Články

Charles Leclerc nastupuje do Ferrari

11. septembra 2018, 15:00 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Charles Leclerc nastupuje do Ferrari
Monacký pilot potvrdil, že bude nástupcom Kimiho vo Ferrari.

Charles sa k celej situácii vyjadril na svojom twitteri.

"Je to splnený sen. Pre rok 2019 budem jazdec Scuderia Ferrari. Nedokážem ani opísať, ako si vážim dôveru, ktorú mi tím dáva. Chcem poďakovať Nicolasovi Todtovi, ktorý ma podporuje od roku 2011. Ďalej chcem poďakovať mojej rodine, nebol by som súčasťou tohto všetkého, keby mi nepomohol môj otec. Ďakujem Julesovi, čo všetko ma naučil. Nezabudnem na teba. Ďalej ďakujem všetkým ľuďom, ktorí ma podporili a verili vo mňa."

"Budem pracovať o to tvrdšie, aby som vás nesklamal. Ale najprv musím dokončiť tohtoročnú sezónu s tímom Sauber a ukázať svoj potenciál."

Kimi Räikkonen končí vo Ferrari, vracia sa do Sauberu!

11. septembra 2018, 14:55 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Kimi Räikkonen končí vo Ferrari, vracia sa do Sauberu!
To, o čom sa hovorilo dlhé mesiace je teraz oficiálne.

Tím Ferrari potvrdil dnes dopoludnia, že Kimi Räikkonen nebude ich jazdcom pre rok 2019
"Scuderia Ferrari oznamuje, že na konci roka 2018 Kimi Räikkönen odchádza zo svojej súčasnej role."

"Počas tých všetkých rokov bol Kimi základom tímu, ako jazdec preukázal svoje ľudské kvality. Hral dôležitú úlohu v tom, kde je tím teraz, zároveň tak bol skvelým tímovým hráčom."

"Ako majster sveta pre Scuderia Ferrari bude navždy našou súčasťou, našej histórie a rodiny. Chceme poďakovať Kimimu za všetku prácu a prajeme jemu aj jeho rodine úspešnú budúcnosť. "

- Maurizio Arrivabene

Teší sa na spoluprácu s tímom, v ktorom kariéru začal.

Kimi oznámil na svojom Twitteri, že sa vracia do tímu Sauber, kde podpísal na dva roky. 

K samotnému prestupu sa vyjadril aj tímový šéf Sauber, Frédéric Vasseur.

"Podpísať Kimiho Räikkönena ako nášho jazdca je dôležitý pilier pre náš projekt. Zdá sa, že sa priblížia naše ciele. Vďaka Kimimu môžeme do budúcna zaznamenať značný progres. Kimi je bezpochyby talentom, a má neuveriteľné skúsenosti vo Formule 1. Nebude len pomáhať vyvíjať auto, ale bude postupne

10 rokov GP Singapuru, časť prvá

10. septembra 2018, 23:56 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - 10 rokov GP Singapuru, časť prvá
Veľká cena Singapuru je v kalendári Formuly 1 už od roku 2008. Zaujímavosťou je, že v každom ročníku vyšiel na trať minimálne raz safety car. V tomto článku si prejdeme každú Veľkú cenu zvlášť.

2008 - Massova čierna hodinka a Alonsov zázrak Prvá Veľká cena Singapuru bola prvými nočnými pretekmi Formuly 1. Zároveň to boli osemsté preteky v histórii. Singapur tak zároveň hostil prvé preteky od roku 1973, kde sa odjazdila takzvaná Formula Libre. Hneď prvý ročník priniesol obrovskú kontroverziu, ktorá je v podstate dodnes čiernou škvrnou na duši Formuly 1. Preteky ovládol Fernando Alonso, keďže búral jeho tímový kolega Nelson Piquet jr. za tím Renault. Kvalifikácia patrila Felipemu Massovi s Ferrari. Massa viedol preteky až do štrnásteho kola, kde havaroval práve spomínaný Piquet. Na trať vyšiel safety car, keďže bol Piquetov voz na zle dostupnom mieste pre odťah. Fernando Alonso stál v boxoch ešte pred safety car. Ostatní, vrátane Massu ale museli ísť do boxov. Počas zastávok v boxoch sa ale Massovi skoro rozsvietilo zelené svetlo a tak odišiel z boxov aj s tankovacím zariadením. Massa ostal stáť na konci boxov a čakal, kým mechanici z vozu hadicu vyberú. Výsledkom bolo, že brazílsky pilot skončil posledný. Rosberg a Kubica dostali penalizáciu, pretože boli v boxoch počas safety car. Ostatní jazdci museli opäť stáť, pretože mali rozdielnu stratégiu, takže sa razom dostal Alonso do čela. Španielsky pilot tak z pätnásteho miesta dokázal vďaka stratégii zvíťaziť. Druhý skončil aj po penalizácii Nico Rosberg a tretí Lewis Hamilton, ktorý tak navýšil vedenie v šampionáte. O rok neskôr Nelson Piquet jr. Odhalil, že bol súčasťou takzvanej "crashgate", kde záme

Ako Lewis Hamilton vedie Vettelov šampionát

9. septembra 2018, 22:35 | Petr Čermák | Komentáre
Ilustrační fotografie - Ako Lewis Hamilton vedie Vettelov šampionát
14 pretekov sezóny je za nami a nás čaká posledných 7 podujatí, ktoré rozhodnú, či sa majstrom sveta tohtoročnej sezóny stane úradujúci šampión Lewis Hamilton alebo jeho rival Sebastian Vettel. Prvý menovaný má k svojmu piatemu titulu slušne nakročené - v tejto chvíli vedie s náskokom 30 bodov.

Sezóna 2018 nadviazala na tú minuloročnú a v súboji o titul sa proti sebe s najväčšou pravdepodobnosťou stretnú dvaja štvornásobní majstri sveta - Lewis Hamilton a Sebastian Vettel. Tretí Kimi Räikkönen stráca už len na svojho tímového kolegu 62 bodov, takže ak sa nestane žiadny zázrak, potom je Fín mimo hry. Mercedes má za sebou niekoľko úspešných sezón. Po odchode Michaela Schumachera sa ku stuttgartskej stajni naklonil osud a už v roku 2013 sme pozorovali výkonnostný vzostup. Druhé miesto v pohári konštruktérov potom vystriedali 3 dominantné sezóny v rokoch 2014 až 2016. Strieborné šípy vtedy vyhrali 51 z 58 pretekov, zvyšné triumfy si rozdelilo Ferrari a Red Bull. Zmena aerodynamických pravidiel umožnila konkurencii vyzrieť na Mercedes a nájsť kľúč, ktorý by im pomohol k návratu na výslnie. To sa vôbec nepodarilo Red Bullu, ale svoju príležitosť pevne uchopilo Ferrari a v kombinácii so Sebastianom Vettelom hodili do ringu rukavicu. V prvej polovici sezóny bol súboj medzi dvoma titánmi vyrovnaný, hoci výkony Kimiho Räikkönena neumožňovali talianskej stajni držať krok v pohári konštruktérov. Sebastian Vettel viedol šampionát až do belgického Spa, v Taliansku po dominantným víkende prevzal vedenie Hamilton. Červení nestrácali nádej a do Singapuru išli s nálepkou jasných favoritov. Bohužiaľ, vtedy bol odštartovaný ázijský masaker motorovou pílou.

Kimi je v top forme, chváli ho Brawn

9. septembra 2018, 21:21 | Barbora Goldmannová | Komentáre
Ilustrační fotografie - Kimi je v top forme, chváli ho Brawn
Kimi Räikkönen tento rok podáva fantastické výkony, avšak jeho budúcnosť vo Ferrari je stále otáznikom. Slová chvály na jeho účet sa valia zo všetkých strán, samozrejme zaslúžene.

Uplynulý víkend získal fínsky pretekár prvú tohtoročnú pole position a tak mal nakročené k ďalšiemu víťazstvu, na ktoré čaká od roku 2013. Ale v druhom stinte si za krajanom Valtterim Bottasom na Mercedese totálne odrovnal pneumatiky, čo umožnilo Hamiltonovi ho niekoľko kôl pred cieľom prekonať . Avšak vďaka druhému miestu si pripísal svoje jubilejné 100. pódium v kariére. "Räikkönen stál v Monze po 100. krát v jeho kariére na pódiu, čím sa zaradil do skupiny veľkých mien športu, k Michaelovi Schumacherovi s jeho 155 stupňami víťazov, Lewisovi Hamiltonovi sa 128, Sebastianovi Vettelovi so 107 top 3 umiestneniami a Alainovi Prostovi so 106 pódiovým umiestneniami," pripomína Ross Brawn, športový šéf Formuly 1. "Som si istý, že s myšlienkami nad touto štatistikou nemrhá časom - jednak, pretože to nie je jeho štýl, a na druhej strane, že po GP Talianska prevládal pocit smútku z premárnenej šance ukončiť suché, päť a pol roka trvajúce obdobie bez víťazstva. " Napriek tomu, že v tomto ročníku podáva výborné výkony, tak stále ešte nie je isté, či si ho Ferrari ponechá aj na budúci rok. Oznámenie o tom, kto bude jazdiť po boku Sebastiana Vettela, sa očakávalo práve na domácej pôde stajne z Maranella. Avšak ani na Monze sme sa nedozvedeli, ako to teda bude. "Neviem, ako vyzerajú jeho krátkodobé plány - či zostane pri Ferrari, alebo zakotví

Je to niečo výnimočné, povedal Alonso po teste IndyCar

6. septembra 2018, 12:33 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Je to niečo výnimočné, povedal Alonso po teste IndyCar
Fernando Alonso bol naozaj šťastný, keď dokončil test vozu Andretti Indy Car na Barber Motorsports Park.

Alonso počas svojho testu pretekal s vozom Carlosa Munoza, ktorý bol použitý počas tohtoročnej Indy 500. Voz bol však upravený na klasickú trať, pretože Indy Cars používajú špeciálny aero packet na ovály. McLaren sa snažil tento test držať tak v tajnosti, ako to len bolo možné. Médiá ani fanúšikovia nemali možnosť sa na trať pozrieť. Podľa zákulisných informácií nebol pri teste prítomný žiaden člen výrobcu šasi Dallara. Údajne bol celý test vyložene skúšobným. Pre zlé podmienky, za ktoré mohol Hurikán Gordon si tak Alonso vyskúšal všetky podmienky na trati. "Bol to dobrý a zábavný deň," povedal Alonso. "Naozaj som rád, že som skúsil nový monopost. Na tejto trati je to naozaj niečo výnimočné." "Mal som šťastie, že som si mohol voz vyskúšať na mokrej trati, v prechodných podmienkach, a dokonca aj na suchých. Takže som získal skúsenosť za každého počasia. Celkovo bol pocit veľmi dobrý." "Počasie pre nás bolo dnes dobré, síce fúkalo, ale celkovo to bol dobrý deň." Pre Alonsa to bola prvá skúsenosť s vozom IndyCar v cestnej špecifikácii. Predchádzajúca a zároveň jediná jazda bola počas minulých pretekov Indy 500. Alonso sa však na trati Barber Motorsports Park cítil oveľa lepšie, než na ovále. "Pravdepodobne mi môj inštinkt hovorí, aby som jazdil na klasickej trati, ale je to niečo, čo som robil celý život. Indy 500 bola skvelá skúsenos

Najlepší náhradníci počas sezón Formuly 1

5. septembra 2018, 12:52 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Najlepší náhradníci počas sezón Formuly 1
Počas rozbehnutej sezóny Formuly 1 sa občas stane, že jazdec musí byť nahradený, pretože sa napríklad zranil, alebo mal nedostatok peňazí. My si dnes ukážeme tých päť najlepších.

V posledných tridsiatich rokoch sa nestávalo často, aby náhradník, ktorý príde do nového tímu uprostred sezóny, bol konkurencieschopný. Avšak aj veľké mená sa týmto spôsobom dostali do Formuly 1. Michael Schumacher (Jordan a Benetton, 1991) Keď sa Michael objavil vo Formule 1, pravdepodobne by nikto nečakal, že bude najúspešnejším jazdcom histórie. Schumacher bol v tom čase pomerne neznámym jazdcom, ktorý pretekal vo World Sportscar Championship, čo bol predchodca dnešného WEC. Ako továrenský jazdec Mercedesu bol tiež účastník niektorých pretekov DTM, ale jeho výsledky boli slabé. Potom, čo bol Bertrand Gachot zadržaný pre napadnutie taxikára, Eddie Jordan potreboval náhradného jazdca do tímu. Schumacher dokázal Jordana presvedčiť, aj keď predtým nikdy Formulu 1 neriadil. Dokonca nebol ani na okruhu v Spa, aj keď Jordanovi tvrdil, že okruh dokonale pozná. Nemecký pilot sa kvalifikoval na výbornom siedmom mieste, pred tímovým kolegom Andrea de Cesarisom, ktorému nadelil takmer sekundu. De Cesaris pritom jazdil v monoposte celý rok. Schumacher dobre odštartoval ale odišla mu spojka, takže hneď v prvom kole voz odstavil. Pravdepodobne si za zničenú spojku mohol Schumacher sám, keďže nemal skúsenosti so štartovaním vozidla. Je dosť možné, že by Schumacher aj svoj prvé preteky vyhral, pretože dlhú dobu viedol jeho tímový kolega Andrea de Cesaris. Avšak aj tak si ho vyhliadol tím Benetton, pre ktorý potom Schumacher od ďalších pretekov v Monze štartoval. Eddie Jorda

Pat Fry sa vracia do McLarenu

5. septembra 2018, 12:09 | Anton Krajčoviech | Komentáre
Ilustrační fotografie - Pat Fry sa vracia do McLarenu
Do McLarenu sa vracia inžinier, ktorý v tíme strávil 17 rokov. Bol jeho súčasťou pri posledných troch tituloch, ktoré tím z Wokingu získal.

Pat Fry sa po ôsmich rokoch vrátil do McLarenu ako hlavný inžinier. Pre McLaren pracoval v rokoch 1993-2010, z tímu odišiel do Ferrari. Následne sa z F1 stiahol s výnimkou roku 2016, kedy bol inžinierskym konzultantom Manoru. Brit zastával v McLarene túto funkciu od roku 2002 do roku 2010. Na svedomí má teda monoposty ako McLaren-Mercedes MP4-17D a McLaren-Mercedes MP4-20 s ktorými Kimi Räikkonen bojoval o tituly s Michaelom Schumacherom a s Alonsom. Ďalej sú to McLaren-Mercedes MP4-22 a MP4-23, pričom druhý spomínaný je prvý majstrovský voz Lewisa Hamiltona. Do Wokingu sa vrátil tento týždeň, Spolu s Ericom Boullierom totižto odišli aj kľúčové postavy technického oddelenia, Tim Goss a Matt Morris. Náhradou je Fry a James Key z Toro Rosso, ten ale nastúpi najskôr budúci rok. “Myslím, že sme teraz v dosť dobrej pozícii,” povedal Brown pri potvrdení návratu niekdajšieho inžiniera McLarenu. “Stále potrebujeme ľudí, ako aj Jamesa, no Andrea Stella riadi všetko, nastavuje ciele, úlohou Pata je tie ciele dosahovať. Vývoj budúcoročného monopostu bude teda vedený Andreom a Patom.” “Je mnoho ľudí, ktorí sa do vývoju zapoja, no v konečnom dôsledku je všetka zodpovednosť na nich dvoch.” McLaren sa tento rok trápi, s Renaultom mal útočiť na víťazstvo a v tejto fáze sezóny má len o 4 body viac, než v rovnakom čase pred dvomi rokmi s Hondou.

Kto zamieri do Toro Rosso?

4. septembra 2018, 11:07 | Jiří Košta | Komentáre
Ilustrační fotografie - Kto zamieri do Toro Rosso?
Po pretekoch v Taliansku sa objavili nové špekulácie, kto by mohol zamieriť do talianskej stajne.

Tím Toro Rosso má pravidelne nováčikov zo svojho juniorského programu Red Bullu. Lenže tento rok nastala nepríjemná situácia, Red Bull nemá jazdca. Pierre Gasly odíde do Red Bullu a Brendon Harley pravdepodobne zostane minimálne jednu ďalšiu sezónu. Zdá sa, že by sa mohol vrátiť Daniil Kvyat. Potom, čo bol po minuloročných pretekoch v USA odstúpený, ujalo sa ho Ferrari. Helmut Marko sa pre motorsport.com k celej situácii vyjadril. "Musím povedať, že Daniil veľmi dospel, no s rozhodnutím pre budúci rok sa neponáhľame. Na našom liste máme niekoľko mien a uvidíme, koho vyberieme. " Na otázku, či Red Bull bude brať aj iného mladého jazdca, než zo svojich radov odpovedal Helmut Marko tak, že rozhodne nebude chcieť žiadneho jazdca Mercedesu. Teda padá napríklad George Russell, ktorý tento rok súťaží vo Formule 2 o majstrovský titul. Red Bull ďalej vyjednával aj s Talianskym jazdcom, ktorý tiež patrí pod Ferrari. Antonio Giovinazzi bol tiež jedným z kandidátov. Avšak Marko potvrdil, že má platnú zmluvu v inom tíme, čomu by napovedalo, že sa Leclerc presunie do Haasu alebo Ferrari. Jedným z jazdcov na liste Red Bullu bol aj Lando Norris, ktorého včera McLaren potvrdil ako druhého jazdca pre budúci tok. Ďalšie aktuálne špekulácie hovoria o tom, že by mohol do Toro Rosso zamieriť Stoffel Vandoorne z McLarenu, namiesto ktorého by prišiel do Britského tímu skúsený inžinier James Key. Zdá sa, že Toro Rosso bude mať veľmi náročný výber jazdcov. Najbližšie k sedačke Toro Rosso má z

Ďalšia časť tajničky odhalená! Lando Norris podpísal s McLarenom

3. septembra 2018, 15:08 | Petr Čermák | Komentáre
Ilustrační fotografie - Ďalšia časť tajničky odhalená! Lando Norris podpísal s McLarenom
Niekoľko desiatok minút po oznámení odchodu Stoffela Vandoorna z McLarenu bol tiež oznámený jeho nástupca - od budúcej sezóny ho nahradí britský nováčik Lando Norris.

Súčasný druhý muž poradia šampionátu FIA Formula 2 Lando Norris nahradí budúci rok Stoffela Vandoorna v kokpite McLarenu. Stajňa z Wokingu bola nadšená z Norrisových výkonov počas piatkových tréningových jázd v Spa a v Monze. Oznámenie o príchode mladého Brita prišlo necelú hodinu po tom, čo tím potvrdil odchod belgického pretekára. Viac si prečítajte tu. Lando Norris je súčasťou juniorského programu McLarenu od roku 2017. V juniorských kategóriách sa veľmi rýchlo stalo jeho meno známym, vlani získal titul šampióna v Európskej formule 3. Momentálne preteká vo Formule 2 pri tíme Carlin, bojuje o titul s juniorom Mercedesu, Georgom Russellom. "Stať sa pretekárskym jazdcom stajne McLaren, to je splnený sen. Hoci som už nejakú dobu súčasťou tímu, jedná sa o veľmi výnimočný okamih. Dúfal som, že sa tento sen stane skutočnosťou." "Chcel by som poďakovať celému tímu za túto príležitosť a tiež za dôveru, ktorú do mňa vložili. Som veľmi vďačný za McLaren, ktorý sa angažoval v mojom kariérnom raste, umožnil mi získavať skúsenosti s vozom Formuly 1 tak v testoch, ako počas prvých piatkových tréningov v predchádzajúcich dvoch Veľkých cenách," oznámil 18-ročný Norris. Riaditeľ McLarenu Zak Brown potom dodal: "Veríme, že je Lando veľmi veľký talent s ob
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »