce dostal do Q3 a kvalifikoval sa na siedme miesto, no bol presne o 1,3 sekundy pomalší než najrýchlejší Daniel Ricciardo na Red Bulle. “Som sklamaný, máme rovnakú pohonnú jednotku a mali by sme byť na ich úrovni,” povedal po kvalifikácii Alonso. “Zároveň sme ale od úplného začiatku roka vedeli, že zatiaľ na tej úrovni nie sme, no budeme sa snažiť byť tam čo najskôr.” Podľa Alonsa sa dal silný výkon Red Bullu predpokladať vzhľadom na ich rýchlosť v treťom sektore v Barcelone. “Viac-menej sme vedeli, že Red Bull tu bude celkom silný a  bude favoritom. Aj pre Mercedes a Ferrari boli výzvou, nebolo to prekvapenie. Samozrejme sme rýchlosť naháňali celý rok.”


“Myslím, že pri poslednom sektore v Barcelone sme si uvedomili, že Monako by mohlo byť pre Red Bull dosť dobré a že ešte nemáme tú rýchlosť.” S dvojnásobným majstrom sveta súhlasí aj jeho tímový kolega, ktorý sa kvalifikoval na dvanáste mies

Verstappen sa podľa ostatných jazdcov neučí z vlastných chýb

27. května 2018, 13:56 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Verstappen sa podľa ostatných jazdcov neučí z vlastných chýb
Max Verstappen prežíva veľmi zlý vstup do sezóny, zo šiestich víkendov urobil závažnú chybu počas piatich.

Max Verstappen v treťom tréningu havaroval v šikane za bazénom. Pravým predným kolesom sa dotkol bariéry na vnútrajšku zákruty, zlomil si pravé predné zavesenie, auto sa stalo neovládateľným, prelet šikanu krížom a narazil do bariéry. Havária bola úplnou kópiou tej spred dvoch rokov v Q1. Mala aj úplne rovnaký dôsledok, Holanďan bude štartovať do pretekov v Monaku z posledného miesta. 26. mája 2018   Ostatní jazdci, bývalí aj súčasný, sa zhodujú na tom, že Verstappen sa neučí na vlastných chybách a mal by sa ukľudniť. Sergio Perez bol dotázaný, či opakovanie tej istej chyby zanemená, že sa jazdec neučí. “Tieto veci sa stávajú. Ak sa vám to ale stane po tom, čo ste to už spravili, znamená to, že ste sa nepoučili,” povedal pretekár Force Indie. “Môže sa to stať hocikomu, všetci na to veľmi tlačíme. Ak sa to stane dvakrát, znamená to, že ste sa z toho nepoučili. Kolesami ideme milimetre od bariér, z gauča je možno ľahšie súdiť. Zo svojich chýb by ste sa ale mali poučiť.” Očakáva sa, že sa Verstappen jedného dňa stane majstrom sveta. Na to musí ale podľa Jacquesa Villeneuva zmeniť prístup. “Nekalkuluje správne risk, to ho stálo tento víkend, mal na pole position alebo minimálne prvý r

Ferrari je nevinné, ich batérie neprekračujú povolený výkon

27. května 2018, 12:28 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Ferrari je nevinné, ich batérie neprekračujú povolený výkon
Vyšetrovanie, ktoré inicioval Mercedes dokázalo nevinu Ferrari. Ich batérie nepodávajú vyšší výkon než je povolené.

Špekulácie posledných týždňov obviňovali Ferrari z toho, že ich batéria dodáva na jedno kolo viac výkonu, než je povolené. Boli sme aj svedkami návrhov na verejný protest od ostatných tímov. Podľa Charlieho Whitinga na možný podvod prvýkrát upozornil technický riaditeľ Mercedesu James Allison (niekdajší člen Ferrari) na Veľkej cene Azerbajdžanu. Mercedes trval na tom, aby sa situácia vyjasnila.

FIA začala vyšetrovanie, v Monaku prišla so záverom, že nič nelegálne na Ferrari nenašli. “V Baku sme mali obavy, ktoré bolo veľmi náročné vysvetliť a pokračovať s nimi ďalej,” uviedol podľa Reuters Whiting.  “Je písané, že povinnosťou súťažiaceho je uspokojiť FIA, že auto vyhovuje po celý čas. Oni mali problém uspokojiť nás, no teraz sme tu, uspokojení.” Whiting dodáva, že problém nebol jednoduchý a niektoré aspekty, ktoré Ferrari robí, nebolo ľahké pochopiť. “Niektoré veci v dátach sme si celkom nedokázali vysvetliť. Prešli sme ich s Ferrari a dali nám vysvetlenie, ktoré nebolo práve presvedčivé.” “Chceli sme sa tomu naozaj pozrieť na koreň v Španielsku, vynaložili nejaké úsilie, aby sa uistili, že tomu rozumieme viac a že sme videli veci s ktorými môžeme byť spokojní.” FIA vyjadrila frustráciu z toho, akou veľkou vecou sa tento problém poč

Hamilton pred pretekmi v Monaku: Mojím cieľom je vymeniť si miesto s Ricciardom a vyhrať

27. května 2018, 11:43 | Aleš Mrázek | Komentáre
Ilustrační fotografie - Hamilton pred pretekmi v Monaku: Mojím cieľom je vymeniť si miesto s Ricciardom a vyhrať
Doterajší líder priebežného poradia jazdcov Lewis Hamilton odštartuje do zajtrajších pretekov z 3. miesta a pomýšľa na víťazstvo.

"V kvalifikácii to bolo dobré a dal som do toho všetko, ale na Daniela som nemal. Red Bull bol nedostihnuteľný a predovšetkým potom v poslednom sektore okruhu," zhodnotil svoj kvalifikačný výkon Hamilton. "Tím odviedol fantastickú prácu aby dostal auto tam, kde je. Naozaj ale nedokážem povedať, čo zajtrajšie preteky prinesú. Mojím cieľom je vymeniť si miesto s Danielom a vyhrať," uzavrel obhajca titulu. ODPORÚČAME: Podľa Vettela môže byť v Monaku kľúčom k víťazstvu dobrý štart
Fínsky tímový kolega sa na štarte postaví na 5. pozíciu a veľmi dobre vie, že zajtrajšie preteky nebudú vôbec jednoduché. "Dnes to bolo ťažké, pretože sme vedeli, že tu Red Bull bude veľmi silný a zároveň sme očakávali, že to bude pre náš voz jeden z najťažších okruhov," uviedol Bottas. "Od štvrtku sme náš komplet ale veľmi vylepšili a pri riadení som sa cítil už oveľa lepšie. Nemyslím si, že by som mohol v kvalifikácii ísť rýchlejšie, pretože sa mi zdalo, že by som skončil v múre. Snažili sme sa síce dostať do Q3 na ultramäkkých pneumatikách, ale uvedomili sme si, že na to jednoducho nemáme tempo. Piate miesto nie je ideálne a je vždy lepšie v Monaku začínať z prvého radu, ale vieme, že sa tu môže stať čokoľvek," uzavrel s nádejou fínsky jazdec.

Podľa Vettela môže byť v Monaku kľúčom k víťazstvu dobrý štart

27. května 2018, 11:10 | Aleš Mrázek | Komentáre
Ilustrační fotografie - Podľa Vettela môže byť v Monaku kľúčom k víťazstvu dobrý štart
Sebastian Vettel po porážke v kvalifikácii premýšľa nad pretekmi a veľkú šancu k úspechu vidí hneď v samotnom štarte.

Jazdci Ferrari v kvalifikácii nestačili na Daniela Ricciardo a zajazdili len druhý, respektíve štvrtý najlepší čas. Pred Kimiho Räikkönena sa vtesnal na tretie miesto ešte Lewis Hamilton s Mercedesom a fínsky pretekár so svojim kvalifikačným výsledkom nebol úplne spokojný. "Myslím, že je to ok," zhodnotil svoj kvalifikačný výkon Sebastian Vettel. "Samozrejme, že chcete byť bližšie a alebo ešte lepšie vpredu (na pole position). Budú to dlhé preteky a bude zaujímavé pozorovať, ako bude ostatným fungovať hypermäkká zmes. My budeme mať šancu s poradím niečo urobiť hneď na štarte, pretože máme dobrú východiskovú pozíciu," dodal nemecký pretekár. Kimi Räikkönen sa posťažoval na problém s prevádzkovým oknom pneumatík. "Dnes sme mali trochu problémy, aby pneumatiky v úvode kvalifikácie fungovali správne a dostali sme ich do správneho teplotného okna. V priebehu sa zdalo, že sa zlepšujú, ale ak ste si tu v Monaku nie 100% istí, tak vám chýba trocha dôvery. Samozrejme, nemôžeme byť s týmto výsledkom úplne spokojní, chceli sme byť vyššie." "Preteky sú iný príbeh. Zvyčajne je tu veľmi zložité predbiehanie, ale v minulosti sa stalo veľa vecí. Pokúsime sa vyhnúť všetkým problémom, robiť správne rozhodnutia a robiť správne veci v správnej chvíli," dodal fínsky jazdec v službách Ferrari.

VC Monaka: Na pole position je Ricciardo

26. května 2018, 16:26 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - VC Monaka: Na pole position je Ricciardo
Pole position získal podľa očakávaní Ricciardo, jeho najväčší súper a zároveň tímový kolega do kvalifikácie nenastúpil. Svoj monopost rozbil v treťom tréningu.

Q1 Po necelých deviatich minútach malo na konte čas devätnásť jazdcov. Všetci okrem Maxa Verstappena, pričom bolo otázne či sa na trati po rane z tretieho tréningu objaví. Do Q3 nepostúpili Hartley, Ericsson, Stroll a Magnussen, Verstappen sa na trať nedostal. Napínavý súboj neprebehol, jazdci jazdili na hypersoftoch s extrémnym opotrebením a pneumatiky “minuli” pred koncom prvej časti. Q2 V Q2 sa jazdci na trať pobrali rýchlejšie, po 5 minútach sme mali všetky časy. Mercedes sa snažil dostať do Q3 na ultrasoftoch. Nakoniec ale obaja jazdci prezuli na hypersofty, stalo sa tak po tom, ako sa Hamilton nemohol dostať vyššie než na jedenáste a Bottas vyššie než na štrnáste miesto. V knock out zóne ostali Hulkenberg, Sainz, Sirotkin, Leclerc a Grosjean. Sainz v závere postúpil na deviate miesto na úkor Vandoorna. Svoju pozíciu si napriek snahe nevylepšil Sirotkin, Grosjean, Leclerc a Vandoorne svoje pokusy vzdali. Hulkenebrg si polepšil na jedenáste miesto na úkor Vandoorna. Q3 V prvom slede jázd bol podľa očakávaní najrýchlejší Ricciardo, takmer pol sekundy pred Hamiltonom. Až za ním prekvapivo obe Ferrari. Piaty Bottas. Najlepší zo zvyšku sveta Sainz, za ním Alonso. Na ôsmom a deviatom mieste Force Indie a desiaty Gasly. Daniel Ricciardo sa pokúšal prekonať na konci Q3 sám seba, svoj čas nevylepšil. Nemuselo mu to ale vadiť, pole position získal a najbližšie mu bol Vettel, štvrť sekundy. Hamilton svoj prvý pokus veľmi nevylepšil a skončil tretí. Na &scar
« 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »